هفته دوم لیگ برتر فوتبال

بازگشت قلعه‌نویی به اصفهان

شب نخست از هفته دوم یازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر در شرایطی آغاز می‌شود که امیر قلعه‌نویی بازگشتی زودهنگام به اصفهان خواهد داشت و علی دایی نیز که با پرسپولیس جام قهرمانی را از انزلی‌چی‌ها برده بود به این شهر می‌رود.
کد خبر: ۴۲۰۳۳۱

به گزارش مهر، هفته دوم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از یکشنبه شب با برگزاری پنج دیدار در شهرهای مختلف آغاز می شود و دوشنبه شب با انجام چهار دیدار دیگر به اتمام می رسد.

در زیر اشاره‌ای گذرا به دیدارهای روز نخست از هفته دوم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور خواهیم داشت:

ملوان بندرانزلی - راه آهن تهران

یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته دوم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور بازی ملوان بندرانزلی - راه آهن تهران است. نقطه حائز اهمیت این بازی بازگشت علی دایی به انزلی و رویارویی او با تیمی است که فصل گذشته همراه با پرسپولیس جام قهرمانی حذفی را از دستش درآورد. دایی که امروز سرمربی تیم راه آهن است روز بیستم خردادماه امسال در ورزشگاه تختی بندرانزلی به عنوان سرمربی تیم پرسپولیس به مصاف ملوان رفت و در یک بازی سخت و سنگین جام حذفی را بالای سر برد.

آن روز و در آن ورزشگاه همکاری علی دایی با پرسپولیس به اتمام رسید و دورانی تازه در این باشگاه آغاز شد. با گذشت 58 روز از آن تاریخ دایی بازهم به انزلی می رود اما این بار نه با تیم پرسپولیس بلکه به عنوان سرمربی راه آهن. او که تیمش در هفته نخست لیگ برتر به زحمت از ذوب آهن یک امتیاز گرفته است در اندیشه کسب امتیاز از قوی سپید انزلی است.

قوی سپید هم در هفته اول یک امتیاز از پرسپولیس گرفت اما مشخص بود که هنوز به آمادگی صددرصد نرسیده. بازی فردا شب یک بازی انتقامی برای انزلی چی هاست تا تلافی شکست در فینال جام حذفی را سر دایی درآورند.

ذوب آهن اصفهان - تراکتورسازی تبریز

هر دو تیم لیگ را خوب شروع نکردند. ذوب آهن به تیم نصف و نیمه راه آهن امتیاز داد و تراکتورسازی در تبریز به صبای قم باخت. با این شرایط سه امتیاز دیدار هفته دوم برای هر دو تیم حکم طلا را دارد.

شاید در هفته اول ناهماهنگی و بدن‌های خسته از دوران بدنسازی توجیه خوبی برای از دست دادن امتیاز بود اما هرچه از لیگ بگذرد، این توجیهات دیگر کارساز نیست و تیم‌های مدعی چون ذوب آهن و تراکتورسازی باید پیروز شوند.

این بازی فرصت تقابل منصور ابراهیم زاده و امیر قلعه نویی است. این دو که روزگاری با هم هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان را برعهده داشته‌اند، طی فصول گذشته بارها با یکدیگر روبه رو شده‌اند که در این بین سهم پیروزی‌های منصور بیش از امیر بوده است.

این بازی البته یک بازی خاص برای امیر قلعه نویی است. او که با سپاهان طی دو فصل گذشته قهرمان لیگ برتر شده است، این فصل روی نیمکت تراکتورسازی می‌نشیند.

این مربی که هنوز کارت بازیش از سوی سازمان لیگ صادر نشده، بازگشتی زودهنگام به دیار نصف جهان خواهد داشت و رودرروی تیمی می ایستد که در بازی برگشت فصل گذشته طلسم باخت‌های سپاهان در شهرآوردهای اصفهان را مقابل آن تیم شکست و بالاخره برنده شد. باید دید امیر در این بازی دشوار می تواند، تراکتور را روشن کند یا همچنان تیمش قعرنشین جدول خواهد ماند.

شهرداری تبریز - سایپای البرز

با نتایجی که در دیدارهای هفته اول لیگ برتر رقم خورد، سایپا صدرنشین جدول رده بندی لیگ برتر شد. تیم صدرنشین لیگ در هفته دوم به تبریز سفر می کند تا با شهرداری این شهر روبه‌رو شود. صالح و نارنجی پوشان که به تداوم صدرنشینی می اندیشد در این دیدار خارج از خانه به دنبال تحمیل شکست به تیم «میودراگ یسیچ» هستند.

تیم شهرداری نیز با انگیزه‌ای تقریبا مشابه سایپا در پی پیروزی خانگی است تا در همین هفته‌های ابتدایی حساب خود را با تیم‌های قعرنشین جدا کند. انگیزه پیروزی جدال فردا شب شهرداری و سایپا را تماشایی خواهد کرد.

مس سرچشمه - فولاد خوزستان

برای احمد سنجری و مس سرچشمه لیگ از این بدتر نمی شد، آغاز شود. آنها که برای اولین بار به لیگ برتر آمده‌اند در هفته اول به سایپای البرز با نتیجه 3 بریک باختند و قعرنشین جدول شدند. این تیم کم تجربه از حضور در لیگ برتر اگر می خواهد به زندگی در انتهای جدول عادت نکند، باید هرچه زودتر به پیروزی برسد.

تیم مس در هفته دوم میزبان فولاد خوزستان است. یکی از جوان‌ترین تیم‌های لیگ برتر که از قضا مانند این تیم کرمانی شروع خوبی در لیگ برتر نداشته و مقابل شاهین بوشهر در اهواز متوقف شده است.

جلالی که مدعی است تیمش هفته به هفته بهتر خواهد شد، باید در دیدار با مس این پیشرفت را به اثبات برساند در غیراینصورت رویایی حضور دوباره در میانه بالای جدول از این تیم دور و دورتر می شود.

شاهین بوشهر - پرسپولیس تهران

بدون شک حساس‌ترین دیدار روز نخست از هفته دوم و یا شاید کل دیدارهای این هفته همین دیدار شاهین بوشهر - پرسپولیس باشد. اتفاقات جالب توجه این بازی یکی، دوتا نیست.

بازگشت حمید استیلی به بوشهر و رویارویی او با تیم سابقش، دیدار حمید درخشان با تیمی که روزگاری سرمربی‌اش بوده و این فصل مورد اعتماد مسئولان این باشگاه قرار نگرفت، دیدار پرسپولیس با تیمی که فصل گذشته در دیدارهای رفت و برگشت موفق به شکستش شده است، رویارویی علی انصاریان با پرسپولیسی که به زعم او سایه‌ای از آن تیم گذشته است و....

همه اینها نشان می دهد بازی یکشنبه شب شاهین و پرسپولیس که تا نخستین ساعات روز دوشنبه به طول می انجامد، یک بازی خاص و ویژه است.

تیم حمید استیلی لیگ را با یک تساوی مقابل ملوان آغاز کرد. تیم او نمایش بدی مقابل ملوان نداشت اما صدای اعتراض هواداران به نوع بازی سرخپوشان خیلی زود بلند شد و صدای تشویق علی دایی بلندتر از فریاد حمایت از پرسپولیس و حمید استیلی شد.

تمامی اتفاقات دیدار پرسپولیس - ملوان نشان داد، حمید استیلی و تیمش کار دشواری در لیگ یازدهم دارند و شاید اگر تیم آنها هرچه زودتر به پیروزی نرسد، اعتراض‌ها بیشتر و کشنده‌تر شود.

بازی با پرسپولیس برای شاهین هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. درخشان که در پایان دیدار با فولاد در هفته اول لیگ با اطمینان از پیشرفت هفته به هفته تیمش می گفت به دنبال آن است که در مصاف با پرسپولیس آنهم مقابل هواداران بوشهری پیروزی را جشن بگیرد.

پیروزی در این بازی خانگی ضمن اثبات توانایی‌های تیم شاهین به نوعی مبدا پرواز این تیم نیز خواهد بود. درخشان هم می تواند با تحمیل شکست به پرسپولیس خود را به مدیران این باشگاه اثبات کند که پیش از آغاز فصل او را به عنوان سومین گزینه مربیگری سرخپوشان معرفی کردند.

مسابقه شاهین بوشهر - پرسپولیس یک بازی ویژه برای حمیدهای نسل‌های گذشته پرسپولیس است که باید دید کدامیک از آنها فاتح از این دیدار بیرون خواهند آمد.

برنامه و اسامی داوران دیدارهای هفته دوم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

یکشنبه - 16/5/90

ملوان بندرانزلی - راه آهن تهران، ساعت 22، ورزشگاه تختی بندرانزلی
داور: شاهین حاج بابایی، کمک‌ها: صادق نوری و رحیم شاهین، داور چهارم: امیرحسین فتاحی
ناظر: نادر جعفری

ذوب آهن اصفهان - تراکتورسازی تبریز، ساعت 22، ورزشگاه فولادشهر
داور: محمود رفیعی، کمک‌ها: رضا سخندان و بهروز بهروان، داور چهارم: محمد ملکی
ناظر: حسین نجاتی

شهرداری تبریز - سایپای البرز، ساعت 22، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
داور: احمد صالحی، کمک‌ها: محسن فریمانی و سجاد طوری، داور چهارم: غلامرضا جباری
ناظر: فریدون اصفهانیان

مس سرچشمه - فولاد خوزستان، ساعت 22، ورزشگاه شهید باهنر کرمان
داور: فرشید افشار، کمک‌ها: رسول فروغی و علیرضا کناری، داور چهارم: قاسم واحدی
ناظر: سعید بطحایی

شاهین بوشهر - پرسپولیس تهران، ساعت 22:30، ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر
داور: سعید مظفری‌زاده، کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلی و سعید علی نژادیان، داور چهارم: اشکان خورشیدی
ناظر: زاهد بحرینی

دوشنبه - 17/5/90

صنعت نفت آبادان - فجرسپاسی شیراز، ساعت 22، ورزشگاه تختی آبادان
داور: محسن قهرمانی، کمک‌ها: بابک داوری و سعید قاسمی، داور چهارم: رضا کرمانشاهی
ناظر: مسعود مرادی

صبای قم - سپاهان اصفهان، ساعت 22، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم
داور: سیدمهدی سیدعلی، کمک‌ها: علیرضا کهوری و غلام آموزگار، داور چهارم: جمشید دانش مهر
ناظر: محمد پیروزرام

نفت تهران - مس کرمان، ساعت 22، ورزشگاه دستگردی تهران
داور: حسین زرگر، کمک‌ها: حسن کامرانی‌فر و حمید نظری، داور چهارم: رسول رهبرفام
ناظر: عبداله باعزم

استقلال تهران - داماش گیلان، ساعت 22:30، ورزشگاه آزادی تهران
داور: یداله جهانبازی، کمک‌ها: علیرضا منصوری و سعید زارع، داور چهارم: محمدرضا اکبریان
ناظر: علی خسروی

جدول رده بندی:
1- سایپای البرز 3 امتیاز - تفاضل گل 2+
2- صبای قم 3 امتیاز - تفاضل گل 1+
3- ذوب آهن اصفهان یک امتیاز - تفاضل گل صفر - 2 گل‌زده
4- راه آهن تهران یک امتیاز - تفاضل گل صفر - 2 گل‌زده
5- سپاهان اصفهان یک امتیاز - تفاضل گل صفر - یک گل‌زده
6- استقلال تهران یک امتیاز - تفاضل گل صفر - یک گل‌زده
7- پرسپولیس تهران یک امتیاز - تفاضل گل صفر - یک گل‌زده
8- ملوان بندرانزلی یک امتیاز - تفاضل گل صفر - یک گل‌زده
9- مس کرمان یک امتیاز - تفاضل گل صفر - یک گل‌زده
10- شهرداری تبریز یک امتیاز - تفاضل گل صفر - یک گل‌زده
11- داماش گیلان یک امتیاز - تفاضل گل صفر
12- صنعت نفت آبادان یک امتیاز - تفاضل گل صفر
13- فجرشهید سپاسی شیراز یک امتیاز - تفاضل گل صفر
14- نفت تهران یک امتیاز - تفاضل گل صفر
15- فولاد خوزستان یک امتیاز - تفاضل گل صفر
16- شاهین بوشهر یک امتیاز - تفاضل گل صفر
17- تراکتورسازی تبریز بدون امتیاز - تفاضل گل 1-
18- مس سرچشمه کرمان بدون امتیاز - تفاضل گل 2-

جدول گلزنان لیگ برتر:

2 گل:
کریم انصاری‌فرد (سایپای البرز)

یک گل:
محمدحسین ابراهیمی و فرزاد آشوبی (تراکتورسازی تبریز)،  امید عالیشاه و علیرضا عباسفرد (راه آهن شهرری)، محسن بیات و رضا عنایتی (صبای قم)، فرزاد حسین خانی (مس کرمان)، آرش برهانی (استقلال تهران)، سعید دقیقی (شهرداری تبریز)، فابیو جانواریو (سپاهان اصفهان)، مهدی خیری (سایپای البرز)، علی سامره (مس سرچشمه)، ایگور کاسترو (ذوب آهن اصفهان)، حسین بادامکی (پرسپولیس تهران) و مهدی دغاغله (ملوان بندرانزلی)

جدول گلزنان خارجی لیگ برتر:
فابیو جانواریو (سپاهان اصفهان) و ایگور کاسترو (ذوب آهن اصفهان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها