مشهد ـ ایسنا: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با اشاره به این‌که در 60 درصد از مناطق شرقی این شهر فاضلاب جاری وجود دارد، گفت: این مساله باعث شیوع بیماری‌های مختلف، بویژه بیماری سالک شده است.حسن شاه‌عالمی افزود: فاضلاب‌های جاری منطقه شرق مشهد به سمت کشف رود که 1700 هکتار اراضی تحت کشت این منطقه است، هدایت می‌شود.
کد خبر: ۴۳۶۳۹۴

وی با اشاره به این‌که فاضلاب‌های جاری در مناطق شرقی مشهد منجر به آلودگی آب‌های زیر زمینی خواهد شد، اظهار کرد: ورودی فاضلاب به کشف رود طی سال‌های گذشته بالغ بر 700 لیتر بر ثانیه بود که این میزان در حال حاضر به 1500 لیتر در ثانیه افزایش یافته است.

ارومیه ـ ایسنا: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نقده گفت: کمباین تمام‌مکانیزه آذربایجان غربی برای برداشت چغندر قند برای اولین‌بار در کشور به‌صورت الگویی در شهرستان نقده مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گرفت.عباس میرزایی افزود: تمامی مراحل برداشت شامل برگ‌زنی، طوقه‌زنی، چغندرکنی و بار کردن محصول همزمان بصورت مکانیزه و هوشمند انجام می‌شود.وی گفت: مخزن ذخیره این کمباین 12 تن بوده و در شرایط سخت برفی، بارانی و یخبندان کارایی دارد.

رشت ـ ایسنا: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از آغاز برداشت مرکبات در این استان خبر داد و گفت: سال گذشته 120 هزار تن انواع مرکبات در گیلان تولید شده بود و با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب پیش‌بینی می‌شود تولید مرکبات در گیلان امسال افزایش یابد.ایرج بنیادی افزود: گیلان 10 هزار و 660 هکتار باغ مرکبات دارد و این استان پنجمین تولیدکننده مرکبات در ایران است.

شهرکرد ـ مهر: رئیس شورای اسلامی شهر فرخشهر از توابع چهارمحال و بختیاری گفت: پروژه فاضلاب فرخشهر 30 سال پیش آغاز شده و هنوز به پایان نرسیده است.پرویز شاه‌قلیان مشکل فاضلاب فرخشهر را یکی از معضلات مهم این شهر عنوان کرد و با بیان این‌که یکی از راه‌های جلوگیری از معضلات زیست محیطی بحث فاضلاب است، افزود: با اتمام پروژه فاضلاب، بسیاری از مشکلات زیست محیطی و بهداشتی حل می‌شود.وی با بیان این‌که بعد از سی سال هنوز 20 کیلومتر از پروژه فاضلاب فرخشهرباقی مانده است، تصریح کرد: در 13 سال اخیر حدود 60 کیلومتر کار انجام شده است و قبل از 13 سال گذشته فقط 6 کیلومتر فاضلاب در این شهر کشیده شده بود.

بجنورد ـ مهر: مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی از خرید 90 هزار تن گندم استاندارد از کشاورزان خراسان شمالی در فصل برداشت سال جاری خبر داد و گفت: امسال شرکت غله استان بیش از 70 هزار تن گندم مبتنی بر فاکتورهای کیفی در جدول خرید گندم از کشاورزان استان خریداری کرده که بر همین اساس حدود 20 هزار تن گندم نیز از سوی کارخانجات آرد استان خریداری شده است.

محمدابراهیم سهرابی افزود: تمامی گندم‌های خریداری شده برای مصارف خبازی، صنف و صنعت در داخل استان استفاده خواهد شد.

مشهد ـ مهر: مدیر اجرای طرح‌های انتقال و توزیع آب آبفای خراسان رضوی از 3 برابر شدن روند پیشرفت عملیات لوله‌گذاری و توسعه خطوط انتقال آب در این استان خبر داد ‌و گفت: در 6 ماه نخست سال گذشته 4487 متر مکعب مخازن در حال ساخت داشتیم که امسال این رقم به 16 هزار و 189 متر مکعب در 6 ماهه اول سال رسیده که نشان از پیشرفت 361 درصدی در این بخش دارد.مهدی حسین‌زاده افزود: این استان در زمینه طرح‌های انتقال و توزیع آب عملکرد مثبت و پیشرفت چشمگیری داشته است به طوری که 61 کیلومتر در اصلاح و بازسازی نسبت به 6 ماهه سال قبل پیشرفت داشته است.

اصفهان ـ فارس: معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته دفن زباله‌ها در اراضی روشن دشت و همچنین مجاور انرژی اتمی اصفهان متوقف شده است.سیدجمال‌الدین صمصام شریعت افزود: سایت جدید محل دفن زباله به مساحت 1600 هکتار در اختیار شهرداری اصفهان قرار گرفته که 300 هکتار آن نیز به فضای سبز تبدیل شده است. وی با بیان این که با احداث دو لندفیل، پسماندهای بیمارستان‌های دولتی به طریقه استاندارد به وسیله دستگاه‌های اتوکلاو بی‌خطر شده و سپس در لندفیل‌های مربوطه دفن می‌شود، تصریح کرد: در بیشتر بیمارستان‌ها زباله‌های معمولی و پسماند آشپزخانه‌ها از زباله‌های عمومی جدا می‌شود تا حجم زباله‌های بیمارستانی به حداقل کاهش یابد.

سنندج ـ فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی کردستان گفت: با تحقق سهم 385 میلیون مترمکعب آب استان کردستان از دریاچه ارومیه 18 هزار هکتار باغ در این استان ایجاد می‌شود.

محمدابراهیم حسن‌نژاد با بیان این‌که توسعه این میزان باغات در استان اعتباری بالغ بر 18 میلیارد تومان نیاز دارد، افزود: به هر اندازه که میزان آب به استان اختصاص داده شود، امکان توسعه و ایجاد باغات در این استان وجود دارد.

وی با بیان این‌که سهم آب کردستان از دریاچه ارومیه 585 میلیون مترمکعب است که به گفته مسوولان استان‌های آذربایجان غربی و شرقی تاکنون 200 میلیون مترمکعب آن برداشت شده است، ادامه داد: با تحقق 385 میلیون مترمکعب سهم آب استان از این دریاچه 36 هزار هکتار از اراضی سد شهید کاظمی را با صرف اعتباری بالغ بر 429 میلیارد تومان می‌توانیم پوشش دهیم.

کرمان ـ مهر: به دلیل خشکسالی و عدم وجود شبکه آب آشامیدنی 60 درصد روستاهای رودبار در جنوب کرمان بدون آب بهداشتی هستند و ساکنان این روستاها آب مورد نیاز خود را از چشمه‌ها و چاه‌های آب غیربهداشتی تامین می‌کنند.

فرماندار رودبار جنوب درخصوص وضعیت آبرسانی به روستاهای جنوب کرمان گفت: شرایط مناسبی در این خصوص وجود ندارد و از مجموع روستاها نزدیک به 44 درصد آنها آب بهداشتی و لوله کشی دارند و بقیه بدون این امکان هستند. الیاس بازگیر افزود: در عمده روستاها با این مشکل مواجه هستیم و تاکنون نیز اقدامات فراوانی را برای حل این مشکلات انجام داده‌ایم، اما به دلیل کمبود بودجه این موانع همچنان وجود دارد. وی خواستار توجه مسوولان و تامین اعتبار آب شرب و بهداشتی در این روستاها شد و گفت: از سوی دیگر در آبرسانی سیار هم به دلیل همین کمبود اعتبار با مشکلاتی مواجه هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها