تیم ملی با حمایت تماشاگران به چیزی جز پیروزی در بازی امشب فکر نمی‌کند

ورزشگاه آزادی میزبان حساس ترین بازی قاره آسیا

امروز و امشب با انجام 10 بازی، دور رفت از مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی 2014 در قاره آسیا در حالی به پایان خواهد رسید که حساس‌ترین بازی آن در ورزشگاه بزرگ آزادی تهران برگزار می‌شود. این چیزی است که فیفا هم به آن اشاره دارد. سایت فدراسیون جهانی فوتبال در گزارش خود از بازی ایران و بحرین، به عنوان مهم‌ترین و حساس‌ترین بازی امروز آسیا نام برده و نوشته است: تیم ملی فوتبال ایران در این بازی به دنبال انتقام شکست 3 بر یک 10 سال پیش است؛ نتیجه‌ای که به امید و آرزوهای ایرانی‌ها برای راهیابی به جام جهانی 2002 کره و ژاپن پایان داد.
کد خبر: ۴۳۴۴۲۷

فیفا در عین حال شانس بحرین را برای امتیاز گرفتن در ورزشگاه ترسناک آزادی کم توصیف کرده و گفته است که تیم‌های آسیایی انگشت‌شماری توانسته‌اند از این ورزشگاه سالم خارج شوند.

البته یکی از همین تیم‌های انگشت‌شمار بحرین است که 10 سال پیش در تهران، تیم ملی ایران را با تساوی بدون گل متوقف کرد تا قبل از پیروزی 3 بر یک در بازی برگشت، ضربه اساسی را در همان بازی رفت به تیم ملی ایران وارد کرده باشد. حالا بحرینی‌ها آرزو دارند یک بار دیگر با امتیاز از ورزشگاه آزادی خارج شوند. سرمربی انگلیسی بحرین در این باره گفت: بازی مقابل ایران برای ما دیداری سخت و دشوار است. این چیزی بود که من حتی در زمان قرعه‌کشی مرحله انتخابی جام جهانی هم گفتم. ایران بهترین تیم گروه ماست و شانس زیادی برای صعود دارد، به همین خاطر حتی کسب یک امتیاز از این تیم قدرتمند هم باعث می‌شود که من به خوشحال‌ترین انسان روی زمین تبدیل شوم.

به واقع جنس حرف‌های دیروز پیتر جان تیلور، متفاوت با آن چیزی بود که قبلا از قول او رسانه‌ای شده بود: «من همیشه به خبرنگاران می‌گویم برای هر بازی به دنبال پیروزی هستیم، اما هیچ‌گاه نگفته‌ام از گرفتن یک مساوی از ایران خوشحال نمی‌شوم! ایران حریف قابل احترامی است و بازی مقابل تماشاگران ایرانی هم برای ما تجربه‌ای متفاوت و البته دشوار خواهد بود.»

از نکات جالب بازی امشب می‌توان به انگلیسی بودن سرمربی بحرین و فعالیت درخشان سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران در منچستریونایتد انگلستان اشاره کرد. وقتی خبرنگاری بازی تیم ملی ایران را به دلیل اندیشه‌های کارلوس کرش، به منچستریونایتد تشبیه کرد و از تیلور پرسید شما در مقابل این منچستر کدام تیم لیگ برتری هستید، او در پاسخ این‌چنین گفت: کرش در انگلیس به خاطر کارهای بزرگی که در منچستریونایتد انجام داده یک مربی قابل احترام است. البته من از طرفداران تاتنهام هستم و سعی می‌کنم در بازی سه‌شنبه شب یک تاتنهام آماده را برای بازی با منچستریونایتد شما آماده کنم!

در مقابل این اظهارنظر سرمربی انگلیسی بحرین، کارلوس کرش، سرمربی پرتغالی تیم ملی کشورمان هم نقطه نظر جالبی کرد: مهم نیست در این بازی، من طرفدار چه تیمی هستم و مربی بحرین هوادار چه تیمی است. بعد از 6 سال کار کردن در فوتبال جزیره به خوبی با تفکرات مربیان انگلیسی آشنا هستم و می‌دانم تیلور در بازی مقابل ما به چه روشی بازی خواهد کرد.

کرش در عین حال گفت: نگرانی ما این نیست که تیم بحرین چطور بازی می‌کند چرا که برای ما نوع و روش بازی بحرین چندان مهم نیست. چیزی که اهمیت دارد این است که ما در بازی سه‌شنبه شب چه خواهیم کرد. مهم‌ترین نکته در این میان این است که اعتقاد داشته باشیم قدرت کافی را برای شکست حریف داریم. ما خیلی خوب تمرین کرده ایم و نقطه اطمینان ما در این بازی تمرینات خوبی است که در روزهای گذشته پشت‌سر گذاشتیم. فقط امیدوارم بتوانیم در جریان بازی آنچه را در تمرینات مرور کرده بودیم اجرا کنیم. وی تاکید کرد: بدون شک اگر فوتبال ایرانی خود را به بحرین تحمیل کنیم قطعا برنده بازی سه‌شنبه شب خواهیم بود.

سرمربی تیم ملی همچنین به نقش تعیین‌کننده هواداران در بازی امشب اشاره کرد و گفت: طبیعتا 2 تیم به دنبال 3 امتیاز این بازی هستند، اما در مقایسه با تیم بحرین ما از امتیاز میزبانی بهره می‌بریم و سعی می‌کنیم با این امتیاز و البته حمایت هواداران به پیروزی دست یافته و صدر جدول را حفظ کنیم. امیدوارم هواداران و تماشاگران رکورد حضور 76 هزار تماشاگر در بازی ایران ـ اندونزی را بشکنند و در ورزشگاه حضور یابند. بازیکنانم از انگیزه بالایی برای رسیدن به پیروزی برخوردارند و امیدوارم با حضور پرتعداد هواداران بتوانیم برنده این بازی باشیم.بازی رفت تیم ملی کشورمان مقابل بحرین ساعت 30/19 امشب برگزار می‌شود. امیدواریم در ورزشگاهی که مملو از تماشاگر ایرانی است، امشب شاهد جشنی پرشکوه باشیم.

احتمال نیمکت‌نشینی علی کریمی

مشکل آسیب‌دیدگی علی کریمی برطرف شده است و بازی کردن او مقابل بحرین بستگی به نظر کادر فنی دارد. دکتر خانلری با بیان این جمله در مورد آخرین وضعیت کاپیتان تیم ملی کشورمان عنوان کرد: دوشنبه (دیروز) از کریمی تست گرفته شد و در نهایت در تمرین شرکت کرد، هر چند که تمرین ملایمی انجام شد. او مشکلی برای همراهی تیم ملی در بازی با بحرین ندارد اما نگرانی بزرگ ما این است که کریمی با آسیب‌دیدگی مجدد روبه‌رو نشود.

برنامه بازی‌های امروز

گروه A: سنگاپور ـ اردن‌/‌ چین ـ عراق

گروه B: لبنان ـ کویت‌/‌ کره جنوبی ـ امارات

گروه C: کره شمالی ـ ازبکستان‌/‌ ژاپن ـ تاجیکستان

گروه D: تایلند ـ عربستان‌/‌ استرالیا ـ عمان

گروه E: ایران ـ قطر‌/‌ بحرین ـ اندونزی

رضا پورعالی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها