مدیر کل صدا و سیمای مرکز قم از افزایش ساعات پخش سیمای استان قم به 20 ساعت خبر داد.
کد خبر: ۴۱۶۵۷۲

به گزارش مهر، بهرام محمدی نیا عصر سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران از 20 ساعته شدن پخش سیمای استان خبر داد و اظهار داشت: اخیرا شانزدهمین شبکه استانی کشور نیز ساعات پخش برنامه های خود را به 20 ساعت افزایش داده است و استان قم نیز هفدهمین استان در این زمینه خواهد بود.

وی اضافه کرد: جدول برنامه های سیمای مرکز استان برای این کار طراحی شده است و بناست بر اساس این برنامه ریزی‌ها روزانه دو الی سه ساعت به برنامه‌های حوزه اختصاص یابد، همچنین قرار است یک بخش برون مرزی به زبان های عربی و انگلیسی با موضوعات تفسیر، قرآن، احکام، معارف و ... نیز گنجانده شود.

محمدی نیا در ادامه با اشاره به این که استان قم از استان های اول کشور در بحث فرستنده های دیجیتال بوده است، تصریح کرد: تا قبل از آن مردم در استان 11 شبکه را از طریق فرستنده آنالوگ دریافت می کردند که با راه اندازی سیستم دیجیتال این ظرفیت به دریافت 15 شبکه تلویزیونی و 11 شبکه رادیویی و جمعا 26 شبکه صدا و سیما ارتقا یافت.

وی با بیان این که سیستم فرستنده دیجیتال 10 برابر کیفیت تصویر بالاتری نسبت به سیستم آنالوگ دارد، یادآور شد: فرستنده دیجیتال اولی که با ظرفیت 3 کیلو وات در استان نصب شد 8 شبکه اول و فرستنده دوم با ظرفیت 500 وات، 7 شبکه را پوشش می‌دهد که به دنبال این هستیم تا فرستنده دوم پرقدرت دیگری را نصب کنیم تا هفت شبکه دوم نیز با کیفیت بهتری دریافت شود.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز قم با اشاره به این که در حال حاضر تنها 10درصد مردم استان از فرستنده‌های دیجیتال استفاده می‌کنند، تصریح کرد: هنوز 90 درصد مردم استان از فرستنده های آنالوگ استفاده می‌کنند که این آمار با انجام تبلیغات در حال افزایش است و باید توجه داشت که تا پایان سال 91 باید تمام مخاطبان از فرستنده دیجیتال استفاده کنند و به طور کلی سیستم آنالوگ جمع می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها