نگاه جام‌جم آنلاین به "چاردیواری"

هوا را از من بگیر، چهاردیواری خانه را نه!

چهار دیواری خانه، همیشه آرام بخش ترین نقطه دنیاست. مکانی که از خیابان های شلوغ، دغدغه های کاری و تعارفات مرسوم، جارو شده و می توانی یک دل سیر، خود واقعی ات باشی.البته این چهار دیواری دوست داشتنی، دوست داشتنی تر می شود اگر کمی به انتظارات دیگر اعضای خانواده نیز بها دهیم و محبت توام با احترام را چاشنی رفتارهایمان کنیم. ضمیمه امروز "چاردیواری" روزنامه جام جم، دقیقا به همین موضوع بها داده است و این مجموعه 16 صفحه ای تلاش کرده که با تکیه بر اصول علمی و روانشناسی، چگونگی همزیستی بی دغدغه در کنار عزیزانمان را گوشزد کند.
کد خبر: ۴۴۵۰۹۵

در نخستین مطلب این مجموعه با عنوان "اولین های عزیز دردانه" به مشکلات بچه های اول در خانواده ها اشاره شده است. یعنی همان بچه هایی که در تنگناهای اقتصادی و در مرحله شروع زندگی مشترک والدین به دنیا می آیند.

کم تجربه بودن پدر و مادر نیز به بار مشکلات پرورش این کودکان اضافه کرده و در کل این صفحه ویژه "فرزندان ارشد" خانواده است.

در صفحه سوم این اثر، با نگاهی جسورانه و صریح، به مشکلات جنسی و زناشویی زوج های سالمند اشاره شده است و در این صفحه می توان نکات آموزشی متعددی جهت ایجاد ارتباط سالم بین زوج های کهنسال را مشاهده کرد.

مشکلات زنان شاعل نیز یکی دیگر از عنوان های مطرح شده در چاردیواری امروز است. در این صفحه با چند زن شاغل نیز گفتگو شده است و  از پنجره ذهن آنان به دنیای اشتغال زنان و نکات مثبت و منفی آن اشاره شده است.

در صفحه خانه داری این ضمیمه  به خواص انار، معرفی شیرینی کره ای و نحوه پخت خوراک قارچ توجه شده است. ریزه کاری های نظافت منزل که یکی از عمده دغدغه های زنان شاغل به حساب می آید هم در این صفحه گنجانده شده است.

چهار صفحه از ضمیمه امروز به یکی از مباحث بسیار مهمی اختصاص داده شده که اکثرا این بحث از نگاه رسانه ها مغفول مانده است.

موضوع "ناپدری و نامادری" شاید برای همه خانواده ها مصداق نداشته باشد اما در صورت ازدواج مجدد یکی از والدین، می تواند مسبب ایجاد تنش های متعددی در نهاد آن خانواده باشد.

 کمیک استریپ این موضوع نیز با نگاهی طنزآلود به تبعات این ازدواج های مجدد  اشاره کرده و در ادامه نیز راهکارهای مناسبی جهت برقراری ارتباط  متعادل و دوستانه بین اعضای این دسته از خانواده ها ارائه شده است.

" گاه هوای خانه از هوای بیرون آلوده تر است" همین جمله عجیب کافی است که شما را به سمت خواندن صفحه ای بکشد که در خصوص آلودگی منزل و  راه های خلاصی از آن نگاشته شده است.

" خانه خردسال" و "خانه کودک" عنوان دو صفجه از این مجموعه است که با تکیه بر  اشکال و بازی های تصویری، می تواند کودکان چهار دیواری خانه را به سمت و سوی خود جذب کند.

جدای از صفحه مختص کودکان، یک صفحه نیز به نوجوانان و موضوع "پول تو جیبی" آن ها پرداخته شده است. مشکلی که همه ما در طول زندگی مان با آن برخورد کرده ایم.

البته نسرین قوامی، جامعه شناس در گفتگو با چاردیواری معتقد است: خانواده ها می توانند به پول تو جیبی نه به عنوان یک تهدید یا یک مشکل، بلکه به عنوان یک فرصت بسیار مناسب تربیتی و پرورشی نگاه کنند.

در صفحه"خانه بر و بچه ها" نیز مثل همیشه آثار ادبی و دل نوشته های خوانندگانی به چاپ رسیده است که خواندنش خالی از لطف نیست.

" ما همدیگر را داریم؛ اعضای یک خانواده بهترین دوستان یکدیگر هستند. فقط باید تمرین کنیم که در روزهای سخت هم بخشیدن و دوست داشتن را فراموش نکنیم."

این جملات تاثیر گذار در صفحه"خانه همسایه" از بخشش در خانواده سخن می گوید.این که چگونه و با چه شیوه هایی عزیزانمان را ببخشیم تا کانون خانواده از هم نپاشد و گرمایش مستدام باشد.

صفحه پایانی چاردیواری هم از  سفر به مارین می گوید. روستایی در شمال شهر گچساران که به مرکبات و طبیعت بکرش مشهور است.

راستی فراموش نکنید که در صفحه آخر نیز مطابق ماه تولدتان، می توانید فال زندگی تان را هم رایگان تحویل بگیرید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها