مدیرکل دامپزشکی استان قم با اشاره به بروز مواردی از بیماری تب برفکی در استان‌های مرزی کشور از دامداران استان قم خواست تا کلیه اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای را در واحدهای دامداری خود رعایت کنند.
کد خبر: ۴۴۴۹۱۰

محمدمهدی رفیعی با اشاره به بروز مواردی از بیماری تب برفکی یا طبقه در استان‌های مرزی کشور افزود: با توجه به مشاهده مواردی از این نوع بیماری و افزایش نقل و انتقال دام به استان قم بویژه مجتمع‌های دامپروری، دامداران باید تمامی موارد بهداشتی را در واحدهای دامداری خود رعایت کنند.

وی گفت: لازم است تا دامداران کلیه اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای در واحدهای دامداری بویژه شعله‌افکنی و ضدعفونی مداوم و کنترل ورود و خروج افراد، لوازم و خودروها را رعایت کنند. همچنین دامداران باید خرید دام را صرفا از واحدهای مطمئن و تحت پوشش واکسیناسیون و با اخذ مجوز بهداشتی از ادارات دامپزشکی انجام دهند.

تب برفکی یک بیماری عفونی و ویروسی است که موجب بیمارشدن حیوانات زوج‌سم ازجمله گاو و اهلی می‌شود. این ویروس در ابتدا به مدت 2 تا 3 روز تب شدید ایجاد می‌کند و تاول‌هایی در داخل دهان و روی پا ظاهر می‌شود که ممکن است پاره شده و موجب لنگیدن حیوان شود. این بیماری واگیردار بوده و طاعون صنعت دامداری لقب گرفته است. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها