مقام‌های ارشد دولت انگلیس اعلام کردند، لندن خوشحال می‌شود که فلسطین همچون واتیکان یک دولت ناظر در سازمان ملل باشد؛ اقدامی که لندن را در مساله فلسطین مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد. این وضعیت به فلسطینیان نسبت به شرایط کنونی آنها که عضو ناظر سازمان ملل هستند حقوق بالاتری می‌دهـد. در عــوض لندن از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین می‌خواهد تا از درخواست به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین در شورای امنیت سازمان ملل صرف نظر کند. مقامات انگلیس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را یک فاجعه بالقوه برای آینده روند صلح می‌دانند.
کد خبر: ۴۲۹۶۷۱

این در حالی است که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بار دیگر بر رفتن به سازمان ملل و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال 1967 به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد. به گزارش ایسنا، وی در سخنانی که در جمع ده‌ها نفر از مسوولان فلسطینی در مقر ریاست تشکیلات خودگران در رام‌الله بیان کرد، گفت: ما همان‌گونه که قبلا نیز گفته بودیم به سازمان ملل می‌رویم و به محض این‌که سخنانم را در سازمان ملل ایراد کردم نزد دبیرکل سازمان ملل خواهم رفت و درخواست خود را مبنی بر به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین تقدیم وی خواهم کرد تا او نیز این درخواست را به رئیس شورای امنیت بدهد. وی با اشاره به این‌که 126 کشور، کشور مستقل فلسطین را به رسمیت می‌شناسند، عنوان کرد: بیشتر کشورهای جهان ما را به رسمیت می‌شناسند و با این وجود ما هنوز کشور نداریم. ما تنها ملتی در جهان هستیم که تحت سلطه اشغالگری باقی مانده است. ما کشوری دموکراتیک می‌خواهیم که به حقوق انسان و حقوق زنان احترام بگذارد. محمود عباس در ادامه سخنان خود اظهار کرد: امیدوارم که همه فلسطینی‌ها آگاه باشند و بهانه به دست کسی ندهند و تنها شعارشان این باشد که ما کشور مستقل می‌خواهیم. هرگونه اقدامات غیرمسالمت‌آمیز باعث ضرر رساندن به تلاش‌ها و اقدامات انجام شده می‌شود و وضعیت را به ضرر فلسطینیان برخواهد گرداند.

همچنین در خبر دیگری اعلام شد هیات فلسطینی روز جمعه پس از گرداندن صندلی نمادین عضویت فلسطین در سازمان ملل در چند کشور جهان، آن را تحویل نماینده دبیرکل سازمان ملل داد. به گزارش فارس، رئیس هیات کارکنان سازمان ملل نیز به نمایندگی از بان‌کی‌مون این پیام را به اعضای هیات فلسطینی داد که ممکن است زمان برای دستیابی ملت فلسطین به حقوق مشروع خود طول بکشد.

از سوی دیگر، حماس در قبال مراجعه تشکیلات خودگردان به سازمان ملل در مورد به رسمیت شناختن فلسطین، بیانیه مهمی منتشر کرد. در این بیانیه آمده است: ما در جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام می‌کنیم که از هرگونه تلاش و تحرک سیاسی که موجبات حمایت جامعه بین‌المللی از حق ملت فلسطین و تشکیل کشور فلسطینی شود ، حمایت می کنیم ؛ مشروط به این‌که این تحرک سیاسی منجر به حذف هیچ‌کدام از حقوق ملی ما نشود. حماس در بیانیه اش می افزاید: تشکیلات خودگردان فلسطین به صورت یکجانبه تصمیم به مراجعه به سازمان ملل و طرح درخواست عضویت دائم کشور فلسطین در این سازمان گرفته و هیچ توافق ملی در این زمینه حاصل نشده است. نیاز ضروری ملت فلسطین در مرحله کنونی، آزادسازی سرزمین فلسطین به منظور تشکیل کشور فلسطینی برخوردار از حق حاکمیت و استقلال واقعی است و نه تداوم بحث درباره کشوری که هیچ اثری از آن روی زمین وجود ندارد یا تداوم انجام اقدامات نمادین کم اثر که می‌توانند خطرات متعددی را هم به دنبال داشته باشند. حماس یادآور شده است : به همین مناسبت، ما مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله و برادران خود در جنبش فتح و دیگر احزاب و گروه‌های فلسطینی را به گفت‌وگو و مباحثات سیاسی همراه با ژرف‌نگری فرا می‌خوانیم تا بتوانیم از طریق آن برگ‌های برنده‌ای مانند مقاومت را در اختیار داشته باشیم و حقوق ملی غصب شده خود را از دست رژیم صهیونیستی بازپس گیریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها