با حضور معاون صدا صورت گرفت

معرفی شبکه‌های برگزیده رادیو

در نشست معاون صدای رسانه ملی با رییس مرکز نظارت و ارزیابی سازمان و جمعی از مدیران این مرکز، شبکه‌های رادیویی ایران، تهران و معارف به عنوان سه شبکه رادیویی برگزیده معرفی و مورد تقدیر قرارگرفتند.
کد خبر: ۴۳۹۰۵۲

به گزارش روابط عمومی صدا، محمدحسین صوفی در این نشست با اشاره به جایگاه گزارش در ارتقای برنامه‌های رادیویی گفت: باید نوع نگاه به گزارشگران و وضعیت گزارش‌گیری در برنامه‌های رادیویی بهبود یابد و در این خصوص تأسیس مرکز گزارش رادیو می‌تواند مثمر ثمر واقع شود.

صوفی تصریح کرد: گزارشگر رادیویی باید بتواند صحنه‌ها را خلق و با حضور در صحنه‌ها احساسی را که مخاطب در آن نیست به وی منتقل کند.

وی با تأکید بر این که با ایجاد تحول در گزارش می‌توان بر جذابیت و کیفیت برنامه‌ها افزود، عنوان کرد: ما در رادیو دو نکته را پیگیری می‌کنیم که یکی مهندسی پیام و دیگری مدیریت پیام است و سعی شده که با برنامه‌ریزی، نظارت، کنترل و مراقبت این دو موضوع را محقق کنیم.

وی راه‌اندازی شورای معارف را دلیلی بر برنامه‌ریزی علمی‌تر و سهل‌تر برای شبکه معارف در مقایسه با دیگر شبکه‌ها برشمرد و عنوان کرد: در سه سال گذشته چند کار در رادیو انجام شده که توانسته است به لحاظ زیرساختی به مهندسی و مدیریت پیام کمک کند و آن تشکیل شوراهای تخصصی مانند شورای معارف است که باعث شده تا برنامه‌های معارفی شبکه‌های دیگر را نیز با انضباط و کیفیت ببینیم.

صوفی همچنین از راه‌اندازی شوراهای تخصصی‌ای چون ورزش، اقتصاد، سلامت و... خبر داد و تصریح کرد: تفاوت رادیو با دیگر رسانه‌ها تنوع در برنامه‌سازی برای مخاطب خاص است، لذا باید با مهندسی پیام از هم‌پوشانی جلوگیری کرد، به گونه‌ای که هر شبکه متناسب با ماموریت و مسوولیت خود بتواند مخاطب خاص خود را نگه دارد و برای این کار باید پاسخ مناسب به مخاطبش بدهد.

وی افزود: به عنوان مثال حرف‌های معارفی که در شبکه جوان زده می‌شود نباید در شبکه ایران به آن پرداخته شود و باید کارشناس آنها با هم فرق کند که این موارد در شورای معارف مطرح می‌شود.

معاون صدا یکی دیگر از کارهای مفید صورت گرفته درباره شورا‌های تخصصی رادیو را انتخاب مدیر هر شبکه به عنوان دبیر شورای تخصصی آن شورا ذکر کرد و افزود: به طور مثال مدیر شبکه سلامت دبیر شورای سلامت رادیو و همچنین مدیر شبکه معارف دبیر شورای معارف است که این در دیگر شوراها نیز رعایت شده و باعث گردیده انضباط، انسجام، تقسیم کار و تخصیص مناسب کارشناس، موضوع و جدول پخش به وجود بیاید و جلوگیری از هم‌پوشانی وکمک به هم‌افزایی را در شبکه‌های مختلف رادیویی در پی داشته باشد.

در ابتدای این نشست، عبدالکریم خیامی، رییس مرکز نظارت سازمان هم به ارائه گزارشی از روند فعالیت در بخش‌های مختلف این مرکز و توضیحی درباره نحوه انتخاب شبکه‌های رادیویی برگزیده شده پرداخت و در پایان جلسه نیز شیخ محمدی مدیر شبکه ایران و نمایندگان شبکه‌های معارف و تهران تقدیر شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها