از یکشنبه پخش می‌شود

پشت پرچین ابن اماره در شبکه شما

با پایان مراحل فنی، مجموعه تله‌تئاتر «پشت پرچین ابن اماره» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی هادی حاجتمند برای پخش به شبکه تلویزیونی شما ارسال شد.
کد خبر: ۴۴۴۹۲۵

به گزارش روابط عمومی معاونت امور استان‌ها، مجموعه تلویزیونی «پشت پرچین ابن اماره» درباره قیس ابن اماره، مکبر مسجد شام است. او که به دستور یزید بن معاویه مامور گفت‌وگو با امام سجاد(ع) است تحت‌تاثیر سخنان امام(ع) به حقیقت قیام عاشورا واقف شده و تحولی شگرف در وی به وجود می‌آید.

به گفته کارگردان این تله‌تئاتر، تحول قیس ابن اماره در طول سه خط داستانی این مجموعه صورت می‌گیرد، اول تعارض فکری با خانواده‌اش که پیرو علویانند. دوم همنشینی با مسلم‌ بن عقبه امام جماعت اموی مسجد شام و ماجراهایی که منجر به اختلاف عقیده بین قیس و مسلم می‌شود و سوم بیان خاطرات سرداران یزید از انتقال کاروان اسرا به شام. بیان داستان در بستر این سه موضوع حقایقی را برای قیس بن اماره روشن می‌کند که باعث تحول در بینش او نسبت به خاندان اباعبدالله الحسین(ع) می‌شود.

بنا بر این گزارش، این تله‌تئاتر در 25 قسمت 35 دقیقه‌ای در سیمای مرکز خراسان رضوی تولید شده و قرار است از یکشنبه ساعت 19 پخش آن از شبکه شما آغاز شود. تکرار این مجموعه تله‌تئاتر هم ساعت 11 روز بعد پخش خواهد شد.

در این تله‌تئاتر 60 بازیگر به ایفای نقش پرداخته‌اند که از این میان می‌توان به غلامرضا جهان‌پا، غلامرضا بایران‌منش، احمد ریحانه، علیرضا ضیاچمنی، امیر نجفی، حمید جندقی، حامد یزدی، محمد بهاران، مجید حافظ، جواد رحیم‌زاده، مجید ظریف و... اشاره کرد.

در ساخت این تله‌تئاتر، ابراهیم رجبیان(مدیر تصویربرداری)‌، محسن طیبی(صدابردار)‌، سعید ملتجی(تدوین‌گر)‌، سیدحسین متولیان و یاسر شیخ‌لو(نویسندگان)‌، ابوالفضل حاجتمند(مدیرتولید)،‌ طراح چهره‌پردازی(حجت خاکپور)‌، طراح لباس(محبوبه سلطانی)‌ و طراح صحنه(مجید بخششیان)‌ همکاری کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها