رئیس اداره کل میراث فرهنگی یزد، پروژه کتابخانه یزد را براساس طرح مصوب میراث فرهنگی در مراحل پایانی عنوان کرد و هرگونه خبری مبنی بر ساخت و ساز در طبقه اضافی را تکذیب کرد. پروژه کتابخانه یزد که از 14 سال پیش مطرح است با فراز و نشیب‌های بسیاری همراه بوده است. چندی پیش پس از وقفه یک‌ساله در عملیات اجرایی حذف ارتفاع، مدیرکل کتابخانه استان یزد از تغییر مجری ساخت کتابخانه مرکزی یزد و ساخت و ساز مجدد خبر داد و تاکید کرد که تغییر مجری طرح، خللی در روند این پروژه ایجاد نخواهد کرد.
کد خبر: ۴۳۳۹۸۶

درحال حاضر شنیده‌ها حاکی از آن است که ساخت و ساز در طبقه اضافی برخلاف قوانین لحاظ شده آغاز شده است. این درحالی است که رضایی رئیس اداره کل میراث فرهنگی استان یزد، پروژه کتابخانه مرکزی یزد را براساس طرح مصوب سازمان میراث فرهنگی در مراحل پایانی عنوان کرد و هرگونه خبری مبنی بر این‌که در کتابخانه مرکزی ساخت و ساز انجام شده است، تکذیب می‌کند.

به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی، با این‌که عملیات اجرایی و ساخت و ساز در کتابخانه مرکزی یزد از سال‌ها پیش آغاز شده بود، اما به دلیل عدم رعایت اصول و ضوابط میراث فرهنگی تکمیل این پروژه به اتمام نرسید تا این‌که 3 ماه پیش با ارائه نقشه بازنگری شده از سوی میراث فرهنگی و تغییر مجری، طرح ساخت و ساز در این کتابخانه شروع شد. اما هنوز این شائبه وجود دارد که ساخت طبقه اضافی همچنان ادامه دارد و برخلاف اصول و ضوابط میراث فرهنگی است.

بهرام رضایی، رئیس اداره کل میراث فرهنگی استان یزد در این خصوص گفت: از حدود 14 سال پیش بحث توقف کتابخانه مرکزی یزد طبق شکایت اداره کل میراث فرهنگی یزد به دلیل حکمی که از سوی دادگاه مبنی بر قطع یک طبقه اضافی صادر شد، مطرح بوده است

وی افزود: با اجرای این حکم و حذف یک طبقه اضافی بسیاری از فضاها و کاربری‌ها از بین می‌رفت. بر همین اساس در سال 88 میراث فرهنگی طرح بازنگری کتابخانه یزد را ارائه داد؛ طرحی که با وجود تصویب تا 3 ماه پیش مسکوت مانده بود.

تا این‌که از 3 ماه پیش با حضور معاون عمرانی استانداری، این طرح به همراه صورتجلسه به مسکن و شهرسازی ابلاغ شد تا این ارگان با انتخاب پیمانکار نسبت به اجرا و ادامه کتابخانه اقدامات لازم را انجام دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها