مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی گفت: فعلا از میزان عیدی امسال بازنشستگان خبری در دست نیست.
کد خبر: ۴۴۴۷۵۹

به گزارش جام جم آنلاین، رحمت الله حافظی امروز در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب، افزود: صندوق تامین اجتماعی برای پرداخت عیدی های امسال بازنشستگان خود منتظر مصوبه هیات دولت است و پس از تعیین میزان عیدی ها مکلف به اجرای مصوبه دولت خواهد بود. 

وی در خصوص میزان افزایش حقوق سال آینده بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: قانونگذار در سال 90 اختیار تعیین میزان افزایش حقوق های سالیانه را به هیات دولت تفویض کرد و بر این اساس برای امسال میزان افزایش 10 درصدی تعیین شد و حالا برای سال آینده نیز باید منتظر بمانیم تا هیات دولت میزان افزایش حقوق های شاغلان و بازنشستگان را به تصویب برساند.

ابلاغ اجرای قانون بازنشستگی با 10 سال سابقه

قانون بازنشستگی با 10 سال سابقه بیمه پردازی و 60 سال سن که تاخیر در اجرای آن طی یک ماهه اخیر موجب سرگردانی بیمه شدگان تامین اجتماعی در مراجعه به شعب و ادارات این سازمان شده بود ، دیگر پرسش خبرنگاران از حافظی بود که وی توضیح داد: این قانون از یک هفته قبل برای اجرا به شعب تامین اجتماعی در سراسر کشور ابلاغ شده است.

حافظی تصریح کرد: هم اکنون هماهنگی کامل بین سازمان و شعب و ادارات تامین اجتماعی برقرار است و بیمه شدگان واجد شرایط می توانند با مراجعه به شعب وادارات تامین اجتماعی از این تسهیلات بهره مند شوند.

حذف دفترچه های بیمه کاغذی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین از حذف تدریجی دفترچه های بیمه کاغذی خبر داد و گفت: هم اکنون سالانه حدو 15 میلیارد تومان بابت چاپ دفترچه های بیمه برای بیمه شدگان تامین اجتماعی هزینه می شود که وجود برخی سوء استفاده ها از این دفترچه های بیمه مقدمات حذف دفترچه های بیمه کاغذی را فراهم آورده و به زودی اجرایی خواهد شد.

پوران محمدی - گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها