مدیر رادیو جوان گفت:‌ در جشنواره‌ امسال رادیو جوان قرار است برخلاف سال گذشته شنوندگان برایمان برنامه‌سازی کنند.
کد خبر: ۴۴۵۰۴۴

بهنام احمدپور مبارکه افزود: سال گذشته یک هم‌اندیشی تحت عنوان «جوان و رسانه» برگزار کردیم که در آن بیشتر حوزه‌ کاری‌مان‌، بحث جمع‌آوری مقاله و استفاده از توانمندی‌های پژوهشگرانی بود که در عرصه‌ رسانه‌ رادیو کار می‌کنند و امسال نیز به منظور تکمیل همان پروسه‌، جشنواره جوان و رسانه را راه‌اندازی کردیم و از شنوندگان درخواست کردیم تا برایمان برنامه‌سازی کنند.

وی ادامه داد: در واقع سال گذشته سعی کردیم تا از تجربیات و دانش و علم کارشناسان استفاده کنیم اما امسال از مخاطبمان سوال می‌کنیم که به چه موضوعاتی علاقه‌مند است‌؛ به نظر می‌رسد که پیوند زدن این دو در کنار هم می‌تواند به ما کمک کند تا سال آینده برنامه‌ریزی مناسب‌تری داشته باشیم‌؛ در نهایت سعی ما بر این است تا بیشتر خودمان را در جریان تحول مسائل رسانه‌ای در بخش جوانان و نیازها و علاقه‌های آنها قرار دهیم.

احمدپور مبارکه درباره اینکه شاخص‌ترین و پرمخاطب‌ترین برنامه‌های رادیو جوان بیشتر برچه موضوعاتی متمرکز است؟ گفت: خوشبختانه در حال حاضر رنگین کمانی از برنامه‌های جذاب در شبکه جوان وجود دارد که پخش می‌شود؛ به عنوان مثال در گروه جامعه و جوان، برنامه‌هایی همچون «جوان ایرانی سلام»‌ و «جوانی دربست» از جمله شاخص‌ترین برنامه‌ها هستند.

همچنین در گروه ورزش این شبکه برنامه‌هایی همچون «ایستگاه ورزش‌» و «پاتوق شبانه» شاخص هستند که البته یک برنامه جدید دیگری هم با عنوان «چهل تیکه» راه‌اندازی شده که یک کار مستند است. در گروه فرهنگی شبکه جوان برنامه‌های «کافه رادیو» و مجموعه برنامه‌های «اینجا شب نیست» از جمله برنامه‌های پرمخاطب محسوب می‌شوند.

او با معرفی دیگر برنامه‌های شاخص گروه‌های مختلف «رادیو جوان» ادامه داد: در گروه دانش رادیو جوان برنامه‌های «صبح دانش» و «پلاسما» از جمله برنامه‌های شاخص هستند. همچنین در گروه اندیشه برنامه‌های اذانگاهی و ... را داریم که پرمخاطب هستند.

مدیر رادیو جوان درباره‌ حضور برنامه‌سازان در جشنواره جهانی رادیو خاطرنشان کرد:‌ بخش جدیدی که امسال در جشنواره رادیو وجود دارد‌، بخش «رویش» است بدین معنی که افراد به طور مستقیم می‌توانند کارهایشان را فارغ از اینکه در کدام رادیو کار کنند خودشان ارائه دهند ما باید در این قسمت کار رقابت را آغاز کنیم و با توجه به اینکه اکثر رقبای ما از خارج از کشور هستند، فکر می‌کنم رادیو یک نگاه ویژه‌ای به جشنواره بین‌المللی صدا داشته باشد‌. شاید وجود رقبای خارجی ما را در این جشنواره کمک کند تا ترازمان را به استانداردهای جهانی نزدیک کنیم‌، به همین خاطر برایمان اهمیت زیادی دارد.

رادیو تصویری می‌شود؟

مدیر رادیو فرهنگ درباره‌ روند تصویری شدن رادیو در ایران اعلام کرد: در حال حاضر، بخشی زیر نظر معاونت صدا متولی این امر شده است.

کامران کاظم‌زاده درباره‌ ضرورت تصویری شدن رادیو عنوان کرد: شنونده دوست دارد آن طرف جعبه جادویی را ببیند و این که فضا به چه شکل است؛ چه کسانی صحبت می‌کنند و چه رفت و آمدهایی در آنجا وجود دارد. همه‌ی این مسائل برای مخاطب جذاب است.

او همچنین خاطرنشان کرد: این کار می‌تواند یک ظرفیت مکمل برای رادیو باشد. از طرف دیگر، آسیبی نیز وجود دارد و آن این که هیمنه و هیبت مجری برنامه که می‌تواند در خیال شنونده باشد، بشکند. این مساله شاید کمی برای رادیو مفید نباشد. چه بهتر که شنونده‌ ما در خیالی که برای خودش ساخته، زندگی کند و با همان حس و خیال، بشنود.

وی ادامه داد: در شبکه‌ فرهنگ قرار بود رأسا این کار را انجام دهیم و از ظرفیت‌های سایت جدیدمان بهره ببریم. به همین دلیل به این نتیجه رسیدیم شاید عکس، بهترین موردی باشد که ویژگی خیال‌انگیزی را دارد. عکس، در خیال انگیزی، بهتر از دوربین‌های فیلمبرداری است.

در سایت جدید رادیو فرهنگ که به زودی رونمایی می‌شود، ‌عکس‌هایی را که در حین اجرای برنامه‌ رادیویی گرفته شده برای مخاطبان نمایش می‌دهیم.

مدیر رادیو فرهنگ تاکید کرد: من چون برای خیال مخاطب، ارزش زیادی قائل هستم، با تصویری شدن رادیو، چندان موافق نیستم. اما از آنجا که خودم زمانی که در رادیو نبودم، به عنوان شنونده دوست داشتم بدانم آن سوی رادیو کیست و چگونه است، این حس کنجکاوی مخاطب را درک می‌کنم.

کاظم‌زاده افزود: من راه چاره را عکس می‌دانم؛ زیرا هم به خیال‌پردازی کمک می‌کند و هم به حس کنجکاوی مخاطب به شکل قشنگ‌تری پاسخ می‌دهد.

وی در پایان درباره‌ روند راه‌اندازی رادیو تصویری گفت: این روند به جد در حال پیشرفت است و تجهیزات در تعدادی از استودیوها نصب شده است. به ما هم پیشنهاد اجرای یک برنامه‌ شبانه برای رادیوی تصویری شده بود اما چون نمی‌توانیم شماره تلفن‌های برنامه را تغییر دهیم، فعلا از این مساله صرف نظر کردیم.

محمود کلاری در رادیو فرهنگ

محمود کلاری به عنوان یکی از فیلمبرداران مطرح دنیا که به تازگی موفق به دریافت جایزه قورباغه نقره‌ای کمرایمیج شده است، روز دوشنبه در برنامه سینمایی هفت اقلیم رادیو فرهنگ شرکت می‌کند.

به گزارش روابط عمومی شبکه رادیویی فرهنگ، محمود کلاری که ۱۲ آذر موفق به دریافت جایزه قورباغه نقره‌ای کمرایمیج در لهستان شده است، در برنامه هفت اقلیم به صحبت در مورد این جایزه و حضورش در عرصه فیلمبرداری می‌پردازد.

در ادامه برنامه سینمایی هفت اقلیم گزارشی از روند تولید فیلم‌های سینمایی با توجه به نزدیک شدن جشنواره فیلم فجر ارائه می‌شود.


«خشم و هیاهوی» فاکنر نمایش رادیویی شد
 

نمایش «خشم و هیاهو» به تهیه‌کنندگی محمود احمدی و کارگردانی علی عمرانی در مرکز هنرهای نمایشی رادیو تولید شد.

ویلیام فاکنر در «خشم و هیاهو» داستان زوال زندگی «کامپسون» را از سال ‌١٨٩٨ تا سال ‌١٩٢٨ نشان می‌دهد. این داستان که عنوانش را فاکنر از مصرع اول یکی از آوازهای سیاه‌پوستان گرفته است، از دید «کامپسون» روایت می‌شود. رویدادها، زمانی که او پسربچه ‌٩ ساله‌ای بوده، اتفاق افتاده و زمان داستان اوایل قرن بیستم است.

این نمایش با حضور بازیگرانی چون احمد ایرانیخواه، مهدی نمینی‌مقدم، مجید سهرابی، سیما خوش چشم، مهین نثری، حمیدرضا هدایتی، شمسی صادقی ، احمد گنجی ، علی تاجمیر، مهرداد مهماندوست، مینا شجاع ، راضیه مومیوند، مجید سهرابی ، عباس شادروان ، ماندانا محسنی ، هنگامه محمودی ، اسماعیل بختیاری، محمد پورحسن، بیوک میرزایی ، علی میلانی، مجتبی طباطبایی ، نازنین مهیمنی ، رضا عمرانی ، فریبا طاهری، صمد پل سنگی ، ماندانا اصلانی، امیر بختیاری، عباس توفیقی ، مهرداد عشقیان ، باقر کریمپور، علی زرینی و به سردبیری: نادر برهانی مرند، صدابرداری: علی حاجی نوروزی، افکتوری: محمدرضا قبادی فر به زودی از شبکه رادیو نمایش بر روی موج اف ام ، ردیف ‌١٠٧/٥ پخش خواهد شد.

سروش صحت در رادیو هفت

منصور ضابطیان تهیه‌کننده و کارگردان برنامه شبانگاهی "رادیو7" که با پایان دهه اول محرم و عزارادی شهدای کربلا دوباره روی آنتن شبکه آموزش رفته است، گفت: اخیرا دو گفتگوی متفاوت و جذاب را با سروش صحت و رضا عبدی انجام داده‌ایم که در برنامه پخش خواهد شد و به احتمال فراوان از اواخر هفته شاهد پخش گفتگوی سروش صحت خواهیم بود.

وی افزود: در چند روز باقی‌مانده تا پایان فصل پائیز مناسبت خاصی نخواهیم داشت و تنها روز سه‌شنبه یادی از مرحوم منوچهر نوذری در برنامه خواهیم کرد اما برای شب یلدا یک برنامه مفصل را تدارک دیده‌ایم.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها