مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت با تاکید بر اینکه در حال حاضر ایران تصمیمی برای قطع صادرات نفت به هند اتخاذ نکرده است قطع صادرات نفت به این کشور را از اختیارات علی‌آبادی سرپرست وزارت نفت عنوان کرد و گفت: نفت عربستان تنها در صورت تخفیف‌های قابل توجه روانه بازار هند می شود.
کد خبر: ۴۱۷۰۴۲

به گزارش مهر، سید محسن قمصری در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت صادرات نفت خام ایران به پالایشگاههای هند گفت: هم اکنون دولت هند به دنبال یافتن راهکارهایی برای حل مشکل انتقال منابع حاصل از خرید نفت ایران است.

مدیر امور بین المللی شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه اگر تا چند روز آینده مشکل انتقال پول نفت ایران مرتفع نشود تصمیم نهایی درباره قطع و یا ادامه صادرات نفت به هند گرفته می شود، تصریح کرد: در مجموع تصمیم نهایی برای قطع صادرات نفت ایران به هند توسط محمد علی آبادی سرپرست وزارت نفت گرفته خواهد شد.
 
این مقام مسئول با اعلام اینکه تاکنون پالایشگاههای هند پول حاصل از خرید نفت خام ایران را به طور کامل پرداخت کرده اند، اظهار داشت: مشکل اصلی انتقال منابع مالی به ایران است.
 
وی در خصوص این موضوع که عربستان سعودی به دنبال تصاحب بازار نفت ایران در هند است، بیان کرد: پالایشگاههای هند از سالهای گذشته تاکنون با ترکیبات فنی نفت خام ایران مشغول به فعالیت هستند.
 
قمصری با یادآوری اینکه پیدا کردن جانشین برای نفت خام ایران توسط پالایشگاههای هند از نظر فنی با مشکلات متعددی روبرو است، تبیین کرد: بر این اساس پالایشگاههای نفت هند برای تداوم مصرف نفت خام ایران بسیار علاقه مند هستند.
 
به گفته مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران تغییر منبع تامین نفت خام به هیچ عنوان در دستور کار دولت هند قرار ندارد چراکه تغییر منبع تامین نفت، مشکلات فنی و اقتصادی را برای کشور وارد کننده ایجاد می کند.
 
این مقام مسئول همچنین با تاکید بر اینکه قیمت نفت خام ایران برای هند باصرفه تر از عربستان است، گفت: تا زمانی که پالایشگاههای هند از نظر مشخصات فنی و توجیه اقتصادی، نفت خام جایگزین ایران را نیابند چنین اقدامی را انجام نخواهد داد.
 
وی با تاکید بر اینکه نفت خام عربستان تنها در صورتی ممکن است روانه پالایشگاههای هند می شود که عربستان تخفیفهای قابل توجه در فروش نفت خود به هند ارائه کند، خاطر نشان کرد: همچنین باید به این موضوع اشاره کرد که عربستان نفت قابل توجهی به عنوان مازاد در اختیار ندارد که قادر باشد به راحتی جایگزین ایران در بازار هند شود.
 
به گزارش مهر، محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی حجم کل بدهی های نفتی پالایشگاههای هند به ایران را بیش از پنج میلیارد دلار اعلام کرده است.
 
ایران به طور متوسط روزانه حدود 400 هزار بشکه نفت خام به پالایشگاههای هند صادر می کند که از محل صادرات این میزان نفت سالانه 12 میلیارد دلار درآمد کسب می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها