مدیرکل آموزش دوره راهنمایی وزارت آموزش و پرورش گفت: دو درصد دانش آموزان مقطع راهنمایی دچار افت تحصیلی هستند و کمتر از این درصد را دانش آموزان مردودی تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۲۹۵۹۹

منوچهر فضلی خانی در گفتگو با مهر افزود: در سال 1381 افت تحصیلی در مدارس راهنمایی 9 درصد بوده که در سال گذشته به دو درصد رسیده است.در واقع میزان پیشرفت تحصیلی در دوره راهنمایی در سال 1381، 91 درصد بوده که طی سال جاری به 98 درصد رسیده است.

وی گفت: خوشبختانه در دوره راهنمایی در چند سال گذشته سیر صعودی را در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان داشته ایم و هم اکنون مسئله جدی برای ما نیست چرا که دانش آموزان ما به جایگاه مطلوبی می رسند.

مدیرکل دفتر راهنمایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دغدغه جدی ما ارتقای کیفیت در دوره راهنمایی است، افزود: برنامه های مفصلی در این باره داریم  چرا که در سند تحول بنیادین هم تاکید فراوانی بر ارتقای کیفیت شده و در برنامه پنجم نیز از ما خواسته اند که کیفیت را ارتقا دهیم و در دوره راهنمایی هم برنامه 10 گانه ای را تدوین کرده ایم که آن را اجرا خواهیم کرد.

فضلی خانی همچنین درباره شیوه آموزش دروس زبان انگلیسی و عربی در دوره راهنمایی و ناکارآمدی آن، گفت: در برنامه درس ملی برای آموزش این دروس برنامه ریزیهایی شده است که در تقویت آن موثر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها