در حالی که نزدیک به 25 روز از آغاز جنبش اعتراضی «تسخیر وال‌استریت» می‌گذرد، حال معترضان برای نشان دادن اعتراض خود به نظام طبقاتی به شیوه‌های جدیدی متوسل می‌شوند. به گزارش ایسنا، هزاران نفر از معترضان روز سه‌شنبه تظاهراتی را در نزدیکی منازل ثروتمندان شهر نیویورک به منظور اعتراض علیه بی‌عدالتی اقتصادی در آمریکا برگزار کردند.
کد خبر: ۴۳۴۷۳۷

ین تظاهرات که نام «راهپیمایی میلیونرها» روی آن نهاده شد، سه‌شنبه ساعت یک بعدازظهر به وقت محلی در شهر نیویورک آغاز شد و مقصد نهایی تظاهرات‌کنندگان منازل 5 نفر از بزرگ‌ترین ثروتمندان شهر نیویورک بود.

به گزارش منابع خبری، خانه‌های روپرت مرداک غول رسانه‌ای آمریکا، جیمی دیمون از بانکداران بزرگ و دیوید کاک ثروتمند نفتی از مقاصد معترضان بود.

معترضان همچنین هنگام عبور از مقابل منزل روپرت مرداک، در مقابل درب خانه او تجمع کرده و شعار می‌دادند: «آقای مرداک، سهم عادلانه خود را بپرداز».

یکی از معترضان نیز به خبرگزاری شینهوا گفت: ثروت در آمریکا توسط گروه کوچکی از افراد مصادره شده است. ما می‌خواهیم هر کس سهم خود را عادلانه پرداخت کند و خواهان توزیع عادلانه ثروت هستیم. هدف از این راهپیمایی اعتراض به پرداخت میزان مالیات کمتر به وسیله ثروتمندان بود. از سوی دیگر، مقامات آمریکایی که از گسترش هرچه بیشتر جنبش‌های ضدسرمایه‌داری در سراسر این کشور بیمناک شده‌اند، بر شدت اقدامات سرکوبگرانه خود افزوده‌اند و دور جدیدی از بازداشت‌ها و سرکوب‌ها علیه آنان را آغاز کرده‌اند. به گزارش روزنامه دیلی میل، معترضان جنبش «تسخیر بوستون» که اخیرا محل دیگری را برای برپایی تحصن خود در خیابانی در نزدیکی پارک رز کندی انتخاب کرده و به آنجا نقل مکان کرده بودند، با اقدامات سرکوبگرانه صدها نفر از افسران پلیس در این محل مواجه شدند، به گونه‌ای که پلیس حدود 100 نفر از آنها را دستگیر کرده و چادرها و اموال آنها را به سطل زباله انداخت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها