کمیته عالی شورای انتقالی لیبی در طرابلس پس از بروز درگیری‌های مسلحانه میان هواداران قذافی با انقلابیون لیبی در این شهر آماده‌باش کامل اعلام کرد،‌ این در حالی است که درگیری‌ها در سرت بشدت ادامه دارد. به گزارش شبکه تلویزیونی العالم و به گفته شاهدان عینی، حدود 50 هوادار قذافی روز جمعه پس از ادای نمازظهر در منطقه ابوسلیم که کانون تجمع و تمرکز هواداران دیکتاتور فراری لیبی به شمار می‌آید، با برافراشتن پرچم‌های سبز که پرچم سابق لیبی به شمار می‌آید، شعارهایی در حمایت از سرهنگ قذافی سردادند. پس از آن هواداران قذافی در ابوسلیم با انقلابیون لیبی درگیر شده و انقلابیون تاکید کردند که درگیری‌های مسلحانه به جز ابوسلیم به 3 منطقه همجوار آن گسترش پیدا کرد.
کد خبر: ۴۳۵۲۶۸

عبدالرزاق عرادی، نایب‌رئیس کمیته عالی شورای انتقالی لیبی در طرابلس اعلام کرد که طی این درگیری‌ها یک نفر از انقلابیون و 2 هوادار قذافی کشته شدند، همچنین 27 نفر از عناصر سابق رژیم نیز به اسارت گرفته شدند که 4 نفر از افراد به اسارت گرفته شده ، آفریقایی‌الاصل‌ اما دارای شناسنامه جعلی لیبی بوده‌اند. از سوی دیگر عبدالحکیم بلحاج،‌ رئیس شورای نظامی طرابلس تاکید کرد که این شورا با قاطعیت با هرگونه اقدامی که درصدد ایجاد اخلال در امنیت پایتخت باشد، مقابله خواهد کرد و از مزدوران رژیم سابق خواست فورا سلاح‌های خود را تحویل دهند.

از سوی دیگر از جبهه سرت خبر می‌رسد که شورای انتقالی لیبی روز جمعه تلاش کرد با استفاده از تانک‌های خود به مرکز سرت پیشروی کند و مقاومت هواداران قذافی در این شهر را درهم بشکند که با ناکامی مواجه شد. رهبران شورای انتقالی لیبی می‌گویند که هواداران قذافی تنها بر منطقه‌ای مسکونی به وسعت 700 متر در 5/1 کیلومتر استیلا دارند.

عبدالهادی الدغمان، یکی از فرماند هان گردان‌های شورای انتقالی در سرت گفت که انقلابیون لیبی با توپ‌ها و تانک‌های خود این منطقه را به محاصره درآورده‌اند. انقلابیون لیبی از 15 سپتامبر گذشته شهر سرت را به محاصره خود درآورده و از آن تاریخ تاکنون در درگیری‌ با هواداران قذافی 91 انقلابی کشته و صدها نفر دیگر مجروح شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها