استاندارد پاشنه برای کفش کودکان 2 سانتیمتر است

عصرها کفش بخرید

رئیس انجمن فیزیوتراپی با بیان این‌که اصطلاح «کفش جا باز می‌کند» از نظر پزشکی تعبیر درستی نیست و حتما باید اندازه پا باشد، به والدین توصیه کرد: اگر می‌خواهید برای فرزندتان کفش بخرید حتما بعدازظهر اقدام کنید، زیرا صبح‌ها، پا کوچک‌تر است. دکتر اسماعیل ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: صبح‌ها پا کوچک‌تر است، زیرا پاها بعدازظهر به اندازه نیم تا یک سایز بزرگ‌تر می‌شود که علت آن ورم کردن پاست.
کد خبر: ۴۲۷۸۳۳

وی تاکید کرد: اگر کفش کمی بزرگ‌تر باشد، بهتر از این است که تنگ باشد و به پا فشار بیاورد. نکته دیگر این که به طور معمول یک پا از پای دیگر نیم سایز بزرگ‌تر است و حتما سایز کفش باید به اندازه پای بزرگ‌تر انتخاب شود.

رئیس انجمن فیزیوتراپی با اشاره به این‌که لازم است فرزند شما هنگام خرید کفش را بپوشد و با آن راه برود، اظهار کرد: او باید راحتی کفش را قبول کند.

وی اضافه کرد: جلوی کفش باید به اندازه نیم یا یک سانتی‌متر از شست پا بزرگ‌تر باشد یا کمی خالی باشد.

ابراهیمی ضمن بیان این‌که کفش پاشنه‌دار برای فرزندتان نخرید، گفت: البته کفش بی‌پاشنه هم خوب نیست، اندازه استاندارد پاشنه برای کفش 2 سانتی‌متر است.

دکتر ابراهیمی تصریح کرد: هیچ‌پوششی برای سلامت بدن و به طور خاص برای سلامت پا به اندازه کفش اهمیت ندارد تا جایی که قلب دوم انسان را «پا» می‌دانند.

وی با بیان این‌که پا باید از حفاظ و پوشش مناسبی برخوردار باشد، گفت: نکته مهم در انتخاب کفش مناسب، جنس آن است و انتخاب کفش چرم در اولویت است.

ابراهیمی تصریح کرد: کفش چرم به دلیل داشتن منافذ از تعریق جلوگیری می‌کند و پا براحتی می‌تواند اکسیژن دریافت کند. در کفش چرم همچنین تقسیم فشار راحت‌تر صورت می‌پذیرد.وی توصیه کرد حتی اگر کفش شما چرم نباشد، از کفی چرم استفاده کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها