برنامه‌‌های تازه رادیو ایران معرفی شدند

اضافه شدن 2 برنامه طنز به جدول پخش رادیو ایران

مدیر رادیو ایران از اضافه شدن 2 برنامه طنز جدید به مجموعه کارهای طنز این شبکه خبر داد. حمید شیخ‌محمدی که در نشستی مطبوعاتی با خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار امیدواری کرد برنامه طنز پلاک 5 به عنوان یکی از این دو برنامه جدید طنز که پنجشنبه‌ها پخش می‌شود بدل به یک جمعه ایرانی دوم شود و بتواند در خنداندن و شادی‌بخشی به مردم موفق عمل کند.
کد خبر: ۴۳۲۷۶۷

او با اشاره به اضافه شدن 12 عنوان برنامه جدید به فهرست برنامه‌های رادیو ایران گفت: «مجله اقتصادی»، «اقتصاد روز» و «یک هفته با بورس» عناوین برنامه‌های جدید اقتصادی هستند که از رادیو ایران پخش می‌شود. این برنامه‌ها در گروه تازه‌تاسیس حماسه و اقتصاد تولید شده‌اند. قبلا گروه اقتصاد نداشتیم و در حال حاضر گروه حماسه و اقتصاد تاسیس شده است. ساخت برنامه‌های دفاع مقدس و اقتصاد به این گروه محول شده است و این نامگذاری به خاطر سال جهاد اقتصادی صورت گرفته است.

شیخ‌محمدی از «قول و غزل»، «در جستجوی سیمرغ» و «قند پارسی» به عنوان برنامه‌های جدید حوزه فرهنگ و ادب نام برد و گفت: «در جستجوی سیمرغ» مسابقه مشاعره را برگزار می‌کند که بسیار هم مورد توجه قرار گرفته است. همچنین با توجه به افزایش برنامه‌های طنز علاوه بر برنامه «جمعه ایرانی» 2 برنامه «رادیوها روشن است» عصرهای پنجشنبه و «پلاک پنج» هم روزهای پنجشنبه از ساعت 9 تا 11 روانه آنتن رادیو ایران می‌شود. همچنین در طول هفته گلچین برنامه جمعه ایرانی در بسته‌های 15 دقیقه‌ای هر روز برای علاقه‌مندان پخش می‌شود.

وی با بیان این که رادیو ایران به عنوان یک رادیوی سراسری به مسائل کل کشور توجه دارد، توضیح داد: برای جوانان، نوجوانان و کودکان برنامه‌های ویژه‌ای ساخته شده است. برنامه «سلام کوچولو» از سال‌ها پیش روی آنتن می‌رفته و برنامه «شب بخیر کوچولو» را پارسال احیا کردیم. امسال پخش برنامه‌های «روزگار جوانی» و «سلام نوجوان» هم به مجموعه کارهای کودک و نوجوان اضافه شده‌اند.

مدیر رادیو ایران با اشاره به این که ویژه‌برنامه‌های اذانگاهی با طراحی جدید پخش می‌شوند، تصریح کرد: «نسیم وصال»، «افق آفتاب» و «راز روشنا» ویژه‌برنامه‌هایی هستند که برای لحظات اذان تدارک دیده‌ایم. این برنامه‌ها در جهت حفظ ارزش‌ها و پاسداشت شعائر دینی تولید شده‌اند. «شور نور» برنامه‌ای 5 دقیقه‌ای است که آیات قرآن و داستان‌هایش را به صورت خلاصه توضیح می‌دهد. «راه رستگاران» نیز به مدت 5 دقیقه با حضور کارشناسان به بررسی محتویات نهج‌البلاغه می‌پردازد.وی با اشاره به موفقیت این شبکه رادیویی در جشنواره‌های بین‌المللی گفت: برنامه «خانه کوچک ما» به مرحله پایانی یونیسف راه پیدا کرد. برنامه «خانه و خانواده» هم با موضوع تربیت دینی کودکان جایزه اول جشنواره اتحاد را از آن خود کرد.

شیخ‌محمدی در پاسخ به این سوال که آیا نمایش‌های رادیویی در این شبکه افزایش می‌یابد یا نه، گفت: نمایش «قصه شب» که از تولیدات مرکز هنرهای نمایشی رادیوست در طول هفته پخش می‌شود. نمایش «صدای عبرت» هم روزهای جمعه روی آنتن رادیو ایران می‌رود که از تولیدات خود شبکه است. با توجه به این ‌که رادیوی تخصصی نمایش داریم طبق تصمیم معاونت صدا تعداد نمایش‌ها در شبکه‌های رادیویی همانند گذشته خواهد بود و همین مقدار نمایش کفایت می‌کند.

وی پاسداشت زبان فارسی را از جمله وظایف رسانه رادیو خواند و اظهار کرد:‌ نباید لغات محاوره‌ای را ترویج کنیم. ضمن این که نمی‌شود خیلی هم کتابی حرف زد. ما در برنامه‌های رادیو ایران ویراستاری را اجباری کرده‌ایم و دستور داده‌ایم هیچ متنی خوانده نشود مگر این که قبلا ویراستاری شده باشد.

مدیر رادیو ایران با اشاره به نظرسنجی‌های مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما توضیح داد: این نظرسنجی نشان می‌دهد که در 6 ماهه اول سال 90 تعداد شنوندگان رادیو ایران از 7/12 درصد سال قبل به 16 درصد در کل کشور رسیده است. در این نظرسنجی شنوندگان رادیو ایران در بهار سال 89 در تهران 7/9 و در کل کشور 5/13 درصد بود، اما در بهار سال 90 تعداد شنوندگان در تهران به 6/11 و در کل کشور به 14 درصد رسید.

احسان رحیم‌زاده / گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها