متهمان با تبلیغات گسترده در شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های اینترنتی‌ مردم را در دام خود گرفتار می‌کردند

20 هزار شاکی علیه مجرمان اینترنتی

فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری 4 عضو باندی که از 20 هزار نفر به بهانه شرکت در مسابقات اینترنتی و ماهواره‌ای و تحویل جوایز، کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.
کد خبر: ۴۴۵۳۳۵

به گزارش «جام‌جم»، سردار علیرضا اکبرشاهی در جمع خبرنگاران گفت: اوایل آذرماه به دنبال شکایت‌های مردمی در ارتباط با این که پس از تماشای مسابقات شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنت به سوال‌های آنها از طریق پیامک پاسخ داده و در ادامه پیامک‌هایی مبنی بر برنده شدن پلاک طلا یا لوازم خانگی دریافت و 32 هزار تومان پول به شماره حسابی واریز کرده، اما هدایایی تحویل نگرفته‌اند، ماموران فتای استان البرز تحقیقات خود را آغاز کردند. وی افزود: با جمع‌بندی اطلاعات معلوم شد شماره‌ای که پول به آن واریز شده، متعلق به دختر جوانی است که در منطقه فردیس کرج زندگی می‌کند. در ادامه دختر جوان شناسایی و دستگیر‌شد.

دختر جوان راز کلاهبرداری‌ها را برملا کرد

متهم با انتقال به پلیس فتای استان البرز در بازجویی گفت: در شرکتی تبلیغاتی کار می‌کنم. مدیر شرکت که مردی به نام عارف است، چند ماهی است من و 2 دختر دیگر را استخدام و دفترچه حساب بانکی به نام ما افتتاح کرده است.

متهم اضافه کرد: مدیر شرکت ـ سرکرده باندـ با تبلیغ در مورد مسابقات و طرح سوال‌هایی در سایت‌های اینترنتی و ماهواره، افراد را فریب می‌داد و با عنوان این که آنها برنده جایزه شده‌اند، برای تحویل جوایزشان از آنها پول می‌گرفت. وقتی پول‌ها به حساب ما واریز می‌شد، عارف آنها را برمی‌داشت و به حساب خودش منتقل می‌کرد.

در پی اعتراف این دختر جوان، چند روز پیش عارف و 2 دختر جوان دیگر دستگیر شدند و محل شرکت نیز پلمب شد. از انبار شرکت نیز مقداری لوازم آرایشی، بهداشتی و خانگی به ارزش 60‌میلیون تومان کشف و ضبط شد. متهمان جداگانه بازجویی شدند و به همدستی با یکدیگر اعتراف کردند. در مرحله بعدی تحقیقات از اعضای این باند معلوم شد آنها با این ترفند از 20 هزار نفر در استان البرز، توابع آن و چندین شهر دیگر کلاهبرداری کرده‌اند که تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

دستگیری زندانی کلاهبردار

اکبرشاهی همچنین با اشاره به دستگیری یک مرد که از داخل زندان از مردم کلاهبرداری می‌کرد، گفت: چندی پیش مردی با حضور در پلیس آگاهی استان البرز از مردی به اتهام کلاهبرداری میلیونی شکایت کرد.

وی افزود: در تحقیق از شاکی معلوم شد مردی با او تماس گرفته و با معرفی خود به عنوان پزشک به وی سفارش کالا داده و گفته پول آن را قبل از ارسال محموله از طریق عابربانک پرداخت می‌کند.

در همین موقع کارگر وی برای دریافت پول اقدام می‌کند که مرد خریدار تلفنی از او می‌خواهد تا زبان دستگاه را به انگلیسی تغییر دهد تا پول سریع‌تر واریز شود. در ادامه شاکی پس از بررسی حساب خود متوجه شده، پول از حسابش خارج شده و خریدار کلاهبردار بوده است.

فرمانده انتظامی استان البرز یادآور شد: در پی این شکایت تحقیقات آغاز شد تا این که افراد دیگری نیز با حضور در مرکز پلیس شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند.

در ادامه تحقیقات معلوم شد شماره حسابی که پول‌های دزدیده شده به آن واریز شده، متعلق به یک زندانی به نام محمد است.

با شناسایی مرد کلاهبردار در زندان، وی به پلیس آگاهی منتقل و بازجویی شد. در بررسی سوابق کیفری متهم معلوم شد او به اتهام سرقت مسلحانه و قتل شبه‌عمد 7 سال است در زندان به سر می‌برد.

متهم در بازجویی به پلیس گفت: با مطالعه آگهی روزنامه‌ها شماره مراکز بازرگانی ، میوه‌فروشی و تالار‌های عروسی را پیدا می‌کردم و در تماس با صاحبان آنها با معرفی خود به عنوان پزشک یا مهندس، سفارش کالا می‌دادم و از آنها می‌خواستم قبل از ارسال، پول کالاهایشان را از طریق خودپرداز دریافت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها