احمدی نژاد در اردبیل:

سکوت دولت همیشگی نخواهد بود

رییس جمهور با بیان این‌که عده‌ای به بهانه‌های گوناگون و بدون محدودیت بدترین تهمت‌ها و دروغ را علیه دولت مطرح می کنند، اظهارداشت : برخی در تلاش هستند پاکترین دولت تاریخ کشور را با جنگ رسانه‌ای، سیاسی و با دروغ و تهمت متهم کنند که البته دولت به احترام رهبری گرانقدر و ملت عزیز ایران در مقابل آنها سکوت کرده است؛ اما بدخواهان باید بدانند که سکوت دولت همیشگی نخواهد بود.
کد خبر: ۴۲۸۳۱۶

به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی نژاد پیش از ظهر روز چهارشنبه در اولین گام از دور چهارم سفرهای استانی و در اجتماع پرشور مردم استان اردبیل با اشاره به این‌که عده‌ای تمام همت خود را برای ضربه زدن به دولت بسیج کرده‌اند، گفت : کسانی که دولت را به بهانه‌های گوناگون متهم می کنند، گویا هیچ گونه نگرانی از محاکمه و تعقیب کیفری ندارند و اطمینان دارند که کسی به ادعای آنان رسیدگی نخواهد کرد .

رییس جمهور با بیان این‌که بدترین تهمت ها و افتراها را علیه دولت مطرح کرده اند و به هر بهانه ای تلاش می کنند پاکترین فرزندان ملت در این دولت را به دروغ متهم کنند، خاطر نشان کرد: این عده به جای این‌که انگشت خود را به سمت دزدان و فاسدان اصلی بگیرند با هجمه به دولت قصد دارند آنان را فراری دهند که باید ملت ایران در مقابل آنها هوشیار باشند .

احمدی نژاد با اشاره به قرارداد گازی «کرسنت» که قبل از دولت نهم توسط برخی آقازاده ها منعقد شده بود و به واسطه آن گاز کشورمان به بهای ناچیزی در اختیار طرف قرارداد قرار می گرفت، گفت: مرحوم کردان به عنوان نماینده رییس جمهور در وزارت نفت این تخلف را کشف کرد و متوجه شد چند نفر برای اینکه بتوانند منافعی از این قرارداد کسب کنند، ده ها میلیارد تومان از منابع کشور را به حراج گذاشتند که وی بلافاصله دستور توقف قرارداد و پیگیری تخلف عوامل آن را صادر کرد؛ اما روزی فردی که همه همت خود را برای مخالفت با دولت به کار می گیرد، مرحوم کردان را به عنوان متخلف قرارداد کرسنت معرفی کرد تا بتواند متخلفین اصلی را از دیدگان افکار عمومی مخفی نگه دارد.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تخلفی که اخیرا در یکی از بانک‌های کشور صورت گرفته است، اظهار داشت:‌ عده‌ای با استفاده از ضعف نظارتی در یک بانکی که خصوصی شده، رقم بالایی را تحت عناوین گوناگون وام و اعتبار برای احداث کارخانه و بنگاه‌های اقتصادی دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: البته این‌که فردی برای احداث مجموعه‌های اقتصادی وامی دریافت کند، هیچ‌گونه اشکالی ندارد، اما باید هرکس به اندازه ظرفیت و توانایی‌اش از حق دریافت وام‌های کلان برخوردار باشد و اعطای وام کلان باید براساس ظرفیت و توانایی دریافت‌کننده آن باشد که البته اینگونه موارد اشکالاتی است که همواره از سوی دولت مطرح شده و از اینرو در همین راستا ضرورت اصلاح سیستم بانکی را مطرح کردیم.

احمدی نژاد با بیان این‌که مسئولین وزارت اقتصاد و بانک مرکزی هوشمندانه عوامل این تخلف را شناسایی کردند، گفت: بنده شخصاً نسبت به تلاش جریان سوئی برای تاسیس بانک و تخلفات اقتصادی هشدار داده بودم و امیدوارم با اصلاح سیستم بانکی علاوه بر ریشه کن شدن بی‌عدالتی در وام دادن، راه سوء استفاده از پول مردم نیز به طور کامل بسته شود.

رییس جمهور با اشاره به تهمت‌هایی که در خصوص تخلف صورت گرفته از این بانک به دولت مطرح شده است، تصریح کرد: از رییس‌ قوه قضائیه درخواست می‌کنم، این موضوع را در دستور کار قرار داده و با تعیین عناصر مورد اطمینان مشخص کنند که چه کسانی پشت پرده سوء استفاده از این بانک حضور دارند و آنان را تحت هر عنوان و در هر لباسی که در دولت یا مجلس و یا بخش‌های دیگر حضور دارند دستگیر، مجازات و به ملت معرفی کنند.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از اظهارات خود به مهم ترین برنامه‌های اقتصادی دولت که در دستور کار قرار دارد اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از این اقدامات، اصلاحات اساسی اقتصادی بود؛ چرا که سال‌های طولانی در کشور کار و تلاش صورت می‌گیرد، اما سرعت بیشتر متناسب با کار و سرمایه‌گذاری صورت نگرفته بود، بر همین اساس دولت پس از مطالعات کارشناسی هفت برنامه برای اصلاح اقتصاد و اصلاح و افزایش سرعت پیشرفت کشور در دستور کار خود قرار داد.

احمدی‌نژاد اجرای اصل 44 را یکی دیگر از برنامه‌های اقتصادی دولت بیان کرد و گفت: اصل 44 به معنای مردمی کردن اقتصاد است و بر همین اساس شوراها و نهادهای مورد نیاز تاسیس شد و بیش از 75 هزار میلیارد تومان در بورس و در مزایده‌ها مردمی‌سازی شد و اقتصاد در اختیار مردم قرار گرفت.

رییس‌جمهور در ادامه به توزیع سهام عدالت اشاره کرد و گفت: سهام عدالت به معنای شریک کردن مردم بر ثروت ملی است. در دوره‌ای از انقلاب تنها بعضی از افراد و مناطق از دلارهای ارزان استفاده کردند، اما اکثریت ملت از آن محروم بود، اما این دولت تلاش کرده است بخشی از ثروت ملی را در بین توده‌های مردم توزیع کند که تا به امروز بیش از 40 میلیون نفر سهام عدالت دریافت کردند.

رییس‌جمهور اصلاح نظام توزیع کالاها را از دیگر اقدامات اقتصادی دولت دانست و گفت: سال‌های طولانی کشاورزان و توزیع‌کنندگان زحمت می‌کشیدند، اما سهم اصلی درآمد آنان در اختیار دیگران قرار گرفت، اما امروز با همت دولت و با مشارکت اصناف نظام توزیع در حال پیاده شدن است.

احمدی‌نژاد در ادامه گفت: دولت لایحه اصلاح نظام گمرکی را تهیه کرده و مجلس شورای اسلامی نیز آن را به تصویب رساند و به زودی اجرای آن آغاز خواهد شد.

وی همچنین از ارائه لایحه اصلاح پول ملی و تقویت ارزش پول ملی به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

رییس‌جمهور همچنین به برنامه دولت برای هدفمند کردن یارانه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: یارانه‌ها 50 سال به طور ناعادلانه توزیع و در طول بیست سال برای اصلاح آن تصمیم گرفته شد و قوانینی مقرر گردید، اما هیچگاه به اجرا درنیامد تا این‌که در دولت دهم با حمایت رهبری عزیز و ملت ایران، دولت تصمیم گرفت، این طرح عظیم را با اقتدار اجرایی کند که البته هنوز در ابتدای راه هستیم.

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: دولت فعلاً توانسته‌ است، فقط حدود یک سوم یارانه‌های بخش انرژی و بخش‌هایی مانند نان را در اختیار مردم قرار دهد. اما تمام اقدامات قانونی و سازماندهی‌های لازم را در این خصوص تقریباً به طور کامل انجام داده و به فضل الهی گام‌های بعدی را با اقتدار برداشته و همه حق ملت را به مردم برخواهد گرداند.

رییس‌جمهور با اشاره به انتقادات صورت گرفته در خصوص اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها، اظهار داشت: برخی به اصطلاح صاحبنظران و یک عده اقلیت مدعی، اما بی‌خاصیت با طرح موضوعاتی مبنی بر تورم بالای 150 درصد پس از اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها همواره دولت را از عکس‌العمل مردم نسبت به این موضوع می‌ترساندند، اما دولتمردان به رغم همه تبلیغات آنان به همراهی، شعور و فهم مردم ایران ایمان داشتند و از همین‌رو با قاطعیت در مسیر اجرای آن گام برداشت و به فضل الهی گام اول هدفمندکردن یارانه‌ها موجب افتخار و عزت ملت ایران شد به گونه‌ای که حتی مراکز اقتصاد جهانی نیز به این موضوع اذعان کردند.

احمدی‌نژاد گفت: عده‌ای در بیرون از کشور و برخی در داخل از اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها ناراحت و نگران هستند و چنین وعده می‌دهند که اجرای این طرح در آینده دچار مشکل خواهد شد و هر کاری که بتوانند انجام خواهند داد تا پیروزی ملت عظیم ایران را کمرنگ جلوه دهند.

رییس‌جمهور گفت: معتقدم که می‌شود مبلغ پرداخت یارانه‌ها به مردم را سه برابر افزایش داد و متعجبم که‌چرا بعضی از طرح این موضوع ناراحت و شروع به کارشکنی می‌کنند و نمی‌خواهند گام‌های بعدی در مسیر اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها برداشته شود.

احمدی‌نژاد گفت: در کشور ظاهراً عده‌ای حضور دارند که سود و منافع آنها در این است که یارانه‌ها هدفمند نشود. اینان کسانی هستند که ده‌ها میلیون لیتر حواله‌های گازوئیل، نفت و بنزین را به نام یک مجتمع و مجموعه‌های اقتصادی را با قیمت ارزان دریافت می‌کردند، اما محموله‌های دریافتی آنها در مرزهای کشور با قیمت لیتری 900 تومان به فروش می‌رسید. برخی حتی حواله‌هایی تقریباً رایگان دریافت می‌کردند و با لیتری 400 تومان به خود مردم ایران می‌فروختند. از این‌رو با اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها ناراحت و نگران شدند، اما دولت مصمم است این طرح را تا آخر ادامه دهد، چراکه آن را موجب جهش اقتصادی کشور می‌داند.

رییس‌جمهور در ادامه به برنامه دولت برای اصلاح سیستم بانکی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از غصه‌های شخصی من این است که چرا باید یک نفر که از قدرت و رابطه برخوردار است بتواند به راحتی میلیاردها تومان وام دریافت کند، اما مردم عادی برای دریافت وام‌های با مبلغ اندک دچار مشکل فراوان باشند. از این‌رو اصلاح سیستم بانکی در دستور کار دولت قرار گرفت و به فضل الهی امسال اصلاحات این سیستم آغاز خواهد شد.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود به ویژگی‌های دور چهارم سفرهای استانی هیات دولت اشاره کرد و گفت: در این دوره از سفرها مصوبات سه سفر قبلی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رییس‌جمهور با ارائه گزارشی از مصوبات هیات دولت در سفرهای قبلی به استان اردبیل اظهار داشت: در مجموع سه سفر به این استان 584 پروژه به تصویب رسیده است که 279 پروژه به طور کامل اجرا 190 پروژه در دست اجرا و 115 پروژه با موانعی مواجه شده است که در جلسه استانی هیات دولت همه این موارد مورد بررسی قرار گرفته و تلاش خواهد شد که موانع برطرف شود.

احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که اقدامات خوبی در طول سال‌های اخیر در استان اردبیل انجام شده، اما هنوز کافی نیست از برنامه‌های دولت برای سد، تامین آب آشامیدنی، اصلاح شبکه‌های آبیاری راه‌ها و راه‌آهن، تکمیل و تجهیز بیمارستان‌ها، گازرسانی و احداث نیروگاه در این استان خبر داد.

رییس‌جمهور در ادامه به اقدامات دولت نهم و دهم در بخش صنعت و معدن استان اردبیل اشاره کرد و گفت: قبل از دولت نهم مجموعه کارگاه‌های صنعتی استان 337 مورد با 237 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بود و از اول دولت نهم تاکنون 678 کارگاه جدید صنعتی با بیش از 770 میلیارد تومان در سطح استان ایجاد شده است.

احمدی‌نژاد افزود: قبل از دولت نهم 17 واحد مهم صنعتی در استان اردبیل وجود داشت و امروز به 44 واحد صنعتی رسیده است و همچنین پروانه‌های بهره‌برداری از معادن قبل از دولت نهم 47 مورد بود و در این دوره 125 پروانه صادر شده است.

رییس‌جمهور گفت: بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی نیز به عنوان اثر بزرگ تاریخی از سوی دولت بازسازی و با افتخار در یونسکو به ثبت جهانی رسید تا همه ملت‌ها با عظمت فرهنگ اردبیل آشنا شوند.

احمدی‌نژاد در ادامه از نیکزاد وزیر راه و شهرسازی خواست تا راه اردبیل - سرچم را هر چه زودتر آماده بهره‌بردرای و تدابیری اتخاذ کند تا راه‌آهن میانه - اردبیل قبل از پایان دولت دهم به بهره‌برداری برسد و پروژه ادامه راه‌آهن اردبیل به سمت مغان نیز آغاز شود.

رییس‌جمهور خاطر نشان کرد: در سفرهای دور اول هدف اصلی دولت ایجاد امید و نشاط و تقویت همبستگی ملی و پیگیری نهضت عظیم و تاریخ‌ساز هسته‌ای بود در سفرهای دوم نیز پروژه‌های زیربنایی در دستور کار دولت قرار داشت و در سفر استانی سوم پروژه‌های زیربنایی در کنار توجه به بخش فرهنگ مورد توجه قرار گرفت و کارگروه فرهنگ و هنر در سطح استان‌ها تشکیل شد.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: در دور چهارم سفرها پیگیری و تکمیل مصوبات سه سفر قبلی در و ایجاد اشتغال برای جوانان که از مهم ترین و اساسی ترین برنامه دولت در این دور از سفرها به شمار می آید در دستور کار قرار دارد و همه توان خود را در این مسیر بکار خواهد گرفت.

رییس‌جمهور گفت: امیدوارم با همت و تلاش مردم و خدمتگزاری خالصانه خادمان تا پایان دولت دهم حداقل دو مشکل اصلی جوانان یعنی اشتغال و مسکن به طور کامل برطرف شود.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که جهان در آستانه تحول بزرگی قرار دارد و ملت‌ها بیدار شده و از اعماق وجود خود حرکت عظیمی را آغاز کرده‌اند، گفت: امروز در تمام جهان شعارها و آرمان‌های ملت ایران یعنی توحید، عدالت‌خواهی، ایستادگی در برابر زورگویان، برادری، همبستگی، اعتراض به وضع موجود به مطالبه همه ملت‌ها تبدیل شده است.

رییس‌جمهور خاطر نشان کرد: اگر کسانی در کشورهای خود مدعی آزادی، دمکراسی، عدالت‌خواهی هستند باید ملت‌ها آنها را مورد ارزیابی و سنجش قرار دهند تا اطلاع پیدا کنند که موضع آنها نسبت به استکبار و صهیونیست‌های جنایتکار چیست.

احمدی‌نژاد افزود: محال است کسی مدعی دمکراسی، عدالت‌طلبی و صلح و آزادی باشد، اما در برابر صهیونیست‌ها و اربابان آنها ایستادگی نکرده و موضع قاطع نداشته باشد و یا به طور علنی و یا غیرعلنی موجودیت رژیم صهیونیستی و حاکمیت آمریکا در منطقه را به رسمیت بشناسد. اگر کسی چنین ویژگی‌هایی داشت همه بدانند که ادعای او دروغ بوده و او دروغگوی بزرگی است.

رییس‌جمهور خاطر نشان کرد: عدالت، آزادی و عزت حق همه ملت‌هاست اما همه باید مراقب باشند که گلوله‌های ناتو برای هیچ کس‌ خیر و سعادت به همراه نخواهد آورد. ملت‌ها باید با تدبیر، هوشمندی و دوستی مسایل خود را حل کنند و اگر اصلاحاتی لازم باشد در فضای دوستانه و بدون دخالت غربی‌ها آن را انجام دهند.

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: غربی‌ها قصد دارند از برخی دولت‌های منطقه علیه بعضی ملت‌ها استفاده کنند و این دولت‌ها باید بدانند که غربی‌ها پس از رسیدن به اهداف خود سراغ خود آنها نیز خواهند رفت.

رییس‌جمهور تصریح کرد: باید ملت‌ها در صف متحد در برابر قدرتمندان بایستند و بدخواهانی که در گوشه و کنار حرف‌هایی علیه ملت ایران مطرح می‌کنند و اخیراً آرزو کردند که دولت احمدی‌نژاد هر چه زودتر به پایان برسد، باید بدانند که احمدی‌نژاد قطره کوچکی از دریای ملت ایران است و این ملت انقلابی و مصمم‌تر در برابر زیاده‌خواهی آمریکا و متحدین آن خواهند ایستاد.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که استان اردبیل در شکل‌گیری استقلال و عظمت ایران و گسترش فرهنگ شیعی و اهل بیت پیامبر گرامی اسلام(ص) نقش تعیین‌کننده‌ای داشته است، اظهار داشت: بزرگترین حکومت تاریخ بشر قبل از اسلام متعلق به حاکمیت ایرانی‌ها بود و ملت‌ها و اقوام گوناگون جهان آزادانه و داوطلبانه خود را به تبعیت از فرهنگ ملت ایران برآورده و در سایه مدیریت ملت ایران زندگی می‌کردند.

رییس‌جمهور خاطر نشان کرد: پس از اسلام نیز ملت ایران حس حقیقت طلب و کمال‌جوی ایرانی و جوهر و حقیقت اسلام را در چهره اهل بیت پیامبر گرامی اسلام(ع) یافت و آزدانه و آگاهانه این حقیقت بزرگ را پذیرفت و مسئولیت صیانت از اسلام ناب، خط و آرمان پیامبر یعنی توحید و عدالت را برعهده گرفت.

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: در طول تاریخ اقوام گوناگونی ایران را تصرف کردند و تلاش کردند که ملت ایران را به فرهنگ،‌ آداب و رسوم خودشان درآورده و به ملت ایران تحمیل کنند، اما ملت بزرگ ایران این موضوع را برنتافت و نهضت‌های متعددی برای رهایی از آن تحت لوای اسلام ناب شکل گرفت.

رییس‌جمهور گفت: اقوامی از شرق دور همه سرزمین ایران را به زور سرنیزه به اشغال خود درآورده و انتظار داشتند ریشه و فرهنگ اسلام ناب را از دل و اندیشه ملت ایران برکنند، اما ملت ایران آنها را تابع فرهنگ خود کرد و زمان عموم را در دست گرفت. آرزوی تاریخی ملت ایران برای برپایی حاکمیت ولایت امیرالمؤمنین علی(ع) با خط نورانی امامت در این سرزمین و تشکیل ایران بزرگ با حرکت جوانان و مردان و زنان مؤمن و تربیت‌ شده در مکتب امیرالمؤمنین علی(ع) از خطه مردپرور اردبیل آغاز شد و ایران قدرتمند و عزیز تحت پرچم علی(ع) تشکیل گردید و امروز اگر ایرانی بزرگ و متحد با پشتوانه عظیم ملتی مؤمن و دلبسته به خط ولایت را داریم همه به برکت حرکتی است که 400 سال قبل در این دیار بوقوع پیوست.

احمدی‌نژاد گفت: حاکمیت و سرزمینی که جوانان و مجاهدان این خطه تحت تبعیت از ولایت امام علی(ع) تشکیل دادند بیش از 2 برابر سرزمین فعلی ایران بود که البته بعداً بخاطر بی‌کفایتی دو طایفه و خاندان حاکمیتی از دست رفت و حرکت پرشتاب ملت ایران دچار افت و خیز و توقف گردید تا اینکه مردی از جنس پیامبران و اهل بیت و دلداده ولایت قیام کرد و مجدداً حرکت تاریخ‌ساز ملت ایران را در مسیر صحیح خود قرار داد.

رییس‌جمهور گفت: ملت و تاریخ ایران نسل در نسل قدردان مجاهدت‌های مردان و زنان این خطه در راه اتحاد و استقلال ، عظمت و حاکمیت تحت فرهنگ ولایت خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها