یک متخصص کودکان و نوزادان گفت: حدود 20 روز است که ویروس جدید سرماخوردگی با علائم عفونت‌های میکروبی در بین اطفال دیده شده است. علیرضا انتظاری در گفت‌وگو با فارس افزود:این ویروس با علائم تنفسی و گوارشی مانند اسهال و استفراغ بروز می‌کند و در نگاه اول بروز یک بیماری عفونی در طفل، تصور می‌شود.
کد خبر: ۴۴۳۸۰۴

وی با هشدار درباره خود درمانی برای بیماری سرماخوردگی،‌ افزود: در صورتی که بیمار دست به خوددرمانی بزند و مثلاً برای جلوگیری از آبریزش بینی از آنتی‌هیستامین استفاده کند، همین امر باعث می‌شود که عفونت‌های موجود در بدن دفع نشود و احتمال بروز عواقبی مانند ذات‌الریه در فرد بیمار وجود دارد.

این متخصص کودکان و نوزادان تأکید کرد: خود درمانی علاوه بر این‌که باعث درمان نمی‌شود موجب مشکلات بعدی برای فردشده و سیر درمان را از مسیر اصلی خود خارج می‌کند و باعث طولانی‌تر شدن روند بهبود می‌شود. همچنین استفاده از دارو با دوز نامناسب و ناشناس باعث بروز عوارض منفی در اطفال می‌شود که نیاز است برای آن عوارض، درمان دیگری انجام شود.

وی تصریح کرد: استفاده بی‌رویه و نامناسب از آنتی‌بیوتیک‌ها نیز باعث اختلال در سیستم ایمنی بدن از راه حذف برخی فلورهای طبیعی روده می شود که نقش حفاظتی در بدن دارند؛ بعلاوه باعث بروز اختلالات گوارشی مانند اسهال و همچنین عوارض آن مانند کم آبی بدن می‌شود؛ از طرف دیگر 70 تا 80 درصد سرماخوردگی‌ها ویروسی است و نیاز به مصرف آنتی‌بیوتیک ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها