دبیرکل حزب الله لبنان:

مقاومت ریشه در فرهنگ کربلا دارد

سید حسن نصر‌الله طی سخنانی در شب عاشورای حسینی به دشمنان مقاومت درباره توطئه علیه سلاح آن هشدار داد و گفت: با خون خود از مقاومت حمایت خواهیم کرد.
کد خبر: ۴۴۴۱۵۲

دبیرکل حزب الله لبنان شب گذشته و بمناسبت شب عاشورا در مجتمع «سید الشهدا» در ضاحیه در جنوب بیروت طی سخنانی گفت: برخی هستند که نمی‌خواهند از ما دفاع کنند، چون اعتقاد دارند، اسرائیل دشمن و خطر نیست اما کسانی که اسرائیل را دشمن و خطر تلقی می‌کنند، باید از سلاح مقاومت حمایت کنند.
 
وی با اشاره به اینکه «مقاومت اسلامی در لبنان که در طول 28 سال گذشته با وجود تمام توطئه‌های و جنگ‌ها همچنان شرافتمندترین پدیده در جهان اسلام است»، افزود: این پدیده (مقاومت) ریشه در فرهنگ کربلا و امام حسین (ع) دارد، به همین دلیل هیچ توطئه یا تجاوزی نمی‌تواند، بر اراده و عزم مجاهدانش غلبه کند.
 
دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما منتظر مدح و تمجید از سوی کسی به خاطر جهاد و مبارزه‌مان نیستیم، چون اجر ما با خداست. ما به دنبال قدرت نیستیم و اگر به سلاح و مقاومت توسل جسته‌ایم به این جهت است که به وظیفه خود عمل کنیم که در جنگ در راه دفاع از سرزمین و ناموس‌ و عدم ترک سرزمین و مقدسات‌مان به دست اشغالگران و متجاوزان نمود پیدا می‌کند، چرا که خداوند به ما دستور داده در برابر خفت و خواری سکوت نکنیم و سرزمین‌مان را به دست اشغالگران نسپاریم.

وی تاکید کرد: ما همچنان به مقاومت و سلاح آن وفادار هستیم و این وفاداری ما به آن، به خاطر کسب قدرت یا استیلا بر کشور نیست، چراکه قدرت و حکومت برای ما ارزشی ندارد و ما به آن چشم‌داشتی نداریم.
 
دبیرکل حزب الله لبنان افزود: آرزوی همه ما پیوستن به سید و سرور شهدای مقاومت سید عباس موسوی ، شیخ راغب حرب و حاج عماد مغنیه است.
 
نصر الله گفت: ما خواهان صلح و عدالت هستیم حتی اگر این صلح و عدالت به دست کسان دیگری محقق شود. ما خواهان وحدت ملی و وحدت اسلامی هستیم، چراکه اعتقاد داریم در وحدت، قدرت و اقتدار ملت و وطن و امت نهفته است و به همین دلیل به مقاومت وفادار هستیم.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها