درهای جاذبه‌های گردشگری یونان به روی گردشگران به دلیل اعتصاب کارکنان بخش‌های مختلف خدمات عمومی و حمل و نقل بسته شد.
کد خبر: ۴۳۴۴۹۱

به گزارش ایسنا، در شرایطی که اعتصاب کارکنان بخش‌های مختلف خدمات عمومی و حمل و نقل در شهرهای مختلف یونان در اعتراض به سیاست‌های ریاضت اقتصادی دولت، مشکلاتی را برای گردشگران این کشور به وجود آورده، از روز گذشته درهای جاذبه‌های گردشگری یونان نیز به روی گردشگران بسته شد.

به گزارش یورونیوز، در روزهای گذشته هزاران تن در جلوی مجموعه تاریخی «آکروپلیس» در مرکز آتن، پایتخت یونان، دست به تظاهرات زده که این مساله منجر به بسته شدن درهای این سایت گردشگری به روی گردشگران شد. این در حالی است که در تاریخ پنجم اکتبر نیز ساختمان وزارت گردشگری یونان در شهر آتن برای ساعاتی به اشغال معترضان درآمد.

اکنون فعالیت اتوبوس‌ها، قطارهای مترو تاکسی‌ها تقریبا در یونان متوقف شده و ماموران برج مراقبت فرودگاه‌ها بر سر کار خود حاضر نشده‌اند که حاصل آن لغو بسیاری پروازها بوده است.

البته گردشگرانی که دراین کشور به سر می بردند، پیش از آغاز اعتصاب تمامی تلاش خود را برای خروج از این کشور انجام دادند، با این وجود هنوز هزاران گردشگر در یونان سرگردانند، این در حالی است که در ماه‌های گذشته اعتصاب رانندگان تاکسی در آتن و رستوران‌داران در مناطق مختلف یونان به دو معضل صنعت گردشگری این کشور تبدیل شده بودند.

در همین حال کارشناسان، یکی از راهکارهای بهبود شرایط اقتصادی یونان را توسعه‌ صنعت گردشگری می‌دانند و دولت یونان نیز قصد دارد با نوسازی زیرساخت‌های صنعت گردشگری این کشور و میزبانی از 15 میلیون گردشگر در سال جاری میلادی، بر بخشی از مشکلات اقتصادی‌اش فائق آید که در این راستا نوسازی و استاندارد‌سازی هتل‌ها، جذب سرمایه‌گذری خارجی و ایجاد مسیر‌های ویژه‌ای برای بازدید گردشگران معلول از جاذبه‌های گردشگری‌ را در اولویت قرار گرفته است.

در این شرایط از چندین ماه قبل آژانس‌های مسافرتی از کاهش شدید گردشگران یونان و جایگزین شدن این کشور با ترکیه توسط گردشگران خبر داده‌اند. این شرایط به‌ ویژه در جزایر گردشگری زیبای منطقه‌ کرت یونان بیشتر به چشم می‌خورد و ادامه‌ آن می‌تواند شرایط اقتصادی کشور یونان که در حال حاضر با یک بحران عظیم اقتصادی دست به گریبان است را وخیم‌تر کند.

اتحادیه‌ اروپا در ماه مارس، بر اساس یک نظر‌سنجی، یونان را که از جاذبه‌های متنوع گردشگری بهره‌ می‌برد، به عنوان چهارمین مقصد گردشگری مورد علاقه گردشگران کشورهای عضو این اتحادیه معرفی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها