هادی ساعی: زحمت تیم ملی را مهماندوست کشیده و بهتر است برگردد

رایزنی برای بازگشت سرمربی پرافتخار تکواندو

هر چند محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو پس از موافقت با استعفای رضا مهماندوست، سکوت رسانه‌ای اختیار کرده، اما فشارها برای بازگشت پرافتخارترین مربی تاریخ تکواندوی ایران روبه افزایش است. دیروز جلسات متعددی در کمیته ملی المپیک برگزار شد که شاید یکی از مهم‌ترین آنها جلسه بهرام افشارزاده با رئیس فدراسیون تکواندو بود. پولادگر که ظاهرا قصد عقب‌نشینی از مواضعش را ندارد در این نشست تلاش زیادی کرد تا دبیرکل کمیته ملی المپیک را نسبت به جدایی مهماندوست از تیم ملی متقاعد کند.
کد خبر: ۴۳۴۵۸۷

ناظر کمیته ملی المپیک در این باره گفت: «از همان زمان که مهماندوست استعفا داد، کمیته ملی المپیک به دنبال آن بود که این موضوع با صلح و دوستی پایان یابد و مهماندوست به تیم ملی برگردد، اما بعد از آن مصاحبه که رسانه‌ای شد، پولادگر بر این باور است که اگر مهماندوست به تیم ملی برنگردد بهتر است!» وی در مورد بحث‌هایی که عنوان می‌شود غلامحسن ذوالقدری، دبیر فدراسیون تکواندو یکی از شانس‌های اصلی سرمربیگری تیم ملی است، چنین گفت: «وی مدت‌ها سرمربی تیم‌های ملی بود و در پست‌های مختلف، تیم ملی را هدایت کرده، اما اکنون دبیر است و نمی‌توان روی این مطلب تاکید کرد. در صحبتی که با ذوالقدری داشتم عنوان کرد که مخالف این مساله بوده و حتی یک درصد هم به این مطلب فکر نمی‌کند.»

ناظر کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که آیا جدایی موفق‌ترین مربی تاریخ تکواندوی ایران تاثیری در نتایج ملی‌پوشان در المپیک 2012 لندن نخواهد داشت؟،گفت: «تاثیر که قطعا می‌گذارد. اگر این شرایط اتفاق نمی‌افتاد بهتر بود، اما نباید فراموش کنیم که تا المپیک 240 روز مانده است. اگر این اتفاق یک ماه قبل از المپیک رخ می‌داد، کار بسیار سخت بود، اما اکنون زمان داریم تا جایگزین کنیم. کمیته ملی المپیک نمی‌تواند در مورد اعضای فدراسیون‌ها ورود پیدا کند و اکنون که این تصمیم را گرفته، باید سریع‌تر جانشین او را معرفی کند.»

این در حالی است که هیات رئیسه فدراسیون تکواندو هم در جلسه‌ای فوق‌العاده، تصمیم محمد پولادگر مبنی بر پذیرش استعفای رضا مهماندوست از سرمربیگری تیم ملی را مورد تایید قرار داد تا شاید با این تصمیم خود فشارهای موجود برای برگرداندن سرمربی پرافتخار تکواندو را خنثی کند، اما هنوز برای کمیته ملی المپیک و تکواندو دوستانی که با شنیدن خبر بازگشت رضا مهماندوست به تیم ملی خوشحال می‌شوند، امیدها زنده است، چرا که دیروز هادی ساعی پرافتخارترین ملی‌پوش تاریخ تکواندوی ایران هم حمایت خود را از مهماندوست اعلام کرد. ساعی که گفته می‌شد به دلیل اختلاف‌نظر با سرمربی تیم ملی، موافق تصمیم رئیس فدراسیون است، دیروز تمام این شایعات را از بین برد و با حضور در کمیته ملی المپیک در دیدار با افشارزاده گفت: «تاکنون زحمت تیم ملی را مهماندوست کشیده و از این پس نیز بهتر است او این کار را ادامه دهد.»

دیروز محمدرضا زوار یکی از کسانی که اسمش در فهرست 9 نفره جانشینان سرمربی مستعفی تیم ملی تکواندو دیده می‌شد هم مثل هادی ساعی از مهماندوست حمایت کرد و گفت: «تیم ملی ایران با حضور مهماندوست نتایج خوبی گرفته و او بهترین گزینه برای این کار است، بنابراین آرزو می‌کنم مهماندوست به تیم ملی برگردد.»

مهماندوست: حق و حقوقم را بدهند، برمی‌گردم

به دنبال این مباحث دیروز با رضا مهماندوست تماس گرفتیم تا نظر خودش را درباره اتفاقات چند روز اخیر جویا شویم.

سرمربی پرافتخار تیم ملی با تاکید بر این ‌که چیزی بیشتر از حقش نخواسته است به «جام‌جم» گفت: «این پولی بود که همکاران در فدراسیون‌های وزنه‌برداری و کشتی گرفتند، اما در مورد من قضیه به شکل دیگری رقم خورد.

وی افزود :چند وقت پیش پولادگر قراردادی را جلوی من گذاشت و گفت با افشارزاده، دبیرکل هماهنگ کردیم و قرار شد پولی که از فدراسیون می‌گیری با پولی که کمیته ملی المپیک به تو می‌دهد یک کاسه شود. من هم فریب خوردم و امضا کردم. به پولادگر گفتم به رفاقت‌مان اعتماد می‌کنم و قرارداد را امضا می‌کنم. به شوخی گفتم دارید سر من را کلاه می‌گذارید، اما او با خنده گفت این‌طوری نیست. بعد فهمیدم داستان چیز دیگری است. کمیته المپیک این حقوق را برای 4 مربی پرافتخار ورزش کشور در نظر گرفت تا مرهمی باشد روی زخم‌های ما که بتوانیم بدون کمترین دغدغه به المپیک فکر کنیم، اما فدراسیون حقوق2/5میلیونی‌اش را قطع کرد! براستی اگر من7/5میلیون تومان در ماه بگیرم، در سال چقدر می‌شود؟ با کسر مالیات، 85 میلیون تومان هم نمی‌شود، آیا این دستمزد برای کسی که می‌خواهد در المپیک پرافتخارآفرین باشد زیاد است؟»

مهماندوست که از این برخورد فدراسیون تکواندو حسابی دلخور و ناراحت بود، در مورد آن مصاحبه جنجالی هم گفت: «ظهر روز دوشنبه با رادیو جوان صحبت کردم و در مناظره‌ای که با ذوالقدر داشتم گفتم شما که به فکر مدیریت منابع فدراسیون هستید چرا موقعی که ماشین صفر کیلومتر زیر پایت گذاشتند و پول بنزینش را هم از فدراسیون می‌گرفتی به دنبال مدیریت هزینه نبودید؟ بر چه اساس شما حقوق 2/5 میلیونی می‌گیری؟ بلافاصله بعد از آن مناظره بود که عنوان شد پولادگر با استعفای من موافقت کرده است. البته آنها مرا استعفا دادند چون اصلا استعفایی در کار نبود. من فقط شفاها به ذوالقدر گفته بودم اگر پولم را ندهند کار نمی‌کنم. الان هم اگر حق و حقوقم را بدهند با افتخار به تیم ملی برمی‌گردم.»

مهماندوست که به گفته خودش 4 سال بدون کوچک‌ترین ادعا و با عشق و علاقه در خدمت تکواندوی ایران بوده، دلخوری‌های دیگری هم دارد که در نوع خودش خواندنی است: «حالا توطئه دیگری در راه است و براساس یک تراژدی حساب‌شده می‌خواهند من را متهم کنند که چون از تیم ملی انگلستان پیشنهاد داشتم از تیم ملی ایران جدا شده‌ام. پیشنهاد 12 هزار پوندی انگلیسی‌ها برای مدت‌ها پیش بود و در مقابل عشق و علاقه‌ای که من به ایران دارم هیچ ارزشی ندارد. من ترکش در تنم هست و 4 بار مجروح شده‌ام. الان هم 2 بچه معلول دارم که یکی از آنها در آسایشگاه است و یکی دیگر در خانه. در این شرایط چطور به خودشان اجازه می‌دهند چنین تهمت‌هایی را مطرح کنند؟»

وی افزود: «من اگر سرمربیگری تیم ملی تایوان را رها کردم و به ایران برگشتم به خاطر کشورم بود. دیدم تکواندوی ایران به قهقرا می‌رود. پولادگر هر وقت مرا در کسوت سرمربی تایوان می‌دید خواهش می‌کرد که به ایران برگردم. خوب من هم برگشتم و خدا را شکر بیشترین موفقیت‌ها را هم به دست آوردیم. حالا هم پول اضافه نخواسته ام، بلکه حقم را می‌خواهم.»

رضا پورعالی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها