فرماندار نهبندان گفت: امسال از محل اعتبارات طرح توسعه، مبلغ900 میلیون تومان به پروژه دو بانده شدن محور نهبندان - بیرجند اختصاص یافت.
کد خبر: ۴۴۵۰۳۳

حسین شرافتی‌راد با اشاره به اینکه خواسته بیشتر مردم این شهرستان از چندین سال گذشته مبنی بر دو بانده شدن محور نهبندان به بیرجند بوده است، تصریح کرد: محور نهبندان به بیرجند سومین محور خطرناک و حادثه‌خیز کشور است که متأسفانه در برخی اوقات حادثه‌های جانی و ناخوشایندی در این محور اتفاق می‌افتد.

به گفته وی، اجرا شدن این طرح سبب امنیت روحی و روانی برای شهروندان و مسافران است.

فرماندار نهبندان ادامه داد: این پروژه از طرح‌های استراتژیک و ترانزیتی و از شریان‌های اصلی خراسان‌جنوبی به استان‌های سیستان وبلوچستان، کرمان و آب‌های آزاد کشور است که ناحیه شرقی را به نواحی شمال و جنوب کشور متصل می‌کند و اجرای آن در توسعه استان به ویژه نهبندان مفید است.

شرافتی اظهار امیدواری کرد با بهره‌برداری از این طرح مشکلات تردد و رفت و آمد پرخطر این محور برطرف شود.

وی تأکید کرد: دو بانده کردن این محور علاوه بر کاهش تصادفات رانندگی، به استقبال بیشتر سرمایه‌گذاران از استقرار در شهرک صنعتی نهبندان منجر می‌شود.

فرماندار نهبندان گفت: دو بانده شدن محور نهبندان به بیرجند از پروژه‌های مصوب در سفر دوم دولت به استان است که سال گذشته کلنگ اجرای فاز نخست آن با حضور استاندار خراسان جنوبی به زمین زده شد.

فرماندار نهبندان راه‌سازی را از مهمترین زیرساخت‌های توسعه دانست که در دولت به آن توجه ویژه شده و تصریح کرد: دو بانده کردن محور نهبندان - بیرجند در اولویت هستند و برای اجرای فاز نخست این طرح با 35 کیلومتر طول با یک پیمانکار قرارداد منعقد شد.

شرافتی با بیان اینکه پروژه دو بانده شدن محور نهبندان - بیرجند از مهمترین پروژه‌های شهرستان و استان است، افزود: برای اجرای این طرح، سال پیش دومیلیارد و400 میلیون تومان از محل اعتبارات طرح توسعه و سه میلیارد و200 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی اعتبار پیش‌بینی شده است.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه دوبانده شدن 35 کیلومتر از این محور در40 ماه انجام می‌شد، گفت: در سفر اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی مقرر شد این پروژه ظرف مدت 20 ماه اجرا شود.

شرافتی‌راد با اشاره به اینکه نهبندان در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری و معدن، استعداد و قابلیت‌های بسیاری دارد، ادامه داد: با توجه به اهمیت این پروژه در زمینه مسائل ایمنی، توسعه و رشد استان و شهرستان باید پروژه زودتر از موعد مقرر انجام شود.

وی سرعت و دقت نظر در انجام این خدمات در نهبندان با توجه به واقع شدن این شهرستان در چهار راه موصلاتی را ضروری برشمرد و افزود: این اقدامات سبب کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای می‌شود.

فرماندار نهبندان اظهار کرد: با همکاری و پیگیری مسوولان محلی و استانی بسیاری از مشکلات اجرای این طرح از جمله تحکیم بستر و آماده‌سازی جاده برطرف شد.

شرافتی بیان کرد: دولت نهم و دهم برای کاهش حوادث جاده‌ای با دو بانده کردن جاده‌ها و ایجاد بزرگراه‌ها اقدامات اساسی انجام داده است؛ به گونه‌ای که با طرح‌های اجرا شده و در دست اجرا، این استان می‌تواند نقش مهمی در برقراری ارتباط محور شمال- جنوب و شرق در کشور ایفا کند.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح با توجه به گذشت کمتر از پنج ماه از آغاز آن از لحاظ کیفیت و سرعت پیشرفت چشمگیر داشته است، اظهار کرد: پروژه دوبانده کردن این محور در سال گذشته در اولویت طرح‌های راه و ترابری قرار گرفته که این طرح در حال حاضر 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امید می‌رود تا زمان تعهد 20 ماهه پیمانکار به مرحله بهره‌برداری برسد.

فرماندار نهبندان خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود اعتبارات و عدم تأمین به موقع آنها در برهه‌ای از زمان، مشکلات و دغدغه‌های آزادسازی مسیر و به علت مشکلات منطقه و بدی آب و هوا و ریزش‌های جوی این پروژه همچنان ادامه‌دار بوده و تاکنون تعطیل نشده است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها