رقابت در خلق روبات‌های مدرن‌تر و تواناتر در سطح کمپانی‌های بزرگ بشدت ادامه دارد.
کد خبر: ۴۴۳۱۰۰

رقابت سخت و دستاوردهای فراوان باعث شده تا هر ساله شاهد برگزاری نمایشگاه‌های مختلفی در بخش ربات‌های صنعتی باشیم.

در این میان iRex یکی از مهم‌ترین آنهاست. روبات‌های ویژه کار در کارخانه‌ها با چهره‌ها و توانایی‌های خاص موجب شگفتی بازدیدکنندگان از نمایشگاه بین‌المللی روباتیک در توکیو (International Robot Exhibition (iRex شدند.

امسال حدود 300 شرکت در این نمایشگاه حضور داشتند و ساخته‌های روباتیک خود را در معرض نمایش قرار دادند، در این بین جای پای موسسات قدرتمند و روبات‌های خاص آنها مانند کمپانی FANUC و Yaskawa بسیار جالب توجه بود.

با توجه به کمبود انرژی الکتریکی در اثر ویرانی نیروگاه اتمی فوکوشیما در زلزله سال جاری در ژاپن، رویکرد اصلی در طراحی و ساخت این روبات‌ها مصرف کمتر انرژی الکتریکی بوده است.

یکی از ربات‌های جذاب در این نمایشگاه نسخه نمایشی Nextage
از روبات‌های ساخته شده توسط صنایع Kawada بود. روباتی که قرار است به عنوان کارگر ماهر عمرانی در کارگاه‌های پلسازی آینده کار کند.

موسسه ملی علوم صنعتی پیشرفته و فناوری ژاپن (AIST)، روبات خود را که دقیقا شبیه به یک زن می‌ماند را با قابلیت‌های جدیدتری ارائه داده است.

این نسخه به‌روز شده نسبت به روبات‌های انسان‌نمای دیگر می‌تواند بسیار شبیه‌تر به انسان راه برود.

این ربات که شباهت‌های بسیاری به انسان دارد در گذشته برای شبیه‌سازی کارهای درمانی و کمک به پزشکان کم‌تجربه برای آموزش بهتر مسائل پزشکی مانند دندانپزشکی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

شرکت‌های سوبارو و سومیتومو نیز روبات‌های خاصی را برای تمیز کردن ساختمان‌های بلند و برج‌ها ارائه کردند.

ربات‌هایی که دارای قد بلندی بوده و با توجه به باریکی خود براحتی در لابه‌لای دیوارها حرکت کرده و با سر به زیری تمام نظافت می‌کند.

این ربات‌های قدبلند زمان نظافت نمای خارجی برج‌های بلند را به نصف زمان کار انسانی کاهش داده‌اند. این روبات دارای سنسورهای مختلف منبع‌یاب، سنجش ارتفاع و بسیاری از فناوری‌های نوین دیگر است که به آن اجازه می‌دهد وظایف محول شده را بخوبی انجام دهد.

این نمایشگاه هرساله در ژاپن برگزار می‌شود و شرکت‌های مختلف روباتیک در آن به عرضه و فروش روبات‌ها و ارائه تکنولوژی‌های نوین خود می‌پردازند.

منبع: cnet

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها