پارک ملی ایگوازوی آرژانتین جزو 10 پارک ملی برتر دنیاست که سال 1984 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. این پارک ملی که مساحتی بیش از 55 هزار هکتار آن در آرژانتین و 170 هزار هکتارش در برزیل است، بزرگ‌ترین پارک ملی بین این دو کشور و نیز جنوب آمریکا محسوب می‌شود.
کد خبر: ۴۳۳۰۶۶

پارک ملی ایگوازو در سال 1934 ایجاد شد و آبشارهای ایگوازو که توسط جنگل‌های استوایی این منطقه احاطه شده، از مهم‌ترین جاذبه‌ها‌ی گردشگری آن است. این منطقه حفاظت شده دارای آبشارهایی با بیش از 70 متر ارتفاع و 1500‌متر پهناست که زیباترین پوشش گیاهی آمریکای جنوبی را داراست و محل زندگی 1100 گونه پرنده و پستاندار بزرگ و کوچک از جمله گوزن، سمور و پلنگ خالدار آمریکایی و پلنگ راه راه آمریکایی، مورچه خوار و... است.

پورتو ایگوازو، شهری مرزی در شمال ایالت میسیونز آرژانتین است و پنجمین شهر بزرگ این ایالت محسوب می‌شود. این شهر که در شمال شرقی آرژانتین قرار دارد، با پاراگوئه و برزیل هم مرز است. آب و هوای پورتو ایگوازو مرطوب، شرجی و پر‌باران‌ترین ماه در این منطقه آبان و آذر (ماه نوامبر) است. میانگین دمای هوای این منطقه، در تابستان 30 درجه و در زمستان 15 درجه است.

قسمتی از رودخانه ایگوازو (با درازای 1320 کیلومتر)، در داخل پارک ملی قرار گرفته است؛ در این بخش، رودخانه در پهن‌ترین حالت حدود 1500 متر عرض دارد و شکل U به خود می‌گیرد و پس از آن، به آبشار باشکوهی منتهی می‌شود و شکوه و زیبایی این پارک را دوچندان می‌کند.

آبشار ایگوازا با ارتفاع 82 متر و عرض 2700 متر، پنجمین آبشار بلند دنیا شناخته شده که یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری برای ساکنان برزیل، آرژانتین و همچنین گردشگران خارجی محسوب می‌شود. در فصل‌ها‌ی بارندگی، میزان آب این آبشار افزایش می‌یابد و مقدار جریان آب آن 3‌برابر آبشار نیاگارا برآورد شده است.

جالب این‌که مسوولان این پارک برای تهیه بلیت ورودی تنها پزوی آرژانتین را می‌پذیرند. گفتنی است اگر گردشگری با یک بلیت از پارک دیدن کرد و از آن خارج شد و خواست روز بعد بار دیگر از این پارک دیدن کند، با داشتن بلیت قبلی، بلیت نیم‌بها برایش صادر می‌شود.

برای بازدید از این پارک و نیز آبشارهای زیبایش، گردشگران می‌توانند با پرداخت بلیت از سرویس‌ها‌ی اتوبوس که از پایانه اتوبوسرانی پورتو ایگوازو ویژه این منطقه هر نیم‌ساعت یک بار حرکت می‌کند، استفاده کنند.

10 کاری که خوب است در این پارک انجام دهید

1‌‌ـ بازدید از مرکز تفسیر طبیعت آیویرا. بازدید از این مرکز، تنها حدود نیم ساعت زمان نیاز دارد، ولی اطلاعات بسیار مفید و متنوعی از حیات‌وحش و گونه‌های طبیعی موجود در پارک حرا در آن دریافت خواهید کرد.

2‌‌ـ‌‌ سوار قطار جنگل شناسی مجموعه شوید. همراه سایر گردشگران به بخش‌های مختلف پارک بروید. این قطار، مسیر بسیار زیبایی را بین جنگل و در کنار رودخانه طی کرده و در طول راه 3 بار در ایستگاه‌های تعبیه شده در قلب جنگل توقف می‌کند و به شما اجازه داده می‌شود از قطار پیاده شوید و خود را در قلب طبیعت وحشی حس کنید.

3‌‌ـ‌‌ بازدید از آبشار گلوی شیطان! تجربه‌ای وصف نشدنی از ترکیب زیبایی، صدا و مناظر طبیعی است. این آبشار بسیار بزرگ و زیبا از اصلی‌ترین جاذبه‌ها‌ی این پارک حیات وحش به شمار می‌رود و بدون اغراق با ندیدن آن، نیمی ‌از زیبایی‌ها‌ی پارک را از دست داده‌اید.

4‌‌ـ‌‌ برای غذا خوردن به رستوران لاسلوا بروید. در این رستوران زیبا در قلب طبیعت می‌توانید غذاهای بومی ‌آرژانتینی را در کنار سایر غذاهای بین‌المللی بچشید.

5‌‌ـدر جاده سبز پیاده‌روی کنید. این گذرگاه به عنوان یک مسیر جانبی پیشنهادی به سمت ایستگاه آبشارها می‌رود. در این جاده شما می‌توانید پرنده‌های گوناگونی را به همراه سایر حیوانات بومی‌ غیرمهاجم‌ در زیستگاه خود مشاهده کنید. طی کردن این مسیر 10 تا 15 دقیقه زمان خواهد برد.

6‌‌ـ‌ در حاشیه بالایی آبشارها قدم بزنید. این حاشیه منظره‌ای بسیار زیبا از آبشار و رودخانه ایگوازو را به شما نشان می‌دهد. در این مسیر، گردشگران به بخش‌های بالای آبشار رفته و منظره‌های اطراف را از این زاویه تماشا خواهند کرد. برای این بازدید حداقل نیم ساعت زمان نیاز است.

7‌‌ـ‌ قدم زدن در مسیر پایینی آبشارها. تجربه جالبی از بازدید از آبشار و رودخانه ایگوازو خواهید داشت با این تفاوت که شما این بار به پایین آبشار رفته و از این زاویه به تماشای آبشار می‌نشینید.

8‌‌ـ‌‌ از جزیره سن مارتین بازدید کنید. این جزیره در قلب رودخانه پارک ایگوازو و مشرف به آبشارهای آن قرار دارد و بی‌گمان بازدید از آن، خاطره‌ای فراموش نشدنی برایتان رقم خواهد زد.

9‌‌ـ‌‌ در جاده ماکاکو قدم بزنید. این جاده جنگلی به طول 3 کیلومتر در داخل پارک به شما امکان وارد شدن به بخش‌ها‌ی جنگلی پارک را می‌دهد.

10‌‌ـ‌‌ زیر نور ماه راه بروید. شما در پارک ایگوازو می‌توانید در زیر نور مهتاب به دیدن آبشار بروید و از فضای شاعرانه و زیبای آن استفاده کنید. در این محل، رستوران شبانه‌ای هم وجود دارد که می‌توانید شام رمانتیکی را در آن صرف کنید.

بررسی سیستم گردشگری مجازی پارک ایگوازو

امروزه دیگر اطلاعات خام نمی‌تواند مخاطبان اینترنت را از یک سایت راضی نگه دارد و این موضوع در مقوله گردشگری و با توجه به ذوق سرشار علاقه‌مندان به طبیعت از حساسیت بیشتری برخوردار است. سایت پارک ایگوازو یکی از نمونه‌های موفق است که گردشگران به تمام معنا حضور در طبیعت را حس می‌کنند و می‌تواند یک گشت و گذار مجازی خارق‌العاده را برای شما و خانواده‌تان فراهم کند، پس آماده حرکت باشید، زیرا از اتاق خانه خود، سفری شگفت‌انگیز به عمق طبیعت زیبای آمریکای جنوبی را با ما تجربه خواهید کرد. ‌کافی است نشانی ‌/‌www.iguazuargentina.com‌/‌english را در مرورگر خود وارد کنید تا به دنیای شگفت‌آور این پارک وارد شوید. در این سایت می‌توانید لینک‌های زیر را مشاهده کنید:‌گالری تصاویر، تعیین زبان سایت، اخبار پارک و همچنین اطلاعات اقامتی.

گفتنی است شما برای اقامت در این پارک ملی می‌توانید اطلاعاتی در مورد چگونگی رزرو هتل‌ها و پروازهایی که مبدا یا مقصدشان این منطقه است، دریافت کنید. تمام این اطلاعات به صورت آنلاین در اختیار شما قرار می‌گیرد. ‌ در بخش‌های دیگر این سایت چگونگی دسترسی دقیق به پارک و معرفی بخش‌های آن (شامل تاریخچه،‌ تنوع گونه‌های حیاتی و...) بویژه آبشارهای مشهور و سایر تصاویر دیدنی به صورت سه‌بعدی در اختیار گردشگران مجازی قرار می‌گیرد.

احمد حسینی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها