با توجه به اینکه اختلاف قیمت رسمی و بازار سکه به بحرانی‌ترین حد خود در سال‌های اخیر رسیده است بانک مرکزی به فکر دونوبته کردن حراج‌های بانک کارگشایی از فردا (چهارشنبه) افتاده است تا شاید بتواند بر حباب 90 هزار تومانی سکه غلبه کند.
کد خبر: ۴۴۴۲۰۴

در شرایطی که صف‌ها در جلوی شعب منتخب بانک ملی طولانی‌تر می‌شود و درگیری‌های جدی در این صف‌ها به چشم می‌خورد که حضور نیروی انتظامی را جدی‌تر می‌طلبد، بانک مرکزی سکه کمتری در اختیار این شعب قرار می‌دهد و متقاضیان واقعی سکه قادر به تهیه آن نمی‌شوند.

اوضاع در صف‌های تهیه سکه از بانک ملی با قیمت مصوب، اسف‌بار است و در روزهای گذشته درگیری‌های جدی در پی داشته و با قلدری و زورگویی برخی دلالان که اقدام به استخدام زورگیران کرده‌اند، همراه بوده است!

با این حال و با وجود بحران چندروزه، بانک مرکزی که تا کنون از دو نوبته کردن حراج‌های بانک کارگشایی خودداری کرده بود در اطلاعیه‌ای از دونوبته شدن حراج‌ها از 16 آذرماه و همچنین فروش شمش‌ طلا در این حراج خبر داده است.

اما چرا بانک مرکزی تمایلی به دونوبته کردن حراج‌ها نداشت و عرضه سکه به شعب منتخب بانک ملی را محدود کرده است؟

این در حالی است که محمود بهمنی ، رییس‌کل بانک مرکزی  در آبان‌ماه سال 88 اعلام کرده بود که ذخایر طلای بانک مرکزی بسیار مناسب است و با همین ذخایر، پنج میلیون سکه برای شرایط خاص ضرب شده است.

از آن موقع تاکنون سکه در چند مقطع دچار بحران شده و تقاضا برای آن به شدت بالا رفته است و بانک مرکزی را مجبور به خرج کردن این سکه‌ها در چند مقطع کرده است.

فقط در یک مورد، سیدمحمود احمدی‌ دبیرکل بانک مرکزی گفته است از ابتدای سال جاری تا اواسط شهریورماه 1.7 میلیون قطعه سکه از سوی بانک مرکزی به بازار عرضه شده است و با احتساب سکه‌ها عرضه شده بانک مرکزی در یک سال و نیم قبل از سال 90 به نظر می‌رسد، ذخایر پنج میلیونی سکه رو به پایان است، مگر آنکه بانک مرکزی اقدام به ضرب سکه‌های جدید کند که هنوز خبری در این باره اعلام نشده است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها