مشاور معاون توسعه اشتغال وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت : در اصلاح قانون کار به مفاهیم بهره وری و بهبود روابط کارگر و کارفرما توجه ویژه شده است.
کد خبر: ۴۳۲۴۱۲

به گزارش جام جم آنلاین، مسلم خانی در مصاحبه با  " رادیو اقتصاد " افزود : قانون کار فعلی در اویل دهه 1360 و در شرایط خاص و هیجان های ویژه سالهای اول پیروزی انقلاب اسلامی به تصویب رسیده است و امروز با توجه به نیازهای جدید اصلاح می شود.

وی گفت : در برنامه های سوم و چهارم مکلف بودیم  برای اصلاح قانون اقدام کنیم اما چون حساسیت های زیادی روی اصلاح این قانون وجود داشت تاکنون انجام نشده است.

خانی اظهار داشت : اکنون که در سال نخست برنامه پنجم هستیم ، نخستین ویرایش اصلاحیه قانون کار را ارائه کرده ایم.

وی گفت : در قانون کار موجود تا حدودی به موضوع های سرمایه گذاری ، حمایت از تولید  ، توسعه اشتغال و مباحث بهره وری ، نگاه جدی نشده است.

مشاور معاون توسعه اشتغال وزارت  تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد : در ویرایش جدید که آماده شده است و به زودی به مجلس شورای اسلامی تقدیم می شود به این مودار توجه کرده ایم  و منافع کارگر و کارفرما را مدنظر داریم تا با رویکرد تولید محوری و توسعه محوری در کنار هم تلاش کنند.

وی تصریح کرد : قانون کار موجود خیلی به این مفاهیم نزدیک نیست و  امیدواریم قانون جدید که بزودی در مجلس مطرح خواهد شد و با تلاش نمایندگان هم روابط کارگر و کارفرما بهتر و پایدار شود و هم به توسعه اشتغال و مدیریت بازار کار کمک کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها