معضل تملک زمین به عنوان بزرگ‌ترین مانع در اجرای کامل این پروژه مطرح شده است

مسافران راه‌آهن اصفهان ـ شیراز به مقصد نهایی می‌رسند

راه‌آهن اصفهان ـ شیراز که 28 ماه قبل به بهره‌برداری رسیده بود، سرانجام عملیاتی شد و در حال حاضر مسافران تهران، اصفهان و شیراز را به مقصد نهایی می‌رساند. به گزارش «جام‌جم»، طرح احداث راه‌آهن اصفهان ـ شیراز که دو دهه قبل کلنگ آن به زمین خورد، در خردادماه سال 88 به بهره‌برداری رسید اما به دلیل عدم تکمیل ایستگاه پایانی مسافران شیراز در نیمه راه (10 کیلومتری) شیراز پیاده می‌شدند.
کد خبر: ۴۳۴۱۹۹

احمد صادقی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در این باره گفت: پس از اتمام پروژه راه‌آهن اصفهان ـ شیراز 2 هفته است که مسافران شیراز به مقصد نهایی می‌رسند. این در حالی است که قبلا قطار تا 10 کیلومتری شیراز می‌رفت و مردم با استفاده از امکانات دیگری به شیراز می‌رسیدند.

وی دلیل تاخیر در اجرای کامل این پروژه را مشکلات تملک زمین عنوان کرد و گفت: استانداری و اداره کل راه و شهرسازی استان فارس در حال مذاکره به منظور حل مشکل هستند.

براساس این گزارش، 7 کیلومتر باقیمانده از مسیر ایستگاه موقت صدرا تا ایستگاه اصلی شیراز آماده بهره‌برداری است.به گفته فیروز تکاور، مدیرکل طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی منطقه جنوب، از این به بعد همه قطارها از مبدا شیراز، از ایستگاه اصلی شیراز به سایر مقاصد ریلی کشور حرکت خواهند کرد.

طول راه‌آهن شیراز ـ اصفهان 494 کیلومتر است و حدود 2000 دهنه پل بزرگ و کوچک، 21 تونل و 23 ایستگاه دارد که 6 ایستگاه آن مسافری و بقیه آن کنترلی است.

طی 3 ماهه گذشته این طرح با اختصاص منابع مالی تکمیل و در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد اما به بهره‌برداری رسمی نرسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها