مدیرکل گمرک شهید رجایی:

هرمزگان جولانگاه قاچاقچیان نیست

رئیس کل گمرک ایران گفت: در حال حاضر گمرک ایران به دنبال توسعه حجم فعالیت‌ها در گمرک‌های هرمزگان نیست، بلکه توسعه کیفیت خدمات را در دستور کار دارد.
کد خبر: ۴۳۴۸۷۷

  عباس معمارنژاد عصر شنبه در حاشیه بهره برداری از سامانه هوشمند الکترونیکی ورود و خروج کالا در گمرک شهید رجایی بندرعباس در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: استفاده از سامانه هوشمند در حقیقت بازی برد برد برای گمرک و ذینفعان آن است.

وی با بیان این‌که سیستم آسیکودا از سال 74 در گمرک‌های ایران راه اندازی شده، افزود: هم اکنون 76گمرک ایران به این سیستم مجهز هستنداماامروز قطعاً این سیستم پاسخگوی نیازهای فعلی گمرک کشور نمی‌باشد.

معمارنژاد بیان کرد:براساس برنامه ریزی‌های انجام شده در یک بازه زمانی کوتاه مدت مکملهایی در کنار سیستم آسیکودا در گمرکات کشور فعالیت خواهند کرد، تا زمانی که سامانه‌های هوشمند الکترونیکی جایگزین این سیستم شود.

وی تاکید کرد: با بهره برداری از سامانه‌های هوشمند و تبادل اطلاعات با سازمان‌های همجوار ریسک انجام تخلف در گمرکات کشور افزایش خواهد یافت.

سامانه هوشمند ورود و خروج کالا در گمرک شهید رجایی، ظهر روز شنبه با حضور رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی و جمعی دیگر از مسوولان استانی به بهره برداری رسید.

رئیس کل گمرک ایران در باره این سامانه اظهار کرد: این سامانه هوشمند با همکاری دانشگاه تهران راه اندازی شده و ادامه فرآیندهای گمرکی پس از سیستم آسیکودای جهانی است.

معمار نژاد افزود: با راه اندازی این سامانه هوشمند، شاهد انجام کارهای گمرکی به صورت الکترونیکی خواهیم بود.

وی افزود: این سامانه الکترونیکی برای افزایش سرعت و کاهش زمان انجام تشریفات گمرکی است.

معمارنژاد،با بیان این‌که راه اندازی این سامانه موجب افزایش دقت و کنترل در امر نظارت در ورود و خروج کالا می‌شود، گفت: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته پیش بینی می‌کنیم که تا پایان امسال 10 گمرک اصلی کشور به این سامانه هوشمند مجهز شوند.

وی،با بیان این‌که گمرک به عنوان خط مقدم جبهه جهاد اقتصادی در تلاش برای کاهش زمان تشریفات گمرکی است،گفت: ما تاکنون موفق به کاهش 25 درصد از زمان انجام تشریفات گمرکی شده ایم.

رئیس کل گمرک ایران تصریح کرد: در انجام تشریفات گمرکی، فقط گمرک دخیل نیست و سازمان‌های مرتبط دیگری نیز باید همکاری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حداکثر زمان انجام تشریفات گمرکی که وظیفه خود گمرک به تنهایی است، دو روز می‌باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها