هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال

جدال سخت استیلی با فرکی

یازدهمین هفته از مسابقات فوتبال لیگ برتر هفته‌ای حساس برای حمید استیلی و شاگردانش است. قرمزهای پایتخت باید برای خروج از بحران سه امتیاز این بازی را از شاگردان فرکی بگیرند.
کد خبر: ۴۳۵۴۷۳

به گزارش مهر، یازدهمین هفته از مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور، هفته دیدارهای حساس و تعیین کننده است، از بازی راه آهن شهرری - سپاهان اصفهان که نخستین بازی هفته است تا دیدار پایانی هفته که بین ذوب آهن و استقلال برگزار می‌شود، همه و همه جذاب و تماشایی است. در زیر اشاره‌ای گذرا به دیدارهای هفته یازدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور خواهیم داشت که از روز پنجشنبه آغاز می شود:

راه آهن شهرری - سپاهان اصفهان

تیم علی دایی در مصاف با تیم پرستاره استقلال خوب بازی کرد و حتی تا دقیقه 75 برنده مسابقه بود اما بازهم مساوی کرد. شکست و تساوی‌های پی در پی تیم علی دایی را فانوس بدست کرده و فاصله این تیم را با انتهای جدول به حداقل رسانده است. دوای درد تیم راه آهن بحران‌زده فقط و فقط پیروزی است و به قول دایی با چند برد پی در پی تیمش به میانه جدول می رسد.

راه آهنی‌ها این هفته بازهم یک بازی سخت و دشوار پیش رو دارند. حریف روز پنجشنبه آنها تیم سپاهان است که در داشتن ستاره و بازیکن خوب کم از استقلال ندارد. از شانس خوب علی دایی این بازی در خانه راه آهن برگزار می شود و امتیاز بازی خانگی تیم او را یک گام جلوتر از سپاهان قرار می‌دهد.

حریف تیم راه آهن از یک بابت انگیزه بیشتری نسبت به میزبان خود دارد و آنهم حضور کریم قنبری روی نیمکت این تیم است. او که می خواهد توانایی‌هایش را به مدیران سپاهان اثبات کند، محکوم به شکست راه آهن است، پس با همه توان به مصاف این تیم خواهد آمد. با این اوصاف مسابقه روز پنجشنبه تقابل اندیشه دو مربی است که یکی انگیزه بالایی برای اثبات خود دارد و دیگری از تساوی و شکست بیزار است و فقط پیروزی را جستجو می کند.

فولاد خوزستان - مس کرمان

نبرد فولاد و مس عنوانی جالب توجه برای این بازی و البته تقابل دو تیمی است که حال و روز متفاوتی دارند. تیم مجید جلالی که فصل یازدهم لیگ را با فراز و نشیب پشت سرگذاشته این روزها دوران نشیب را طی می‌کند و روز پنجشنبه باید پذیرای تیمی باشد که با میل و انگیزه بالا در حال فرار از انتهای جدول است. زمانی که به نام دو قربانی اخیر جاه طلبی شاگردان "میروسلاو بلاژویچ" یعنی پرسپولیس و سپاهان نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم جلالی و شاگردان مقابل پیرمرد و کرمانی‌ها شب آرامی را نخواهند داشت.

ملوان بندرانزلی - داماش گیلان

دربی گیلان و یا به قول محمدرضا مهدوی، کاپیتان تیم داماش "ال خزرینو". این بازی بدون شک حساس‌ترین دربی فوتبال ایران بعد از بازی استقلال و پرسپولیس است. از گذشته‌های دور تا همین امروز بین تیم‌های رشت و انزلی رقابتی نزدیک بوده است. رقابت این دو شهر مهم استان گیلان سال‌هاست به زمین فوتبال کشیده شده و تفاوت نمی‌کند، نام تیم گیلانی سپیدرود باشد، استقلال باشد، پگاه باشد و یا داماش. برای مردم رشت پیروزی تیم شهرشان در مصاف با ملوان از هر چیز مهمتر است و برای مردم انزلی هم شکست رقیب گیلانی با هر اسم و عنوان جزو بایدهاست!

با این پیش زمینه به استقبال دربی گیلان می‌رویم. مسابقه‌ای که قرار است بین دو تیم ملوان و داماش عصر جمعه در ورزشگاه تختی بندرانزلی برگزار شد. برخلاف سال‌های گذشته نماینده رشت روپاتر از نماینده انزلی است و نتایج بهتری در لیگ برتر کسب کرده. اختلاف دو امتیازی و البته دو پله‌ای داماش با ملوان، برای انزلی چی‌ها پیروزی در دربی گیلان را واجب کرده است و باعث شده تا آنها با تمام توان به مصاف تیم قاسمپور بروند. دربی استان گیلان که به احتمال فراوان زیر بارش باران برگزار خواهد شد، قطعا روزی به یادمانی برای مردم فوتبالدوست گیلان خواهد ساخت.

تراکتورسازی تبریز - سایپای البرز

سرخپوشان تبریزی خواسته یا ناخواسته وارد جنگی با کمیته داوران شده‌اند که مشخص نیست از آن پیروز بیرون می‌آیند یا بازنده. آنها که به زعم قلعه‌نویی زخم خورده از اشتباهات داوری هستند، در مصاف با سایپای البرز به دنبال جبران تمام ناکامی‌هایی هستند که در هفته‌های گذشته متحمل شده‌اند. بازی با تیم سایپا که در خارج از خانه تیمی شکننده است، این انگیزه را به امیر قلعه‌نویی و شاگردانش می‌دهد که فقط با انگیزه پیروزی به مصاف نارنجی‌پوشان بروند. شرح وضعیت سایپا نیز متفاوت از تیم‌های پایین جدولی چون ملوان و فجر نیست. این تیم هم فاصله امتیازاتش با قعر جدول کمتر از قبل شده و با یک باخت یا تساوی دیگر شاید فانوس بدست شود. شکست و تساوی در بازی روز جمعه گرمای کشنده فانوس قعرنشینی را به شاگردان صالح نزدیک خواهد کرد.

شاهین بوشهر - فجرسپاسی شیراز

این اولین بازی خانگی فیروز کریمی با شاهین بوشهر است. او که تیمش در هفته دهم شکست مقابل صنعت نفت آبادان را در دقایق آخر مسابقه با تساوی عوض کرد، برای رهایی از زیر سایه تیم‌های میانه پایین جدول چاره‌ای جز تحمیل شکست به تیم فجرسپاسی در دیدار خانگی عصر جمعه ندارد. در سوی مقابل تیم فجرسپاسی نیز با هدف کسب امتیاز به بوشهر خواهد رفت. اختلاف امتیاز راه آهن و مس کرمان با فجرسپاسی به حداقل رسیده و یک لغزش دیگر فجر را قعرنشین می‌کند. با این شرایط کلانتری و شاگردانش در مصاف با شاهین بوشهر چاره‌ای به غیر از دستیابی به سه امتیاز ندارند، چراکه در غیر اینصورت محکوم به قعرنشینی خواهد شد.

پرسپولیس - نفت تهران

حمید استیلی بدون شک بدشانس ترین مربی لیگ برتر است. او فصل یازدهم را در بدترین شرایط ممکن آغاز کرد و هر زمان که تیمش آمد به آرامش و ثبات برسد، یک بازی سخت از راه رسید و بازهم پرسپولیس را به بحران برد. پرسپولیس بحران‌زده روز جمعه درحالی به دیدار صدرنشین لیگ برتر می‌رود که هر نتیجه‌ای به غیر از پیروزی برای تماشاگران و هواداران پرتعداد این تیم قابل پذیرش نیست.

در حال حاضر حمید استیلی متهم ردیف اول تمام ناکامی‌های پرسپولیس است و اگر روز جمعه بازهم پرسپولیس ببازد و یا مساوی کند باید خیلی محترمانه به همکاری خود با سرخپوشان پایان دهد، چرا که در غیر اینصورت قربانی قانون بی‌رحم فوتبال می شود که "باید برنده شوی یا ماندگار بمانی".

این هم بدشانسی حمید استیلی است که تیمش با نفت در بهترین شرایط ممکن روبه‌رو خواهد شد. تیم حسین فرکی صدرنشین جدول رده‌بندی لیگ است و برای ماندن در بالای جدول باید در بازی روز جمعه برنده از زمین خارج شود. برای تیمی که سپاهان را در اصفهان شکست داده و تراکتورسازی را در تبریز از پیش رو برداشته است، غلبه بر پرسپولیس بحران‌زده کار دشواری نمی‌تواند باشد. با این شرایط حسین فرکی و شاگردانش بلندپروازی نمی‌کنند اگر با اندیشه پیروزی مقابل پرسپولیس وارد میدان شوند.

تیم پرسپولیس درحالی به دیدار نفت تهران می رود که علی پروین با سمتی تازه - مدیر راهبری فوتبال - این تیم را همراهی خواهد کرد. او که قرار است در امور فنی تیم بیش از گذشته نقش داشته باشد، باید دید برای دیدار با نفت تهران چه نسخه‌ای را به حمید استیلی پیشنهاد می‌کند.

- برنامه دیدارهای هفته یازدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

پنجشنبه - 28/7/90

* راه آهن شهرری - سپاهان اصفهان، ساعت 15:30، ورزشگاه اکباتان تهران

* فولاد خوزستان - مس کرمان، ساعت 17، ورزشگاه تختی اهواز

جمعه - 29/7/90

* ملوان بندرانزلی - داماش گیلان، ساعت 15:30، ورزشگاه تختی بندرانزلی

* تراکتورسازی تبریز - سایپای البرز، ساعت 16، ورزشگاه یادگارامام (ره) تبریز

* شاهین بوشهر - فجرسپاسی شیراز، ساعت 17، ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر

* پرسپولیس - نفت تهران، ساعت 18:15، ورزشگاه آزادی تهران

شنبه - 30/7/90

* صبای قم - شهرداری تبریز، ساعت 15:30، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم

* مس سرچشمه - صنعت نفت آبادان، ساعت 16:30، ورزشگاه شهید باهنر کرمان

* ذوب آهن اصفهان - استقلال تهران، ساعت 18، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

جدول رده بندی لیگ برتر 

تیم بازی برد تساوی باخت گل‌زده گل‌خورده تفاضل امتیاز ملاحظات
1- نفت تهران 10 6 3 1 16 9 7+ 21 سه پله صعود
2- استقلال 10 6 2 2 18 11 7+ 20 -
3- تراکتورسازی 10 6 1 3 23 16 7+ 19 دو پله سقوط
4- صبای قم 10 6 1 3 11 9 2+ 19 یک پله سقوط
5- سپاهان 10 5 2 3 16 10 6+ 17 -
6- ذوب‌آهن 10 4 5 1 13 10 3+ 17 چهارپله صعود
7- نفت آبادان 10 3 5 2 14 13 1+ 14 یک پله سقوط
8- شهرداری تبریز 10 3 5 2 12 14 2- 14 سه پله صعود
9- شاهین 10 2 6 2 10 7 3+ 12 -
10- پرسپولیس 10 3 3 4 14 14 0 12 سه پله سقوط
11- فولاد 10 3 3 4 9 12 3- 12 سه پله سقوط
12- داماش 10 3 3 4 11 15 4- 12 سه پله صعود
13- سایپا 10 3 2 5 12 16 4- 11 -
14- ملوان 10 2 4 4 14 14 0 10 دو پله سقوط
15- فجرسپاسی 10 2 4 4 9 12 3- 10 یک پله سقوط
16- راه آهن 10 1 6 3 12 16 4- 9 -
17- مس کرمان 10 2 2 6 13 17 4- 8 -
18- مس سرچشمه 10 1 1 8 6 18 12- 4 -

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها