سهیلی پور: رقم دقیق سوء استفاده بانکی از 1780 میلیارد تومان هم کمتر است

اظهارات متفاوت رئیس سازمان حسابرسی درباره فساد بانکی

مدیرعامل سازمان حسابرسی کشور اظهار امیدواری کرد تا پایان هفته‌ جاری گزارش این سازمان از حسابرسی بانک‌های ملی و صادرات در شعبه‌های کیش و اهواز و شرکت فولاد خوزستان که سوء‌استفاده مالی اخیر از آنها شروع شده، تکمیل شود. اکبر سهیلی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که این سازمان شرکت‌های دولتی را حسابرسی می‌کند، افزود: بانک ملی هم از این قاعده مستثنا نیست.
کد خبر: ۴۳۳۱۸۳

وی با بیان این‌که شرکت‌ مرتبط با امیرمنصور آریا تا پایان سال گذشته هیچ‌گونه بدهی معوق ندارد، گفت: حتی تا تاریخ 5 مرداد‌ماه امسال هم همه اعتبارات اسنادی وصول شده و هیچ‌گونه بدهی معوق وجود نداشته است.

او با اشاره به این‌که تخلف صورت گرفته در باز کردن اعتبارات اسنادی رخ داده و برای آن به برخی رشوه داده شده است، گفت: با این وجود اگر مشخصات این اعتبارات ثبت نشود، حسابرس طبیعتا آنها را نمی‌بیند.

سهیلی‌پور با اشاره به این‌که در موضوع تنزیل نیز به‌محض سررسید، پول‌ها پرداخت شده است، گفت:‌ این پرونده به بررسی نیاز دارد و به همین دلیل من، همکارانم را مامور کرده‌ام که به‌طور ویژه به آن رسیدگی کنند و امیدوارم تا جمعه این هفته گزارش ما در این باره نهایی شود.

او با اشاره به این‌که در ابتدا رقم سوء ‌استفاده مالی 3 هزار میلیارد تومان اعلام شد، گفت: اگرچه تمام مبلغ 3 هزار میلیارد تومان بوده، اما با احتساب وثیقه‌ها و سایر موارد، 1780 میلیارد تومان از این رقم باقی می‌ماند که اگر سود بانک را نیز از آن کم کنیم، رقم نهایی خیلی کمتر می‌شود، با این وجود من عدد دقیقی را در حال حاضر اعلام نمی‌کنم.

مدیرعامل سازمان حسابرسی کشور در پاسخ به این ادعا که مدیرعامل سابق بانک ملی ایران برخی وجوه مرتبط با این سوء‌استفاده مالی را به حساب‌های شخصی خود منتقل کرده است، گفت: امکان ندارد کسی بتواند حساب دولتی را به حساب شخصی خود وارد کند.

سهیلی‌پور با تاکید بر این‌که عبارت اختلاس مفهوم حقوقی دارد، افزود: من هنوز نمی‌دانم این موضوع اختلاس بوده یا نه، با این وجود یک سوء‌ جریان رخ داده و رشوه داده شده و اقداماتی بر خلاف قانون انجام شده است. از سوی دیگر، پس از تنزیل سود قابل توجهی به بانک ملی داده شده، اما نکته اساسی این است که همه پول‌ها در سررسید وصول می‌شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها