فردی که از طریق فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری 350 میلیارد ریالی کرده بود، توسط پلیس فتا دستگیر شد.
کد خبر: ۴۳۳۶۷۸

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ ستار خسروی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان (فتا) اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره کلاهبرداری اینترنتی به مبلغ 355میلیارد ریال از یک شرکت بزرگ عمرانی و دادخواهی مدیر این شرکت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی در خصوص جزئیات این کلاهبرداری گفت: در تحقیقات انجام شده از مالباخته مشخص شد فردی از طریق اینترنت و با ارسال ایمیل هایی به مالباخته خود را از تاجران بزرگ بین المللی در امور نفت و دارای سرمایه ای بالغ بر 736 میلیون دلار معرفی کرده و عنوان کرده که حاضر است با مشارکت وی بخشی از این سرمایه را به کشور وارد و کارخانه احداث کند.

این مقام مسئول افزود: مالباخته نیز تحت تاثیر پیام های این فرد ناشناس مبلغ پنج میلیارد ریال به حساب وی واریز و 350 ملیارد ریال را نیز به صورت چک های بانکی به وی پرداخت کرده بود.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان گفت: با انجام تحقیقات گسترده میدانی و جمع آوری ادله الکترونیک و مدارک بانکی و ارزی، سرنخ هایی از مخفیگاه متهم به دست آمد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با هماهنگی مقام قضایی متهم به نام «احمد رضا – ب» 32 ساله در عین ناباوری در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از این مخفیگاه مبلغ سه میلیارد و 750 میلیون ریال از وجوه نقدی و 350 میلیارد ریال چک های بانکی کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه با هماهنگی های انجام شده با مقام قضایی اموال کشف شده به مالباخته بازگردانده شد عنوان کرد : در تحقیقات اولیه از این متهم مشخص شد که وی مشمول غایب بوده و حتی گذرنامه هم نداشته و اسناد و مدارک بانکی و ارزی ارائه شده توسط وی نیز ساختگی و جعلی و فاقد اصالت بوده اند، ضمن اینکه شرکتی که وی اعلام کرده بود وجود خارجی نداشت.

سرهنگ خسروی دستگیری این کلاهبردار حرفه ای را هدیه پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان به شهروندان اصفهانی در ششمین روز از هفته گرامیداشت نیروی انتظامی عنوان کرد.

 وی به تجار و بازرگانان توصیه کرد: در تجارت الکترونیک و یا امور بازرگانی و معاملات تجاری بین المللی و ارزی از اصالت طرف مقابل خود با استعلام از اتاق بازرگانی اطمینان حاصل کنند. ضمن اینکه از کارشناسان خبره بانکی و حقوقی استفاده کنند تا فریب دلالان در جهت ورود سرمایه و کالا به کشور را نخورند زیرا ورود سرمایه مستلزم طی مراحل قانونی خود می باشد بنابراین هیچگاه به ایمیل هایی که از طرف تجار خارجی ارسال می شود اطمینان نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها