معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تاکنون شناسایی محدوده بافت‌های فرسوده در بیش از 457 شهر به میزان 72 هزار هکتار انجام شده است.
کد خبر: ۴۴۵۷۱۲

مجید کیانپور افزود: ضوابط و مقرارت و تهیه طرح بهسازی و نوسازی 33 هزار هکتار از محدوده بافت‌های فرسوده تدوین شده و 12 هزار هکتار دیگر نیز در دست تهیه است این درحالی است که برای 11 هزار هکتار بافت فرسوده در حال انتخاب مشاور هستیم.

وی با بیان اینکه امسال 150 هزار واحد مسکونی فرسوده در سطح کشور نوسازی می شود، افزود: تاکنون پرونده 46هزار و 822 واحد مسکونی فرسوده برای دریافت تسهیلات نوسازی به بانک های عامل معرفی شده است.

کیانپور خاطرنشان کرد: انجام پروژه های توانمندسازی و بهسازی سکونتگاه های غیر رسمی در پنج شهر تبریز، زاهدان، بندر عباس، شیراز و کرمانشاه از محل اعتبارات پروژه طرح بهسازی شهری و اصلاحات بخش مسکن در پروژه های همکاری مشترک دولت جمهوری اسلامی ایران با بانک جهانی از دیگر اقدامات دولت در بافت‌های فرسوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه بزرگ راه و شهرسازی و صنایع وابسته، اظهار داشت: نمایشگاه بزرگ راه و شهرسازی به شناخت پتانسیل های موجود، بررسی یافته ها و ایده های سازنده و در نهایت فراهم کردن بسترهای مناسب برای انتقال دانش و تجربیات نیز کمک شایانی می‌کند.

نمایشگاه راه و شهرسازی و صنایع وابسته از 26 تا 29 آذرماه جاری در محل مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می شود. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها