بازار بورس لندن در امتداد وال استریت

فضای لندن امنیتی شد

در حال حاضر خیابان های اطراف بازار بورس لندن مملو از تظاهرکنندگان و نیروهای پلیس است و لحظه به لحظه برتعداد آنان اضافه می‌شود. شماری از پلیس های اسب سوار خیابان ها و کوچه های اطراف بازار بورس را مسدود و پلیس های پیاده نیز در چند ردیف در مقابل معترضانی که قصد اشغال بازار بورس لندن را دارند، صف آرایی کرده اند.
کد خبر: ۴۳۴۷۱۱

هزاران نفر از فعالان مدنی و مخالفان نظام سرمایه داری بعدازظهر روز شنبه با تجمع در مرکز مالی شهر لندن موسوم به "سیتی" اعتراض خود را به سیاست ریاضت اقتصادی دولت ائتلافی انگلیس اعلام کردند. 
 
معترضان پس از تجمع در مقابل کلیسای "سنت پل" به سمت ساختمان بازار بورس لندن راهپیمایی کردند، ولی پلیس از نزدیک شدن آنان به ساختمان بورس جلوگیری کرد.

در حال حاضر خیابان های اطراف بازار بورس لندن مملو از تظاهرکنندگان و نیروهای پلیس است و لحظه به لحظه به تعداد آنان اضافه می شود.

تعدادی از پلیس های اسب سوار خیابان ها و کوچه های اطراف بازار بورس را مسدود کرده اند و پلیس های پیاده نیز در چند ردیف در مقابل معترضانی که قصد اشغال بازار بورس لندن را دارند، صف آرایی کرده اند.

معترضان شعار می دهند: ما 99 درصد هستیم، ما خواهان عدالت اقتصادی و اجتماعی هستیم، بانکداران فاسد باید هزینه بحران اقتصادی را بپردازند نه مردم عادی و ...

آنان همچنین شعارهایی را علیه سیاست های اقتصادی دولت انگلیس و نظام سرمایه داری سر می دهند.
برخی از معترضان نیز چادر و کیسه خواب همراه دارند و در صورتی که پلیس اجازه دهد قصد دارند در مرکز مالی لندن برای چند هفته مستقر شوند.

یکی از سخنگویان و برنامه ریزان گروه موسوم به "لندن را اشغال کنید" تاکید کرد: ما خواهان آینده ای بهتر و عادلانه برای همه مردم هستیم و هدف از برنامه های اعتراضی مان نیز رساندن این پیام به گوش دولتمردان و سرمایه داران است.

این سخنگو که خواست نامش ذکر نشود، به خبرنگار ایرنا گفت: ما آینده ای بدون بی عدالتی اقتصادی، مالیاتی، اجتماعی و سیاسی می خواهیم و معتقدیم که مردم عادی جامعه نباید تاوان اشتباهات بانکداران و سرمایه داران را بپردازند. به همین دلیل مخالف اقدامات ریاضتی دولت که ضرر و زیان آن فقط به مردم عادی می رسد، هستیم.

وی افزود: متاسفانه نخبگان سیاسی و اقتصادی کشورهای غربی خواسته های مردم را نادیده می گیرند و به همین دلیل ما مصمم هستیم با حضور در خیابان ها این خواسته ها را فریاد بزنیم تا شاید گوش شنوایی پیدا کند.

فعالان مدنی انگلیس همراه با فعالان دهها کشور جهان و با الگوبرداری از تظاهرات ادامه دار در "وال استریت" نیویورک امروز را روز اعتراض و اشغال نامیده اند.

دعوت برای برگزاری این تجمع از ماه گذشته در شبکه های اجتماعی آغاز شد و طی روزهای گذشته به رسانه های مهم این کشور نیز کشیده شد.

چند گروه آن لاین موسوم به "بازار بورس لندن را اشغال کنید"، "لندن را اشغال کنید"، "انگلیس را اشغال کنید" طی هفته های اخیر فعالیت های گسترده ای را برای ترغیب مردم به برگزاری تجمعات اعتراض آمیز علیه نظام سرمایه داری و سیاست های دولت ائتلافی انگلیس بویژه در شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک انجام داده اند.

برخی از صفحات گشوده شده توسط این گروه ها در فیسبوک بیش از 13 هزار نفر عضو دارد.

سخنگوی گروه موسوم به "لندن را اشغال کنید" با حمایت از جنبش اعتراضی "وال استریت" در نیویورک، گفت: امروز روز اتحاد همه مخالفان نظام ناعادلانه سرمایه داری در سراسر جهان است و بر اساس اطلاعات ما در 951 شهر جهان شامل 83 کشور، تجمعات اعتراضی برگزار می شود.

در انگلیس علاوه بر لندن، تجمعات و حرکت های اعتراضی مشابهی در منچستر، بیرمنگهام، لیدز، بریستول، ادینبورو و گلاسکو نیز برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها