رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) از آزادی همه اسیران زن فلسطینی در جریان مبادله اسرا با گلعاد شالیط نظامی رژیم صهیونیستی خبر داد.
کد خبر: ۴۳۴۰۵۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العالم، خالد مشعل سه شنبه شب در اظهاراتی که بصورت زنده از شبکه العالم پخش شد، تاکید کرد: بر اساس توافقنامه تبادل اسرا، قرار است 1000 اسیر فلسطینی بعلاوه 27 اسیر زن آزاد شوند.

وی افزود: این تبادل در 2 مرحله انجام می شود بطوری که مرحله اول طی این هفته و با آزادی 450 اسیر صورت می گیرد.

خالد مشعل خاطرنشان کرد، دومین مرحله 2 ماه بعد ازمرحله نخست انجام می شود.

خالد مشعل اظهار داشت: در جریان این مبادله همه اسیران زن آزاد می شوند.

وی تاکید کرد: تبادل اسرا، شامل اسرایی ازهمه مناطق فلسطینی خواهد شد.

تبادل اسرای فلسطینی طی یک هفته آینده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، یک مسئول فلسطینی نزدیک به مذاکرات تبادل اسرا، از توافق با رژیم اسرائیل برای تبادل اسرای فلسطینی با نظامی اسیر این رژیم طی یک هفته خبر داد.

شالیط آزاد می شود

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بنیامین نتانیاهو شامگاه سه شنبه نشست فوق العاده ای را برای بررسی "طرح جدی" آزادی گلعاد شالیط برگزار کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد این توافق به آزادی شالیط تا چند روز آینده منجر خواهد شد. وی تصریح کرد گلعاد شالیط ظرف روزهای آینده، صحیح و سلامت به نزد خانواده اش باز خواهد گشت. به گفته نتانیاهو، توافق آزادی شالیت روز سه شنبه به امضا رسید.

جزئیات قرارداد مبادله اسیران

در عین حال به گزارش خبرگزاری مهر، خالد مشعل در یک کنفرانس مطبوعاتی که با هدف تشریح توافق به دست آمده برای اجرای قرارداد مبادله اسیران فلسطینی با گلعاد شالیط نظامی صهیونیست در دمشق برگزار شد، گفت : بر اساس توافق به دست آمده، هزار و 27 فلسطینی زن و مرد در دو مرحله آزاد خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد : قرارداد مبادله اسیران شامل اسیران تمام گروههای فلسطینی می شود.

خالد مشعل گفت : قرارداد مبادله اسیران یک دستاورد ملی فلسطینی و بیانگر وحدت ملت فلسطین است.

وی افزود : ما وارد نبردهای سختی در خلال مذاکرات برای آزادی اسیرانی از مناطق اشغالی 1948 شدیم.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت : ما از نهایی شدن قرارداد مبادله اسیران خرسند هستیم، اما دوست داشتیم که این قرارداد همه اسیران فلسطینی را که در زندانهای اشغالگران به سر می برند، شامل شود.

وی همچنین اعلام کرد بر اساس این توافق، برخی اسیرانی که به حبس ابد محکوم شده اند نیز آزاد خواهند شد.

مشعل گفت : به گردانهای قسام شاخه نظامی حماس و دیگر گروههای مقاومت به خاطر این دستاورد تبریک می گویم.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین از مصر و تلاشهای این کشور برای نهایی شدن قرارداد مبادله اسیران با شالیت تقدیر کرد.

رسانه های عربی گزارش داده بودند : با میانجیگری مصر، توافقی برای تبادل اسرای فلسطینی با گلعاد شالیط نظامی رژیم صهیونیستی که در اسارت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) است، به دست آمده است.

بر اساس این گزارش، این توافق از اوایل ماه نوامبر اجرا خواهد شد.
 
جنبش حماس همواره رژیم صهیونیستی و به ویژه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را عامل شکست مذاکرات مبادله شالیط با اسیران فلسطینی اعلام کرده بود. مصر پس از بروز انقلاب مردمی در این کشور بر خلاف رژیم سازشکار سابق، حامی آرمان فلسطین شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها