یکی از متهمان دارای6 فقره سابقه کیفری از جمله مشارکت در یک فقره قتل است

زندانی‌های فراری 11 کیلو طلا سرقت کردند

2 دزد سابقه‌دار که به اتهام سرقت 11 کیلو طلا تحت تعقیب پلیس بودند، در پی 2 عملیات جداگانه در ورامین و خیابان پیروزی تهران دستگیر شدند. به گزارش «جام‌جم»، رسیدگی به این پرونده هفتم تیر سال جاری با شکایت مرد طلافروشی مبنی بر سرقت 11 کیلو طلا از سوی 2 مرد غریبه در دستور کار ماموران اداره پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.
کد خبر: ۴۳۶۰۴۶

شاکی در تشریح ماجرا به پلیس گفت: عصر روز حادثه 11 کیلو طلا که متعلق به خودم و چند نفر از همکارانم بود را درون یک کیف قرار دادم و به اتفاق 2 نفر از همکارانم با مترو عازم شهرری شدیم تا با استفاده از خودرو که در پارکینگ بود، به خانه بازگردیم.

مرد طلافروش اضافه کرد: با فاصله گرفتن از همکارانم به سمت پارکینگ رفتم که در همین موقع 2 مرد قوی‌هیکل به من حمله‌ور شدند و کیف حاوی طلاها را سرقت کردند. با فریادهای کمک‌خواهی‌ام، همکاران من متوجه موضوع شده و سارقان را تعقیب کردند و می‌خواستند راه آنها را سد کنند که سارقان با قمه و چاقو آنها را به مرگ تهدید کردند و به ناچار همکارانم از تعقیب متهمان صرف‌نظر کردند.

در پی شکایت این مرد، 2 همکار وی که شاهدان حادثه بودند، به پلیس آگاهی احضار شدند و با تحقیق از آنها معلوم شد سارقان خشن 2 مرد بوده‌اند که با یک موتورسیکلت از محل سرقت متواری شده‌اند.ماموران با مراجعه به محل سرقت و بازبینی دوربین مداربسته نصب شده در پارکینگ خودرو تصویر یکی از سارقان رابه‌دست آوردند.

رد پای دزد حرفه‌ای در سرقت محموله طلا

ماموران که احتمال می‌دادند این متهم سابقه‌دار باشد، به بررسی سامانه پلیس پرداختند و معلوم شد او یک متهم حرفه‌ای به نام اسماعیل است و شش‌بار به اتهام سرقت، اخلال در نظم عمومی جامعه، معاونت در قتل و ارتباط نامشروع دستگیر شده و زندانی بوده است.

در مرحله بعدی تحقیقات معلوم شد او به اتهام کیف‌قاپی، سرقت و اخلال در نظم عمومی از سوی دادگاه به 8 سال زندان محکوم شده بود که با سپری کردن بخشی از محکومیت خود و سپردن وثیقه در دادگاه به طور موقت آزاد شده تا با پایان یافتن مرخصی اش دوباره به زندان بازگردد اما متواری شده و دوباره جرایم خود را آغاز کرده است.

کلکسیون جرایم در پرونده زندانی فراری

در حالی که جستجوها برای دستگیری این شرور تبهکار ادامه داشت، ماموران اطلاعاتی به دست آوردند که نشان می‌داد این متهم به دلیل شرکت در نزاع دسته‌جمعی، شرارت و درگیری‌های مسلحانه خیابانی در شعبات 4 و 6 دادسرای ناحیه 31 تهران نیز دارای پرونده‌های مفتوح است.

به این ترتیب پاتوق‌های احتمالی متهم و همدست فراری‌اش زیر نظر گرفته شد تا این‌که چند روز پیش یکی از آنها در ورامین و دیگری در منطقه پیروزی تهران دستگیر شدند.با انتقال متهمان به پلیس آگاهی بازجویی از آنها آغاز شد.اسماعیل ـ متهم ـ در اظهاراتش به پلیس گفت: در زندان با دوستم آشنا شدم.چندی پیش هر دو با اخذ مرخصی از زندان آزاد و دوباره جرایم‌مان را شروع کردیم و در یکی از ملاقات‌هایمان تصمیم به اجرای نقشه سرقت از طلافروش‌ها گرفتیم.

متهم اضافه کرد: با پرسه زدن مقابل مغازه‌های طلافروشی، وضعیت مراجعه مشتریان به آن مکان‌ها را بررسی می‌کردیم و حتی چند بار هم به عنوان مشتری وارد مغازه‌ها می‌شدیم. در پی مراجعه به طلافروشی‌ها متوجه شدیم یکی از آنها همیشه با خود طلا حمل و با مترو تردد می‌کند.

متهم با اشاره به سرقت 11 کیلو طلا گفت: روز حادثه، من و همدستم شاکی را که همراه 2 طلافروش دیگر بود، تعقیب کردیم. به محض این‌که او از آنها فاصله گرفت و به سمت پارکینگ خودرو رفت، به وی حمله‌ور شده و کتکش زدیم. در همین موقع مرد طلافروش به کناری افتاد و من موفق به سرقت کیف طلاها شدم.

متهم افزود: در جریان فرار، 2 طلافروش که همراهان مالباخته بودند، مرا تعقیب کردند تا سد راهم شوند که همدستم به کمکم شتافت و 2 نفری با قمه و چاقو، آنها را به مرگ تهدید کردیم و بناچار از تعقیب ما منصرف شدند.

در پی اعتراف متهم، دیگر همدست او نیز بازجویی شد و با تایید گفته‌های اسماعیل به همدستی با او در سرقت 11 کیلو طلا اعتراف کرد.سرهنگ قزلباش، معاون اداره مبارزه با جرایم خاص در پلیس آگاهی تهران در این رابطه گفت: با اعتراف 2 دزد سابقه‌دار، آنها با قرار قانونی از سوی هاشمیان، دادیار شعبه اول دادسرای جنایی تهران در اختیار ماموران اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفتند.تحقیقات تکمیلی از متهمان برای کشف 11 کیلو طلای سرقت شده و مشخص شدن دیگر جرایم احتمالی آنها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها