گفت‌وگو با معاون باشگاه بایرن مونیخ آلمان

رومنیگه: نباید به فوتبالیست‌ها فشار زیادی آورد

تا 3 دهه قبل کارل هاینس رومنیگه، فوق ستاره‌ای بود که بازوبند کاپیتانی تیم ملی فوتبال آلمان را در اختیار داشت و در میادین بین‌المللی برای کشورش کسب افتخار می‌کرد.اما او که اکنون چندین سال است در باشگاه بایرن مونیخ به عنوان معاون باشگاه فعالیت می‌کند، دغدغه‌های خاصی دارد. او نه تنها در نقش مدیری از باشگاه ممتاز باواریایی فعالیت می‌کند، حتی در قبال وضعیت فوتبال در سطح بین‌المللی نیز نگران است. به همین خاطر است که در چند ماه گذشته نشست‌هایی با مدیران فیفا و یوفا داشته و بویژه در بخش تقویم مسابقات طرح‌هایی را برای بهبود اوضاع ارائه کرده است.
کد خبر: ۴۳۸۷۶۰

آقای رومنیگه، به عنوان یک فوق ستاره پیشین و مدیر کنونی که در بایرن فعالیت دارد، مرتب از ایجاد اصلاحات در عرصه این ورزش به خصوص در قاره اروپا حرف می‌زنید. منظور شما واقعا از این گفته‌ها چیست؟

هدف من از تکرار یکسری نکات، این است که اتحادیه‌های اروپایی عاقبت به این نتیجه برسند فوتبال خانواده‌ای جهانی دارد که برای بهبود وضعیت آن مرتب باید سعی و تلاش کرد. آنان باید درک کنند باشگاه‌ها، لیگ‌ها و بازیکنان ‌ وضعیتی بهتر از قبل پیدا کنند و در کیفیت برتر به ادامه فعالیت بپردازند.

ظاهرا به تازگی در این ارتباط با سپ بلاتر و میشل پلاتینی، روسای فیفا و یوفا جلسات رودررو نیز داشته آید؟

بله. خوشبختانه فرصت‌های خوبی برای مذاکره با این دو مدیر فراهم شد. خطاب به آنها برداشت‌های خودم را گفتم و یادآور شدم باید قوانین تازه‌ای وضع کنند که در عرصه‌های یاد شده تحرک تازه‌ای ایجاد شود.

یکی از موضوعاتی که همیشه نسبت به آن انتقاد داشته‌اید، تقویم جهانی فوتبال است. به نظر شما در اصلاحات تازه، قالب جدید تقویم مسابقات چگونه باید باشد؟

اول از همه این دو سازمان باید تلاش کنند بازی‌های ملی ماه آگوست حذف شود. زیرا با توجه به فشار دوره آماده‌سازی تیم‌های باشگاهی، برگزاری مسابقات ملی در این ماه واقعا بی‌معنا است. این نکته که برای 2 بازی، بازیکنان را 3 هفته معطل و گرفتار کنیم، هیچ دلیل منطقی ندارد.

به نظر می‌رسد در این مورد پافشاری زیادی کردید.

بله، من حتی اتفاقی که سال 2004 به این خاطر برای تیم‌های باشگاهی روی داد را خطاب به روسای 2 سازمان فوق تذکر دادم. گفتم نباید وقت خانواده جهانی فوتبال را به خاطر یکسری مسابقات بیهوده گرفت.

به نظر شما در خلال یک فصل چند دوره زمانی برای برگزاری مسابقات ملی تحت عنوان« فیفا دی» باید وجود داشته باشد؟

براساس آمار گرفته شده در 2 سال گذشته، ما 19 تاریخ موسوم به فیفا دی داشته‌ایم و این در حالی است که براساس تحلیل و برآورد صورت گرفته، وجود 12 تاریخ برای این منظور کافی است.

فکر می‌کنید همین تعداد برای برگزاری مسابقات ملی در تقویم کافی باشد؟

بله، براساس طرحی که ارائه کردیم، می‌توان 6 هفته خاص را در نظر گرفت که در آن 2 سری بازی ملی انجام شود. به این نحو، نه به بازیکنان فشاری وارد می‌شود و نه به تیم‌های باشگاهی.

این مدل جدید از چه زمانی قرار است به اجرا در آید؟

از سال 2014 در برنامه یوفا و فیفا این موضوع قرار دارد.

چقدر به بازدهی این مدل تقویم جدید باور دارید؟

من به بازدهی آن بسیار خوشبین هستم. این حس مثبت نیز اکنون به 2 سازمان مهم جهانی یعنی فیفا و یوفا نیز منتقل شده است. به‌طور قطع در صورت حمایت آنان طرحی است که ثمردهی کافی برای فوتبال خواهد داشت.

دی ولت آلمان / مترجم: محمدرضا ارسلان‌‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها