اصفهان ـ ایسنا: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان گفت: با قطع جریان آب در رودخانه زاینده‌رود، تالاب گاوخونی با 46 هزار هکتار وسعت خشک و به کانون تولید ریزگردها تبدیل شده است.احمدرضا لاهیجان‌زاده افزود: با خشک‌شدن تالاب گاوخونی و وزش بادهای غالب، گرد و غبار ناشی از آن علاوه بر شهر اصفهان بر استان‌های شرقی استان اصفهان نیز تاثیر می‌گذارد.
کد خبر: ۴۱۷۳۶۱

وی افزود: تالاب گاوخونی یک اکوسیستم در فلات مرکزی بوده که علاوه بر ایجاد رطوبت، مانع پیشروی کویر و شنزارها به اصفهان می‌شد.

خرم‌آباد ـ خبرنگار جام‌جم: فصل سوم مرمت پل کشکان شهرستان دوره چگنی پایان یافت.

معاون میراث فرهنگی استان لرستان افزود: این پل متعلق به دوره هخامنشیان و ساسانیان و قدمتی هزار ساله است، همچنین این پل در محور باستانی و تاریخی راه شاهی هخامنشیان یعنی از شوش به سمت هگمتانه قرار دارد و روی رودخانه بزرگ و سرکش کشکان ساخته شده است.

محمدرضا اسدی افزود: پل کشکان‌ بیش از 14پایه بزرگ و بیش از 350 متر طول دارد که ارتفاع پل در سمت شرقی به بیش از 25 متر می‌رسد و دارای آب‌شکن‌های بیضی‌شکل و بزرگ است.مصالح این پل بیشتر سنگی بوده و سنگ‌های به کار رفته در آن از نوع پاک‌تراش است که معمارانه تراش‌خورده و کار گذاشته شده‌اند.

بوشهر ـ فارس: مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بوشهر از کشف کوزه‌های اژدری شکل مربوط به دوره ساسانی در ساحل بوشهر خبر داد.

احمد دشتی اظهار کرد: قطعاتی از این خمره‌های اژدری‌شکل مربوط به دوره ساسانی در جریان گشتزنی تیم غواصی مرکز تحقیقات دریایی خلیج‌فارس با هدف یافتن اسفنج‌های دارویی به دست آمد.وی افزود: این کوزه‌های تاریخی در بخش شمالی بوشهر و مقابل عمارت امیریه (شورای شهر بوشهر) به دست آمده است.

قم ـ ایسنا: سخنگوی شورای اسلامی شهر قم از راه‌اندازی سازمان زیباسازی شهر قم براساس معماری اسلامی خبر داد و گفت: ساخت و ایجاد این سازمان به موافقت شورای شهر رسیده و این سازمان وظایف مشخصی خواهد داشت.

حسن بختیاری، اسلامی‌سازی شهر قم را نیازمند مدیریت استانی دانست و افزود: با توجه به ظرفیت‌های ویژه استان قم، هدفگذاری برای قم باید هدفگذاری کلان باشد و اسلامی‌سازی نیز باید با جدیت به این سمت حرکت کند.

شیراز ـ فارس: مدیرکل سازمان حمل و نقل و پایانه‌های استان فارس از اخذ موافقت اصولی ساخت 7 مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی در راه‌های مواصلاتی لار ـ جهرم و لار ـ بندرعباس خبر داد.احمد خواست‌خدایی افزود: تا پایان سال جاری 2 مجتمع رفاهی بین‌راهی از مجموع 4 مجتمع رفاهی محور جهرم و یک مجتمع از 3 مجتمع محور بندرعباس به بهره‌برداری می‌رسد.وی گفت: 32 مجتمع رفاهی بین‌راهی در فارس بین 20 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و 8 طرح مشابه دیگر تا پایان سال 1390 به بهره‌برداری می‌رسد.

اصفهان ـ فارس:‌ سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: خطوط اتوبوسرانی BRT اصفهان تا پایان مردادبه بهره‌برداری می‌رسد و به مدت یک ماه به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.ابوالفضل قربانی افزود: این خطوط ویژه برای حمل و نقل سریع مسافران در شهر استفاده می‌شود.

وی به اجرای طرح واگذاری خطوط اتوبوسرانی به بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر برخی از خطوط این ناوگان به بخش خصوصی واگذار و این طرح در اصفهان اجرا شده است.

زنجان - ایسنا: رئیس اداره محیط زیست خدابنده از صدور مجوز میرشکاری (مجوز حمل سلاح) به 35 نفر در سطح این شهرستان خبر داد و گفت: این اقدام به منظور دفع حیوانات وحشی و گرگ‌هایی که باعث ایجاد مزاحمت در منطقه شده و جان انسان‌ها و حیوانات دیگر را تهدید می‌کنند، صورت گرفته است.

زعفر افشاری با بیان این‌که حاشیه آبادی‌ها و شهرهای خدابنده خصوصاً در مناطق مشرف به جنگل و نیزار بیشتر در معرض حمله حیوانات وحشی قرار دارد، افزود: بر اساس حوادثی که تاکنون اتفاق افتاده، مشاهده شده است که گرگ‌ها و حیوانات وحشی عمدتاً به خانه‌های فاقد حصار حمله می‌کنند . وی گفت: از نیمه تیرماه سال گذشته تا کنون 4 کودک بر اثر حمله گرگ ها جان خود را از دست داده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها