دستیابی ایران به هواپیمای رادار گریز

تحلیل سی.ان.ان از سردرگمی واشنگتن

سی ان ان اعلام کرد آمریکا با چرخش مکرر مواضعش ، سرانجام اذعان کرد ایران به هواپیمای جاسوسی اش دست پیدا کرده است.
کد خبر: ۴۴۴۶۹۵

به گزارش واحد مرکزی خبر ، باربارا استار خبرنگار ارشد سی ان ان گفت: مقامات آمریکایی می گفتند این هواپیمای جاسوسی هنگام تردد در مرز افغانستان دچار مشکل شده و سقوط کرده است و نه اینکه ایرانی ها آن را سرنگون کرده باشند،اما با گذشت زمان ، منابع آمریکایی ماجرا را به گونه دیگری مطرح کردند.

باربارا استار گفت:چند روز پس از اعلام خبرهای اولیه مربوط به این هواپیمای جاسوسی ، مقامات امریکایی اذعان کردند این هواپیما بخشی از عملیات جاسوسی سازمان اطلاعات مرکزی امریکا، سیا بوده است در آن هنگام ماهیت این هواپیما نیز تایید و اعلام شد از نوع هواپیمای آر کیو 170 بوده که رادارگریز است و برای سازمان سیا بسیار حائز اهمیت است اما هیچ یک از مقامات امریکایی در این خصوص اظهانظر نکردند که آیا این هواپیما بر فراز حریم هوایی ایران در حال پرواز بوده یا خیر.

وی گفت:بررسی گزینه هایی از قبیل تلاش برای بمباران لاشه این هواپیما به منظور نابود کردن آن و یا اجرای عملیات برای نجات لاشه این هواپیمای بدون سرنشین امریکایی ، گویای اهمیت بسیار آن بوده است.به هرحال کاملا روشن است که ایران به این هواپیما دسترسی پیدا کرده است.

مجری شبکه سی ان ان افزود:باآنکه مقامات پنتاگون اعلام کردند خسارتهای زیادی به این هواپیمای بدون سرنشین امریکایی وارد شده است سخنگوی وزارت امورخارجه امریکا چند ساعت بعد در کنفرانس خبری حاضر شد و مطالب دیگری مطرح کرد.

خبرنگار ارشد سی ان ان گفت: به هرحال، یک مساله روشن است و آن اینکه بخشی از فناوری هواپیماهای بدون سرنشین رادار گریز آمریکا که به شدت از آن محافظت می شود به دست ایران افتاده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها