آن‌گونه که از اظهارات یک مقام مسوول وزارت راه و شهرسازی استنباط می‌شود، پیشنهاد افزایش نرخ عوارض آزادراه‌ها به شورای رقابت ارائه شده است.
کد خبر: ۴۴۴۰۸۲

فرهاد قبادی معاون برنامه‌ریزی، بودجه و فناوری اطلاعات شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به شرایط عمرانی کشور بخش خصوصی از سرمایه‌گذاری در آزاد‌راه‌ها استقبال می‌کند، اظهار کرد: بخش خصوصی حاضر به سرمایه‌گذاری به صورتBOT صد‌ درصد است، به عبارت دیگر پروژه‌ها به‌قدری برای سرمایه‌گذاران رغبت و انگیزه ایجاد می‌کند که حاضر هستند منابع مالی خود را درگیر کنند. وی گفت: مهم‌ترین مساله برای سازنده و سرمایه‌گذار، عوارض است و بر این اساس سعی کردیم که میزان عوارض در شورای رقابت به‌صورت منطقی تعیین شود. معاون برنامه‌ریزی، بودجه و فناوری اطلاعات شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به آزاد‌راه تهران ـ پردیس اشاره و تصریح کرد: اگر بخواهیم بخش خصوصی اقدام به سرمایه‌گذاری در این بخش کند، باید قیمت‌ها واقعی شود و بر این اساس شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل علاوه بر این‌که قیمت‌ها را منطقی می‌کند و اجازه می‌دهد سرمایه‌گذاران اجرا را نیز انجام دهند، با مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر فروش اوراق مشارکت، اوراق را به تامین‌کنندگان سرمایه انتقال و اجازه می‌دهد اوراق را با تضمین ما یا خودشان به فروش برسانند.

وی با بیان این‌که با منطقی‌شدن عوارض، خدمات بهتری در آزاد‌راه‌ها ارائه می‌شود، تصریح کرد: با این شرایط اصل و سود سرمایه برمی‌گردد و از مجری پروژه انتظار بیشتری خواهیم داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها