این جایزه به مبلغ 60 هزار یورو در 3 رشته هنری برای هنرمندان برگزیده در نظر گرفته شده است

ایران «جایزه جهانی بیداری» اهدا می‌کند

«بیداری، حقیقت دنیای امروز، نویدبخش فردای نیک» این شعار جایزه بزرگی است که ابتدا با نام «جایزه جهانی بیداری اسلامی» قرار بود برگزار شود اما پس از تحولات اخیر آمریکا و اروپا به «جایزه جهانی بیداری» تغییر نام یافت. به گزارش خبرنگار ما روز گذشته رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به میان خبرنگاران آمد تا به طور رسمی از برپایی جایزه بزرگ و جهانی «بیداری» با ارزش 60 هزار یورو خبر دهد.
کد خبر: ۴۳۷۹۱۶

محمد باقر خرمشاد گفت: این روزها با اوج گرفتن بیداری اسلامی در شمال آفریقا و جهان عرب و حرکت آن به سمت اروپا و آمریکا، بهار عربی به خزان غرب تبدیل شده است و می‌بینیم که پیش‌بینی‌های رهبر معظم انقلاب در این رابطه چگونه یکی پس از دیگری تحقق می‌یابند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی موضوعات این جشنواره و جایزه را در 4 محور اصلی تشریح کرد و افزود: خیزش ملل جهان، بیداری اسلامی در جهان معاصر، پایداری در برابر نظام سلطه و مبارزه با استبداد 4 موضوع جایزه جهانی بیداری است.

او همچنین با اشاره به جنبش وال‌استریت ادامه داد: آثار مربوط به ناکارآمدی نظام سرمایه‌داری هم موضوع پنجمی است که در این جشنواره مطرح خواهد شد. به گفته خرمشاد، در هر رشته یک جایزه 10 هزار یورویی و 4 جایزه 2500یورویی تقدیم می‌شود و از فردا تا 15 بهمن هنرمندان از اقصی‌نقاط جهان می‌توانند با مراجعه به پایگاه این جشنواره به نشانی اینترنتی awakeningAwards.com آثار خود را به جشنواره ارسال کنند.

اما دبیری علمی این جایزه را امیرعبدالحسینی، هنرمند شناخته شده کشورمان بر عهده دارد او درباره جزئیات این جایزه به « جام‌جم » گفت: در 3 رشته کاریکاتور، پوستر و عکاسی هنرمندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این جایزه ارسال کنند که در هر رشته 5 برگزیده خواهیم داشت.

عبدالحسینی همچنین شورای سیاستگذاری جشنواره را اینچنین معرفی کرد: علی عسگری رئیس شوراست و سیدمسعود شجاعی طباطبایی مشاور تخصصی در بخش کاریکاتور، محمدمهدی رحیمیان مشاور تخصصی در بخش عکس و مهدی توکلیان به عنوان مشاور تخصصی در بخش پوستر در این شورا حضور دارند.

او در توضیح شیوه داوری آثار هم گفت: در هر رشته 5‌نفر از بزرگان هنرهای تجسمی از میان هنرمندان داخلی و خارجی به داوری آثار ارائه شده خواهند پرداخت.

عبدالحسینی در ارتباط با شیوه برگزاری این جایزه هم گفت: آنچه در حال حاضر طراحی شده برپایی جایزه به‌صورت سالانه است و در سال‌های آینده شاهد افزوده شدن رشته‌های هنری دیگری مانند تئاتر و سینما نیز خواهیم بود.

او آغاز جشنواره را 15 فروردین سال 1391 اعلام کرد و گفت: از نیمه فروردین تا ابتدای خرداد این جشنواره برگزار خواهد شد و ابتدا اهدای جوایز بخش کاریکاتور، سپس بخش پوستر و نهایتا بخش عکس را خواهیم داشت.

دبیر علمی جایزه جهانی بیداری درباره بازتاب‌های جهانی جایزه هم گفت: از ابتدای تیرماه 91 نمایشگاه‌هایی در این باره در سراسر دنیا برگزار خواهد شد و ما از همین امروز رایزنی‌های لازم در این رابطه را با نمایندگی‌های فرهنگی کشورمان در دیگر کشورها آغاز کرده‌ایم.

عبدالحسینی در پایان با اشاره به این که فضای عمومی در دنیا نشان می‌دهد که هنرمندان سرشناس و بزرگ در بحث بیداری حرف‌های زیادی برای گفتن دارند ابراز امیدواری کرد استقبال از این جایزه بسیار گسترده باشد و ایران پایگاه فعالیت‌های ضد استکباری هنرمندان جهان شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها