معاون وزیر جهاد کشاورزی: به هیچ وجه قصد نداریم میوه را از محل واردات ذخیره سازی کنیم

تامین میوه شب عید فقط از محصولات داخلی

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد وزیر جهاد کشاورزی ضمن تاکید بر این که میوه شب عید تنها از محصولات کشاورزی تولید داخل تامین می‌شود، گفت: از ابتدای سال جاری مجوز واردات مرغ صادر نشده است.
کد خبر: ۴۴۴۵۹۷

به گزارش مهر، محمدعلی نیکبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که گقته می‌شود مجوز واردات مرغ از سوی وزارت جهاد کشاورزی صادر شده است، افزود: به هیچ وجه مجوز واردات مرغ را نداده‌ایم و اگر اقدامی صورت گرفته، وزارت جهاد کشاورزی از این مساله بی‌اطلاع است. معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، اظهار کرد: از ابتدای سال 90 تاکنون مجوز واردات مرغ را نداده‌ایم، چون در این بخش تولید مازاد مرغ داریم و تنها به دنبال مشوق‌های صادراتی هستیم. یک مقام مسوول صنفی چند روز قبل از آزادسازی واردات مرغ به کشور خبر داده و بشدت از این اقدام انتقاد کرده بود.

این مقام مسوول در وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر، درباره واردات میوه به بهانه ذخیره‌سازی برای ایام عید، تصریح کرد: برای ذخیره‌سازی ایام پرمصرف مانند شب عید سیاست ما ذخیره تولید داخل است، بنابراین با تشکل‌های تولیدی مذاکراتی داشتیم و آنها نیز برای تامین نیازهای مصرفی اعلام آمادگی کرده‌اند. وی افزود: به هیچ وجه قصد نداریم ذخیره‌سازی را از محل واردات انجام دهیم. با اتکا به تولید داخل و کمک تشکل‌های داخلی برای ایام شب عید محصولات کشاورزی تولید داخل از جمله سیب و مرکبات ذخیره خواهد شد.

نیکبخت با بیان این‌که وزارت جهاد کشاورزی با واردات محصولات کشاورزی بشدت مخالف است، ادامه داد: برای اجرای توسعه پایدار و تامین امنیت غذایی نمی‌توانیم از واردات حمایت کنیم. وی بیان کرد: تنها در زمینه‌هایی که کمبود وجود دارد و امکان تامین آن به وسیله تولیدات داخل نباشد در قالب یک برنامه‌ریزی علمی و منطقی نسبت به تامین نیازها اقدام می‌کنیم.

نیکبخت تاکید کرد: به هیچ وجه مجوز واردات میوه را نمی‌دهیم و در حال حاضر سیاست ما جلوگیری از واردات میوه است. وی ضمن ابراز نگرانی از واردات محصولات کشاورزی، تصریح کرد: زمانی که واردات صورت می‌گیرد به سرعت جایگزین محصولات کشاورزی تولید داخل می‌شود؛ حتی امکان دارد در این میان محصولات کشاورزی نیز وارد کشور شود که ما امکان تولید آن را نداشته باشیم؛ بنابراین حتی اجازه ورود میوه‌هایی را که امکان تولید داخل ندارند، نمی‌دهیم، چرا که امکان دارد به مرور زمان این نوع محصولات در سبد خانوار قرار گیرد و به همان نسبت محصولات تولید داخل را دچار مشکل کند. واردات گسترده میوه در ماه‌های اخیر به یکی از موضوعات مورد مناقشه میان سه وزارتخانه کشاورزی، صنعت و اقتصاد تبدیل شده است و هر یک از این سه وزارتخانه، دیگری را مسوول این ناهماهنگی می‌داند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها