ششمین جشنواره ملی زعفران روز پنجشنبه گذشته با حضور وزیر جهاد کشاورزی و پیام رئیس مجلس شورای اسلامی در شهرستان باخرز استان خراسان رضوی آغاز شد. رئیس مجلس در پیامی با بیان این‌که این محصول جزو محصولات خاص و سنتی استان‌های خراسان رضوی و جنوبی بوده و از پتانسیل خوبی برخوردار است، گفت: اما هیچگاه جایگاه ویژه‌ای در میان اقلام صادرات غیرنفتی نداشته که از این جهت ضرورت بازنگری و بررسی علل آن بیش از پیش احساس می‌شود.
کد خبر: ۴۴۱۳۹۵

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی در این پیام تاکید کرده که مجلس و نمایندگان نیز آمادگی دارند در زمینه تصویب قوانین راهگشا و مرتبط با افزایش تولید محصول زعفران، نهایت مساعدت را در یاری رساندن به کشاورزان و صادرکنندگان انجام دهند.

به گزارش ایرنا، استاندار خراسان رضوی نیز در پیامی با تاکید بر این‌که زعفران در افزایش صادرات غیرنفتی و ارزآوری کشور نقش ویژه‌ای دارد، گفت: هم‌اکنون زعفران ایران به 44 کشور دنیا صادر می‌شود. محمود صلاحی با اشاره به سطح زیرکشت 52 هزار هکتاری و پیش‌بینی تولید 183 تن زعفران در خراسان رضوی، یادآور شد: اشتغال 107 هزار خانوار و به کارگیری 2/1 میلیون نفر در سال در بخش زعفران، اهمیت این محصول را دوچندان کرده است. صادق خلیلیان، وزیر کشاورزی نیز با تاکید بر کشت مکانیزه زعفران گفت: تولید طلای سرخ به روش سنتی پاسخگوی نیازها نیست و تولید ما در این محصول قابلیت رشد10 برابری را دارد، اما تاکنون از آن غفلت شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها