سارق حرفه‌ای وقتی قصد داشت رادیوپخش یک خودرو را به سرقت ببرد خودش را در برابر ماموران پلیس دید و گرفتار شد. براساس این گزارش، ماموران نیروی انتظامی استان البرز در حین گشتزنی در محدوده استحفاظی خودشان متوجه اتفاق مشکوکی شدند.
کد خبر: ۴۳۹۷۹۵

آنها مردی را دیدند که داخل یک خودرو نشسته و مشغول باز کردن دستگاه رادیوپخش آن بود. ماموران احتمال دادند وی سارق باشد. آنها بدون این‌که جلب توجه کنند به خودروی موردنظر نزدیک شدند و در یک اقدام غافلگیرانه مرد مشکوک را دستگیر کردند. این مرد که کاملا شوکه شده بود در همان ابتدای کار اعتراف کرد قصد سرقت داشت. او وقتی به مقر انتظامی منتقل شد و تحت بازجویی‌های تخصصی قرار گرفت به دیگر جرایمش هم اقرار کرد و گفت در یک ماه گذشته از 10 خودرو سرقت کرده است. او گفت: من برای تامین هزینه‌هایم این دزدی‌ها را انجام می‌دادم. چون شغلی نداشتم و البته حرفه‌ای هم بلد نبودم. بعد از هر سرقت رادیوپخش‌ها را به یک مغازه‌دار به نام هوشنگ به زیر قیمت می‌فروختم.ماموران بعد از شنیدن این اعترافات سراغ هوشنگ رفتند و او را در مغازه‌اش دستگیر کردند. آنها در بازرسی از محل کسب مرد مالخر 9 دستگاه ضبط و پخش، باند و آمپلی‌فایر سرقتی را کشف و ضبط کردند.

در گام بعدی شناسایی مالباختگان در دستور کار پلیس قرار گرفت و 8 نفر از شاکیان مشخص شدند. در حال حاضر تلاش برای شناسایی دیگر مالباختگان ادامه دارد و 2 متهم پرونده هم در بازداشت به سر می‌برند.

فروش خودروهای مسروقه با اسناد جعلی

یک باند حرفه‌ای سرقت که خودروهای مسروقه را با اسناد جعلی به فروش می‌رساند، متلاشی شد.

ماموران پلیس آگاهی تهران در پی ارجاع چند شکایت مشابه مبنی بر سرقت خودرو به تحقیق در این رابطه پرداختند. آنها در حین تفحص‌های ویژه پلیسی به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد یکی از مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار به نام حشمت پشت پرده این دزدی‌ها قرار دارد. کارآگاهان وقتی درباره حشمت بیشتر تحقیق کردند به این اطمینان رسیدند که او دوباره خلافکاری‌هایش را از سر گرفته و باندی را برای دزدیدن خودروها تشکیل داده است. به این ترتیب متهم در یک عملیات ویژه دستگیر شد و به جرایمش اعتراف کرد. او وقتی تحت بازجویی قرار گرفت، گفت: من و همدستانم خودروهایی را که کنار خیابان پارک شده بودند و تجهیزات ایمنی نداشتند، شناسایی و در فرصتی مناسب آنها را سرقت می‌کردیم، بعد از آن برای اتومبیل‌ها اسناد جعلی تهیه می‌کردیم و آنها را با قیمتی پایین‌تر از قیمت بازار به فروش می‌رساندیم.این متهم ادامه داد: ما در مجموع 25 خودروی مسروقه را با این شیوه فروخته‌ایم و کار جعل سند را به حدی حرفه‌ای انجام می‌دادیم که هیچ‌یک از خریداران متوجه این موضوع نمی‌شدند.

ماموران بعد از ثبت اعترافات حشمت به تحقیقاتشان ادامه دادند و سایر اعضای این شبکه را نیز به دام انداختند. این متهمان که همگی به اتهاماتشان اقرار کرده‌اند در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات از آنها در حالی ادامه دارد که پلیس در شاخه‌ای دیگر از تجسس‌ها می‌کوشد ضمن شناسایی خودروهای سرقتی، مالباختگان را نیز پیدا و این پرونده را تکمیل کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها