کارگری که درپی دسترسی به مکالمات تلفنی و سرقت تصاویر خصوصی یک خانواده، آنها را تهدید به قتل می‌کرد، دستگیر شد.
کد خبر: ۴۴۴۳۲۱

به گزارش «جام‌جم»، اوایل مهر امسال فردی با حضور در پایگاه دوم پلیس اطلاعات ـ امنیت تهران از مردی به اتهام مزاحمت تلفنی شکایت کرد.

شاکی به پلیس گفت: از چندی پیش مرد ناشناسی با تلفن همراه همسرم و خانه‌مان تماس گرفته و برایمان ایجاد مزاحمت می‌کند. اوایل نسبت به این مزاحمت‌ها بی‌تفاوت بودیم تا این‌که چند نفر از اعضای خانواده و اقوام من و همسرم نیز گفتند مرد غریبه‌ای با تلفن همراهشان تماس گرفته و برایشان ایجاد مزاحمت کرده است.

شاکی اضافه کرد:‌ در گفت‌و‌گو با آنها متوجه شدم، مرد مزاحم در تماس‌هایش ادعا می‌کرده، من از او خواسته‌ام تا برای آنها مزاحمت ایجاد کند.

در حالی که جستجو‌های پلیسی برای شناسایی و دستگیری مزاحم مرموز آغاز شده بود، شاکی و همسرش دوباره به مرکز پلیس مراجعه و اطلاعات جدیدی را درباره مرد مزاحم در اختیار ماموران قرار دادند.

تهدید به پخش فیلم و عکس خانوادگی

آنها به پلیس گفتند، مزاحم مرموز در ادامه مزاحمت‌هایش، درباره زندگی خصوصی و مشکلات خانوادگی آنها اطلاعاتی داده و با تهدید به مرگ اعضای خانواده، از آنها پول خواسته و تهدید کرده در غیر این صورت عکس و فیلم‌های خصوصی و خانوادگی‌ا‌شان را در اینترنت قرار می‌دهد یا برای اقوامشان ارسال می‌کند.

با اطلاعات به دست آمده از شاکیان، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد.

جستجوهای ویژه ماموران برای دستگیری مزاحم تلفنی ادامه داشت تا این‌که او بار دیگر با خانواده شاکی تماس گرفت و این بار زن خانواده را تهدید کرد اگر با وی ارتباط دوستی برقرار نکند، همسر و فرزندان او را خواهد کشت.

ماموران با اطلاع از این موضوع، با آموزش به زن شاکی از او خواستند در محل ملاقات با مزاحم مرموز حاضر شود.

دستگیری متهم

به این ترتیب زن جوان مقابل یک باشگاه ورزشی در شمال‌غرب تهران که از سوی مرد مزاحم تعیین شده بود، حاضر شد. با حضور ماموران در این محل، دقایقی بعد مرد جوانی در حال نزدیک شدن به شاکی پرونده بود که بلافاصله دستگیر شد.

با انتقال متهم به پایگاه دوم پلیس اطلاعات ـ امنیت تهران وی بازجویی شد و گفت:‌ به اشتباه دستگیر شده و با زن شاکی و شوهرش آشنایی ندارد.

در پی اظهارات متناقض متهم ، ماموران از شاکیان خواستند در مواجهه حضوری با متهم قرار گیرند که آنها با دیدن متهم عنوان کردند، او کارگری بوده که برای نصب سیستم رایانه به منزلشان آمده است.

اعتراف متهم

با مشخص شدن هویت متهم، او در بازجویی به پلیس گفت: چندی پیش از محل کارم برای نصب سیستم اینترنتی تلفن خانه شاکی معرفی شدم. آن روز مکالمات تلفنی شاکی را درباره مشاجره با شوهرش شنیدم و وسوسه شدم با ایجاد مزاحمت از آنها اخاذی کنم.

متهم اضافه کرد: به زن صاحبخانه گفتم که تلفن همراه خود را جا گذاشته‌ام و باید با یکی از همکارانم تماس بگیرم تا او بخشی از وسایل را برایم بیاورد. با توجه به خراب بودن تلفن خانه، زن صاحبخانه اجازه داد برای دقایقی با تلفن همراهش تماس بگیرم.

وی افزود: با استفاده از این فرصت، تعدادی از شماره‌های تلفن، فیلم و عکس‌های خصوصی و خانوادگی‌اش را به گوشی تلفن همراه خود بلوتوث کردم.

هک کردن ایمیل زن شاکی

متهم با اشاره به مزاحمت‌ها گفت: همان روز با دستکاری در رایانه شاکی، اطلاعات ایمیل او را هک کرده و به ایمیل خود انتقال دادم.

بعد از پایان کارم در آن خانه به محل کارم بازگشتم و چند هفته بعد مزاحمت‌های تلفنی برای خانواده شاکی و اقوام آنها را شروع کردم.

متهم اضافه کرد: از دیدن اختلافات و ناراحتی آنها، لذت می‌بردم. در ضمن با توجه به این که به شبکه تلفنی خانه شاکی دسترسی پیدا کرده بودم، تمامی اطلاعات و مکالمات آنها را به دست آوردم و در مزاحمت بعدی بخشی از گفته‌هایشان را بازگو می‌کردم که آنها شوکه شده و با التماس می‌خواستند مزاحمشان نشوم. من نیز تهدید می‌کردم باید پول بدهند تا اطلاعات خانوادگی، فیلم و عکس‌های آنها را پخش نکنم.

متهم گفت: وقتی این خانواده به من پولی ندادند، تهدید کردم باید زن خانواده با من ارتباط دوستی برقرار کند در غیر این صورت دیگر اعضای خانواده را ربوده و خواهم کشت و ...

در حالی که تحقیقات از وی ادامه داشت، شوهر شاکی به پلیس خبر داد که برادر متهم دستگیر شده قصد مزاحمت داشته و به زور می‌خواسته وارد خانه‌اش شود که او را به کمک همسایه‌ها دستگیر کرده است. دقایقی بعد با حضور ماموران در خانه شاکی، برادر متهم نیز به اداره پلیس منتقل شد.

مرد جوان در اظهاراتش به پلیس گفت: برادرم از چند ماه پیش می‌گفت که به دختری علاقه‌مند شده و خانواده‌اش با این وصلت مخالفت می‌کنند. وقتی او دستگیر شد، گمان می‌کردم خانواده دختر مورد علاقه‌اش برای دور کردن آنها از یکدیگر از برادرم شکایت کرده‌اند و او بازداشت شده است بنابراین به خانه شاکی رفتم تا با تهدید از آنها برای آزادی برادرم رضایت بگیرم.

بنابراین گزارش، برای این دو برادر از سوی بازپرس طوفانی، رییس شعبه 12 دادسرای ناحیه دو تهران قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها