از شبکه‌های مختلف سیما ببینید

فیلم‌های سینمایی با حال‌وهوای محرم

شبکه‌های مختلف سیما برای تعطیلات آخر هفته 19 فیلم تلویزیونی و سینمایی پخش می‌کنند که از آن میان چند فیلم مانند حکمت پنهان، سایه خورشید، مادرم باش، رنگ انتظار و خاکستر و پروانه دارای داستانی با حال و هوای محرم هستند. فیلم‌های دیگری چون «اسلحه»، «صندلی چرخدار»، «قلعه عقاب‌ها»، «بیگانگان»، «سه‌شنبه‌ها با موری»، «سهم گمشده»، «توماج»، «گمشده در ترانزیت»، «دو مرد در شهر»، «زندانی اسپانیایی»،‌‌ «جیمی نوترون»، «تاوان»، «سفید، خاکستری» و «نشانی» هم از شبکه‌های یک، دو، سه، چهار، تهران و شما پخش می‌شود.
کد خبر: ۴۴۳۲۹۳

شبکه یک

اسلحه ـ پنجشنبه ساعت 22

حکمت پنهان ـ پنجشنبه ساعت 24

رنگ انتظار ـ جمعه ساعت 16

به گزارش روابط عمومی سیما، فیلم سینمایی «اسلحه» به کارگردانی جسی تررو پنجشنبه 10 آذرماه ساعت 22 از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.

داستان این فیلم درمورد یک تبهکار است که پس از آزادی از زندان دوباره به جمع دوستان سابق خود که قاچاقچی اسلحه هستند، برمی‌گردد تا عملیات خرابکارانه تازه‌ای را ترتیب دهد. از طرفی او به پلیس‌ها نیز اطلاعات جدیدی در مورد اسلحه‌ و باندهای قاچاق می‌دهد.

پل کال درون و کریستا کمپبل به عنوان بازیگران اصلی درفیلم سینمایی «اسلحه» بازی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «حکمت پنهان» هم به کارگردانی مجید تربتی‌فرد پنجشنبه ساعت 24 از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

احمد که مهندس کشاورزی است با وانتی که از پدرش به ارث رسیده مشغول کار است. روزی یک جوان روستایی را سوار کرده و جوان با دروغ و کلک ماشین احمد را می‌دزدد. جوان روستایی که نعمت نام دارد ماشین را به ده برده و به پدر نامزدش نشان می‌دهد و به او می‌گوید که شغل بسیار خوبی در شهر یافته و حتی توانسته با پول آن وانت بخرد. پدرزنش با ازدواج آنها موافقت می‌کند و جشن ازدواج به انتهای ماه محرم و صفر موکول می‌شود. مهدی امینی‌خواه و محسن بهرامی در فیلم تلویزیونی «حکمت پنهان» بازی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «رنگ انتظار» نیز به کارگردانی سیدمحسن میرحسینی و تهیه‌کنندگی سیدمحسن میرحسینی و فهیمه سلیمانی جمعه ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

بچه‌های روستا خبردار شده‌اند که بی‌بی، قابله قدیمی روستا چند روز بیشتر زنده نخواهد ماند. بچه‌ها از شنیدن این خبر غمگین می‌شوند و تصمیم می‌گیرند که برای خوشحالی بی‌بی به استناد خوابی که یکی از بچه‌ها دیده است بگویند که پسر بی‌بی (که سال‌ها پیش گم‌شده و کسی از او خبر ندارد) پیدا شده و قصد دارد به روستا برگردد. اردلان شجاع‌کاوه، مینا جعفرزاده، سولمازآقمقانی، رابعه اسکویی و محمد فیلی در فیلم تلویزیونی «رنگ انتظار» بازی کرده‌اند.

شبکه دو

خاکستر و پروانه ـ ‌پنجشنبه ساعت 30/14

صندلی چرخدار ـ جمعه ساعت 30/17

سایه بر خورشید ـ جمعه ساعت 23

فیلم تلویزیونی «خاکستر و پروانه» هم پنجشنبه ساعت 30/14 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

زینت و پسرش عبدو بعد از جنگ در جنوب و در کنار کارون تصمیم می‌گیرند تا مدرسه و کتابخانه‌ای را که فقط بقایایی از آن بعد از جنگ مانده و به خرابه‌ای تبدیل شده است دوباره بازسازی کنند.

نسرین نکیسا، محسن نکویی، حسین لفته‌اصل و داریوش فرج‌پور در فیلم تلویزیونی «خاکستر و پروانه» به کارگردانی رهبر قنبری و تهیه‌کنندگی مهدی همایونفر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

شبکه دو سیما همچنین برای جمعه ساعت 30/17 فیلم سینمایی «صندلی چرخدار» را به کارگردانی الیزابتا لوادالی و تهیه‌کنندگی جولیانا دل پونتا برای پخش در نظر گرفته است.

مرد جوانی که مهندس معمار است، برای گذراندن خدمت سربازی، خدمت غیرنظامی را انتخاب می‌کند. به خاطر تحصیلات نیمه‌کاره‌ای که در رشته ارتوپدی دارد او را به مرکز حمایت از بیماران فلج مادرزادی اعزام می‌کنند. او در اولین دیداری که از رئیس مرکز که او هم یک بیمار فلج مادرزادی است، دارد بشدت از انتخاب خود پشیمان شده و نگران ادامه خدمت خود می‌شود.

فیلم تلویزیونی «سایه بر خورشید» به کارگردانی حسین مرشد شیرازی و تهیه‌کنندگی محمدتقی انصاری هم جمعه ساعت 23 از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود.

فیلم تلویزیونی «سایه بر خورشید» داستان مردمی را روایت می‌کند که عقوبت گناهی را پس می‌دهند که تاریخ، همیشه ایام بر آن گواهی خواهد داد. این فیلم حوادث اتفاق افتاده در حدفاصل شهادت حضرت مسلم بن عقیل و هانی بن عروه و رسیدن امام حسین(ع) به آنجا را روایت می‌کند.

کاظم افرندنیا، حسین توشه و جعفر دهقان به عنوان بازیگران اصلی در فیلم تلویزیونی «سایه بر خورشید» بازی کرده‌اند.

شبکه سه

قلعه عقاب‌ها ـ پنجشنبه ساعت 30/10

بیگانگان ـ پنجشنبه ساعت 19

سه‌شنبه‌ها با موری ـ پنجشنبه ساعت 30/23

سهم گمشده ـ ‌جمعه ساعت 30/10

توماج ـ ‌جمعه ساعت 19

پنجشنبه ساعت 30/10 نیز فیلم سینمایی «قلعه عقاب‌ها» به کارگردانی برایان هوتون و با بازی ریچارد برتون و کلینت‌ایستوود، محصول سال 1968کشورهای آمریکا و انگلیس از شبکه سه سیما بازپخش می‌شود.

فیلم تلویزیونی «بیگانگان» هم به کارگردانی عباس رافعی پنجشنبه ساعت 19 از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود.

داستان فیلم تلویزیونی «بیگانگان» خاطرات یک فلسطینی مبارز از زمان اشغال کشورش توسط یهودیان صهیونیست است. احمد دانشجوی دانشگاهی است که لیلا نیز در آن مشغول به تحصیل است. احمد به لیلا علاقه‌مند است، اما نمی‌تواند علاقه خود را بیان کند. فاروق دوست احمد، به او پیشنهاد می‌دهد برای پرستاری از پیرمردی به نام حسام به خانه او برود. احمد به خانه حسام می‌رود و با قبول شرایط فرزندان حسام، مشغول به کار می‌شود.

فیلم تلویزیونی «بیگانگان» با بازی مکسیم خلیل و محمد حداقی، محصول مشترک ایران و لبنان است.

فیلم سینمایی «سه شنبه‌ها با موری» هم به کارگردانی مایک جکسون پنجشنبه ساعت 30/23 از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

داستان فیلم درباره مبارزه باورنکردنی و اعجاب‌انگیز پروفسور شوارتز موری با بیماری سخت و لاعلاج ای. ال. اس است. این بیماری، بتدریج اعضا و جوارح اصلی بدن را از کار می‌اندازد و باعث مرگ سلولی بافت‌ها و ماهیچه‌ها می‌شود. موری مرگ را پذیرفته است، اما می‌خواهد در واپسین روزهای زندگی به کمال انسانی برسد.

جمعه ساعت 30/10 هم فیلم تلویزیونی «سهم گمشده» به کارگردانی حسن نجفی از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

تلال و همسرش صنم منتظر تولد اولین فرزندشان هستند. تلال یک مادر و یک برادر کوچک‌تر از خود دارد. صنم وضع‌حمل می‌کند، ولی فرزندش دچار مشکل تنفسی است و باید در دستگاه مخصوص نگهداری شود.

فیلم تلویزیونی «توماج» به کارگردانی احسان عبدی‌پور جمعه ساعت 19 از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود.

داستان این فیلم درباره جوان صیادی است که در یکی از شهرهای جنوبی به دلیل تهمت دزدی که به او می‌زنند، تمام اعتبار خود را از دست داده و حتی در آستانه از دست دادن ارتباط با نامزد و همسر آینده‌اش است.

فرشته صدرعرفایی، مریم بوبانی و ایرج صغیری در فیلم تلویزیونی«توماج» بازی کرده‌اند.

شبکه 4

گمشده در ترانزیت ـ پنجشنبه ساعت 30/15

دو مرد در شهر ـ جمعه ساعت 05/12

زندانی اسپانیایی ـ جمعه ساعت 30/20

فیلم سینمایی « گمشده در ترانزیت» هم پنجشنبه ساعت 30/15 از شبکه چهار سیما بازپخش می‌شود.

فیلم سینمایی «دو مرد در شهر» به کارگردانی خوزه جیووانی محصول سال 1973 فرانسه جمعه ساعت 05/12 از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

جینو به جرم سرقت در حال گذراندن محکومیت10 ساله خود در زندان است. او رفتار خوبی در زندان داشته و ژان مددکار زندان معتقد است که او می‌تواند به جامعه برگردد. ژان تلاش می‌کند تا 2 سال مانده از محکومیت جینو مورد بخشش قرار بگیرد. مسوول زندان و کارشناسان پلیس مخالف آزادی زود هنگام او هستند، به همین دلیل ژان مجبور می‌شود برای آزادی جینو به آنها تعهد بدهد. ژان گابن و آلن دلون در این فیلم هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «زندانی اسپانیایی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی دیوید ممت هم جمعه ساعت 30/20 در قالب برنامه «سینما4» از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

داستان این فیلم با بازی استیو مارتین در مورد شهروند متخصصی است که در اختراعی به موفقیت می‌رسد و به همین خاطر هدف سودجویی‌های بین‌المللی قرار می‌گیرد. او که در این راه آرزوی پیشرفت طبقاتی را در سر می‌پروراند....

شبکه تهران

جیمی نوترون ـ پنجشنبه ساعت 30/13

تاوان ـ 30 دقیقه بامداد جمعه

سفید خاکستری ـ‌ جمعه ساعت 30/13

انیمیشن «جیمی نوترون» هم پنجشنبه ساعت 30/13 در قالب برنامه «تماشاخانه» از شبکه تهران پخش می‌شود.

داستان این انیمیشن درباره جیمی نوترون پسر باهوشی است که هر بار دست به اختراعات خارق‌العاده‌ای می‌زند و موجب شگفتی خانواده و دوستان خود می‌شود.

فیلم تلویزیونی «تاوان» به کارگردانی رضا غفاری‌اعتبار و تهیه‌کنندگی منوچهر هادی 30 دقیقه بامداد جمعه روی آنتن شبکه تهران می‌رود.

«تاوان» داستان زندگی 2 زوج را در فضای رئالیستی به تصویر می‌کشد. داستان اول درباره یک زوج به نام‌های مسعود کثیری و زهره موسوی است. زهره از بیماری نازایی رنج می‌برد و مسعود برای درمان زهره باید هزینه سنگینی را تقبل کند. او برای هزینه درمان همسرش، ناچار به قاچاق چوب در جنگل رو می‌آورد و ناخواسته مرتکب قتل یکی از نگهبانان جنگل می‌شود. داستان دوم درباره عباد توکلی و طاهره پورنبی است. طاهره از بیماری سرطان رنج می‌برد و شوهر او عباد که نگهبان جنگل است در آستانه مرگ همسرش، توسط مسعود، قهرمان داستان اول ناخواسته کشته می‌شود.

کاظم بلوچی، کیهان ملکی، بهناز جعفری و شهره لرستانی در فیلم تلویزیونی «تاوان» به ایفای نقش پرداختند.

فیلم تلویزیونی «سفید، خاکستری» به کارگردانی کریم دریدی ساعت 30/13 جمعه از شبکه تهران پخش می‌شود.

لک، یک دلال معاملات ملکی از سوی اوکتاویو سولیه و پسرانش رژه و لوئیس مامور شده است تا زمین فرانسوا بلان را به هرترتیب شده از چنگش دربیاورد و به اوکتاویو و پسرانش بفروشد. او برای این کار به کوهستان می‌رود. جایی که فرانسوا سال‌هاست در آنجا به تنهایی زندگی می‌کند.

شبکه شما

نشانی ـ ‌پنجشنبه ساعت 45/23

مادرم باش ـ جمعه ساعت 30/13

فیلم تلویزیونی «نشانی» هم پنجشنبه ساعت 45/23 از شبکه شما پخش می‌شود.

بهروز میرزایی که فردی معتاد است از خانه طرد می‌شود. او که هیچکس را ندارد، ناگزیر در خیابان‌ها روز را سپری می‌کند. شب‌هنگام فردی به نام سهراب که به خاطر بیماری خانواده را ترک و از آنها دوری کرده است، او را همراه خود به منزل می‌برد.

بهزاد ترابیان دهکردی، دانش بروجنی و مهدی حیدری از بازیگران اصلی فیلم تلویزیونی «نشانی» به کارگردانی داریوش ربیعی و تهیه‌کنندگی بیژن علی‌بابا هستند.

فیلم تلویزیونی «مادرم باش» نیز به کارگردانی مسعود رشیدی جمعه ساعت 30/13 از شبکه شما روی آنتن می‌رود.

داستان فیلم روایت کاروانی است که قصد رفتن به کربلا را دارند، اما نرسیده به مرز به دستور فرمانده پاسگاهی از رفتن این کاروان به خاک عراق جلوگیری می‌شود. در این میان زن میانسالی که قصد دارد به زیارت کربلا برود به فرمانده پاسگاه اعتراض می‌کند و دلیل رفتنش را خوابی بیان می‌کند که فرزند مفقودالاثرش از او خواسته که به زیارت کربلا برود.

فرامرز صدیقی، زهره صفوی، رامین راستاد، شیوا بلوریان و علی امجدی در فیلم تلویزیونی «مادرم باش» هنرنمایی کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها