دی اکسید کربن نوشابه باعث اختلال در هضم غذا می شود

نوشابه‌های رژیمی توان حافظه را کاهش می‌دهد

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مصرف نوشابه‌های رژیمی موجب چاقی، سرگیجه، کاهش توان حافظه و پوکی استخوان می‌شود و بر خلاف بخشنامه‌های دولتی هنوز در ادارات دولتی نوشابه‌های گازدار و کولادار توزیع می‌شود. مرتضی صفوی در گفت‌وگو با فارس افزود: نوشابه بدون فیبر، پروتئین و سایر مواد مغذی ضروری است و جز قند و اسید، ماده‌ ارزشمندی ندارد.
کد خبر: ۴۳۴۵۳۱

وی گفت: بر خلاف تصور برخی افراد که نوشابه‌های رژیمی مانع چاق شدن افراد می‌شود، باید گفت که این نوشابه‌ها سرشار از آسپارتام است که موجب سرگیجه، کاهش توان حافظه، پوکی استخوان و کاهش یادگیری افراد می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: وجود دی‌اکسید کربن در نوشابه باعث افزایش اسیدیته معده می‌شود و در هضم غذا اختلال ایجاد می‌کند و زمانی که این اسیدیته وارد سیستم خونی می‌شود، بدن برای خنثی کردن آن کلسیم مصرف می‌کند که مشکلات کمبود کلسیم نیز برای قلب ایجاد می‌‌شود.

صفوی بیان کرد: طبق تحقیقی که سال 1386 انجام شد، 7‌/‌4 درصد واحدهای دولتی منحصرا از نوشابه‌های گازدار استفاده می‌کردند و این درست برخلاف بخشنامه‌هایی است که به دوایر دولتی ارسال شده بود.

به گفته وی، ‌5‌/‌81 درصد واحدهای دولتی از سایر نوشیدنی‌ها مانند آب، آبمیوه و ماءالشعیر و 7‌/‌13 درصد بقیه آنها از نوشابه‌های گازدار کولا‌دار استفاده می‌کردند که این نوشابه‌ها ضرر بیشتری به بدن می‌رساند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: 4‌/‌29 درصد واحدهای دولتی یک روز در هفته نوشابه مصرف می‌کردند و 1‌/‌17 درصد واحدهای دولتی 2 روز در هفته 5‌/‌53 درصد دیگر 3 روز در هفته نوشابه مصرف می‌کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها