همزمان با روز 16 آذر روزی که ملت ایران آن را روز خشم از آمریکا می‌دانند، آمریکا باردیگر ادعاهای بشر دوستانه در قبال ملت ایران را تکرار کرد!
کد خبر: ۴۴۵۴۸۶

آمریکا با این ادعا که در کنار ملت ایران قرار دارد و تنش آن با جمهوری اسلامی است از آغاز فعالیت سفارت مجازی در قبال ایران خبر داد. اقدامی کاملاً مغایر با قوانین بین المللی و عرف دیپلماتیک که نشانه‌ای دیگر بر خودسری و عدم پایبندی آمریکا به تعهدات بین المللی است.

این ادعاهای به ظاهر بشر دوستانه با تبلیغات گسترده در حالی صورت گرفت که در ظرف کمتر از چند روز واهی بودن این ادعاها بر همگان آشکار شد.

اولاً آمریکا در اقدامی مغایر با خواست ملت ایران به حمایت از گروهک تروریستی منافقین پرداخت. منافقینی که دستشان به خون 12 هزار ایرانی بی گناه آلوده است و هیچ جایگاهی در میان ملت ایران ندارند. آمریکا صراحتاً خواستار ادامه حضور آنها در عراق شده و حتی سازمان ملل را برای اجرای این امر تحت فشار قرار داده است.

ثانیاً، آمریکای مدعی همنوایی با ملت ایران ، با نادیده گرفتن حق حاکمیت و تمامیت ارضی ایران، از هواپیماهای جاسوسی پیشرفته (پهپاد) برای جاسوسی از ملت ایران در مرزهای شرقی استفاده کرد. البته این آمریکایی که خود را ابرقدرت ساختارهای اطلاعاتی و جاسوسی می‌داند این بار مقهور اراده مردم ایران اسلامی شد.

جهانیان اعتراف کردند که جمهوری اسلامی ایران با بهره‌گیری از دانش فنی توانسته یکی از پیشرفته ترین هواپیماهای جاسوسی آمریکا را زمین گیر نماید. هر چند که آمریکایی‌ها این امر را انکار می‌کردند اما در نهایت اوباما رئیس جمهور آمریکا صراحتاً اعتراف کرد که این هواپیما در دست ایران است و هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا نیز از درخواست رسمی برای بازپس گیری این هواپیمای جاسوسی خبر داد.
 
هر چند که آنها در اقدامی زیاده خواهانه خواستار بازپس گیری این هواپیما شده‌اند اما به هر حال مواضع آنها برای بیان این درخواست خود سندی بر اعتراف آنها بر اقتدار ایران و ناتوانی در انجام عملیات برای بازپس گیری این هواپیما است.

به هر تقدیر بررسی این مؤلفه یعنی حمایت از منافقین و نیز استفاده از پیشرفته ترین هواپیماها برای جاسوسی از ایران اثبات می‌کند که ادعای بشر دوستی و همراهی آمریکا با ملت ایران در قالب ایجاد سفارت مجازی ادعایی واهی بوده که صرفاً  برای سرپوش نهادن بر ناکامی‌های گسترده آمریکا در برابر اراده آزادی خواه ملت ایران است که در کنار نظام اسلامی توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان این سرزمین را ناکام گذاشته و خواهند گذاشت.

قاسم غفوری-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها